اخبار پرسپولیس | پرسپولیس - گل‌گهر؛ یحیی در قلعه امیر به دنبال پیروزی | تغییر بزرگ در ترکیب | قول عالیشاه

پرسپولیس امشب روی مرز خطرناکی پا می‌گذارد؛ بردن گل‌گهر یعنی تعطیلات خوب و ریکاوری مناسب، اما توقف مقابل این حریف یعنی بحران و دردسر.

اخبار پرسپولیس | پرسپولیس - گل‌گهر؛ یحیی در قلعه امیر به دنبال پیروزی | تغییر بزرگ در ترکیب | قول عالیشاه

 هفته چهارم از لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز آغاز شده امشب به پایان می‌رسد. روز گذشته ۴ بازی برگزار شد و امروز و امشب هم ۴ بازی دیگر انجام می‌شود تا تیم‌ها به استقبال تعطیلات ۱۵ روزه بروند. تیم‌ملی در روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان ۲ مسابقه با لبنان و سوریه خواهد داشت و هفته پنجم لیگ برتر بعد از پایان این دو بازی از سر گرفته خواهد شد.

پرسپولیس - گل‌گهر

مهم‌ترین بازی امروز قطعا جدال پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود. قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر هفته گذشته در اراک شکست خورد و این بازی شک و تردیدهای زیادی را درباره شرایط سرخپوشان در لیگ بیست‌ویکم ایجاد کرد. حالا همه فوتبالی‌ها و حتی هواداران پرسپولیس، درباره مدعی بودن این تیم در فصل جدید با شک و تردید صحبت می‌کنند. سوای نتیجه، باید پذیرفت که تیم یحیی نمایش‌های خوب و مطمئنی در بازی‌های گذشته نداشته است و این ضعف بیشتر از آنکه به کمبود بازیکن مربوط باشد به ناآمادگی این بازیکنان برمی‌گردد. سرخپوشان در تعطیلات بین ۲ فصل استراحت خوبی نداشتند و ۲ بازی آسیایی این تیم بازیکنان را مجبور کرد هرماه یک‌بار به میدان بروند. اغلب بازیکنان پرسپولیس همانهایی هستند که قهرمانی‌های گذشته را نصیب این تیم کردند اما امروز آنها نه به لحاظ بدنی و نه به لحاظ ذهنی آمادگی گذشته را ندارند. یحیی دیروز در کنفرانس مطبوعاتی‌اش از تعطیلات فیفادی استقبال کرد و این تعطیلات دو سه هفته‌ای را برای پرسپولیسی‌ها به‌موقع و مفید دانست. اما پیش از شروع تعطیلات آنها باید بازی سخت امشب را هم مقابل یک حریف گردن‌کلفت به نام گل‌گهر پشت سر بگذارند. تیم قلعه‌نویی در ۳ بازی قبلی یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس گرفته اما در عوض این تیم موفق به شکست نساجی نشده درحالی‌که پرسپولیسی‌ها نساجی را برده‌اند. گل‌گهر فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت به پرسپولیس باخت اما در تهران جدال نزدیکی با شاگردان یحیی داشت و حتی می‌توانست تیم پیروز میدان باشد. مسابقه امروز ۲ تیم هم جدال نزدیکی خواهد بود؛ مصافی که پرسپولیس خیلی بیشتر از گل‌گهر به امتیازاتش نیاز دارد. به‌گفته یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس امشب عالیشاه و نعمتی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در تیم گل‌گهر نیز قلعه‌نویی و الهویی همچنان از نشستن روی نیمکت محروم‌اند.

 

تغییر بزرگ یحیی در ترکیب پرسپولیس برابر گل گهر

آنطور که به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی دست به تغییرات مهمی در ترکیب پرسپولیس برای بازی امروز خواهد زد.
پرسپولیس در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف گل گهر سیرجان می‌رود تا با کسب سه امتیاز این بازی، خاطره تلخ شکست در هفته سوم برابر آلومینیوم اراک را پاک کند. پرسپولیسی‌ها در دیدار با آلومینیوم آن قدر ضعیف ظاهر شدند که شایعه شد ممکن است یحیی گل محمدی برای دیدار بعدی تیمش یعنی همین بازی امروز، تغییراتی را در تیم به وجود بیاورد.

 اگرچه بیشتر نگاه‌ها به سمت راست خط دفاعی بود، ولی مصدومیت سیامک نعمتی به اجبار این موضوع را دستخوش تغییر کرده و او نمی‌تواند از ابتدا بازی کند. با این حال، مهمترین تغییر مربوط به قلب خط دفاعی است جایی که خبرورزشی ادعا کرده در دیدار امروز، سیدجلال حسینی در ترکیب پرسپولیس قرار نمی‌گیرد و بازوبند کاپیتانی قرار است بر بازوی وحید امیری بسته شود.

کاپیتان شدن وحید امیری هم به این معنی است که امید عالیشاه هم قرار نیست بازی کند. عالیشاه هم مصدوم شده و دیدار امروز تیمش را از دست داده است. به هر روی، نیمکت نشینی سیدجلال، آنهم در شرایطی که در دیدار‌های مهم اخیر، مهره فیکس پرسپولیس بوده می‌تواند بزرگترین تغییر احتمالی یحیی در ترکیب امروز تیمش باشد

قول کاپیتان دوم پرسپولیس به هواداران 

سرمربی پرسپولیس روز گذشته با قطعیت اعلام کرد که عالیشاه و نعمتی به بازی امروز نمی‌رسند، اما عالیشاه می‌گوید مشکل مصدومیتش حل شده و ممکن است به بازی با گل‌گهر برسد.

عالیشاه

امید عالیشاه، هافبک باسابقه پرسپولیس که بعد از جلال حسینی کاپیتان دوم سرخپوشان محسوب می‌شود، هفته گذشته به‌دلیل مصدومیت در بازی با آلومینیوم غایب بود. دیروز در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر از یحیی گل‌محمدی درباره وضعیت مصدومان پرسیده شد و او در پاسخ گفت عالیشاه و سیامک نعمتی به این بازی نمی‌رسند.

اما روز گذشته وقتی در همین ارتباط با عالیشاه تماس گرفتیم، او در راه تمرین بود و به روزنامه همشهری گفت: «من تا روز پنجشنبه در تمرینات شرکت نکردم اما امروز (جمعه) در تمرینات حضور دارم تا اگر شرایطش را داشتم و مربیان صلاح دیدند، در لیست باشم و بازی کنم. باید ببینم وضعیتم تا چند ساعت قبل از بازی چگونه می‌شود. شاید به بازی رسیدم.»

عالیشاه با اشاره به اینکه پیروزی مقابل گل‌گهر می‌تواند فضای شکست مقابل آلومینیوم را تغییر داده و پرسپولیس را دوباره به روند مثبت خود برگرداند، ادامه داد: «ما لیگ را خوب شروع کردیم اما تیم گل‌گهر هم همین شرایط را داشته و به‌نظرم از تیم‌های خوب این فصل است که حتی می‌تواند جزو مدعیان باشد. این تیم فصل قبل هم نشان داد از توانایی بالایی برخوردار است.»

او با اشاره به همدلی بازیکنان پرسپولیس برای جبران شکست مقابل آلومینیوم تأکید کرد: «واقعا بازیکنان ما در شرایط خوبی هستند و مطمئن باشید در بازی با گل‌گهر بهترین عملکرد را خواهند داشت. به قول معروف می‌رویم که بازی را به سود خودمان تمام کنیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازیکنان درصدد هستند بیشتر از توان خودشان تلاش کنند تا برنده بازی باشند.»

 

کاپیتان دوم سرخپوشان در پایان تأکید کرد: «فراموش نکنید پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و در این سال‌ها هم نشان داده به غیر از قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی‌کند. امسال هم مطمئنا جزو مدعیان خواهیم بود.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1979

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر