فرهادمجیدی به دنبال تاریخ‌سازی/ آیا طلسم ۳۵۷۸ روزه می‌شکند؟

تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید روز جمعه در شیراز به مصاف میزبان خود تیم فجر برود و پس از هفت فصل با این تیم در لیگ برتر پیکار داشته باشد.

فرهادمجیدی به دنبال تاریخ‌سازی/ آیا طلسم ۳۵۷۸ روزه می‌شکند؟

تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی در صورت پیروزی مقابل فجرسپاسی می‌تواند به اولین استقلالِ تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که در هر چهار دیدار ابتدایی‌اش به برتری رسیده است.

 

تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید روز جمعه در شیراز به مصاف میزبان خود تیم فجر برود و پس از هفت فصل با این تیم در لیگ برتر پیکار داشته باشد. آخرینم حضور زردپوشان در لیگ سیزدهم بود.

این بیست و پنجمین تقابل ۲ تیم در بالاترین سطح فوتبال کشورمان است. در ۲۴ جدال قبلی برتری محسوس با تیم پایتخت‌نشین بوده است. ۱۲ برد، ۹ مساوی و سه باخت برای آبی‌پوشان که آنها را برنده ۵۰ درصد از دوئل‌ها کرده است.

۴۳ گل برای استقلال و ۲۶ گل برای فجر یعنی در دیدارهای قبلی شاهد رد و بدل شدن ۶۹ گل بوده‌ایم. متوسط ۲.۸۷ گواه بر این گزاره است که جدال‌های استقلال و فجر همواره جدال‌های جذابی بوده است. تنها سه دیدار این ۲ تیم در لیگ برتر گلی نداشته و در سوی مقابل برتری پنج بر ۲ تیم تهرانی مقابل پسران شیرازی در لیگ هشتم پرگل‌ترین مصاف آنها بوده است.

خبرهای الان استقلال تهران

تا پایان هفته سوم استقلال موفق به کسب هر ۹ امتیاز ممکن شده و فجر در آخرین هفته توانست بعد از ۲ شکست متوالی با ۲ گل از سد صنعت نفت بگذرد و نخستین پیروزی و سه امتیازش را دشت کند. آبی‌ها با چهار گل زده و صفر گل خورده و فجر سپاسی با ۲ گل زده و ۲ گل خورده به سمت این جدال قدم برداشته‌اند.

فرهاد مجیدی، بهترین گلزن دیدارهای استقلال و فجر است. او توانسته پنج گل را وارد دروازه نماینده استان فارس کند و حالا برتری مقابل این تیم در قامت سرمربی می‌تواند او را به نخستین سرمربی تاریخ استقلال در لیگ برتر تبدیل کند که توانسته هر چهار دیدار ابتدایی خود را با برد پشت سر بگذارد.

فرهاد به دنبال تاریخ‌سازی/ آیا طلسم ۳۵۷۸ روزه می‌شکند؟

۱۲ بازی قبلی این ۲ تیم در شیراز منجر به پنج پیروزی برای استقلال، پنج تساوی و ۲ برد برای فجر شده است. در ۲ مصاف اخیر آبی‌پوشان به برتری دست پیدا کرده‌اند و در هر مسابقه حداقل چهار گل به ثمر رسانده‌اند. آنها همچنین در چهار مسابقه آخری که با فجر در لیگ برتر داشته‌اند سه برد و یک تساوی را به ارمغان آورده‌اند و شکستی در کارنامه‌شان ثبت نشده است.

برای رسیدن به آخرین برد فجرسپاسی باید به دیدار برگشت لیگ یازدهم مراجعه کنیم. جایی که آنها در ورزشگاه حافظیه موفق شدند با حساب ۲ بر یک استقلال را مغلوب کنند. از آن روز سرد زمستانی در سال ۱۳۹۰، ۹ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز یا به عبارتی دیگر ۳۵۷۸ روز می‌گذرد.

در ادامه نگاهی به ریز نتایج ۲ تیم در تاریخ لیگ برتر می‌اندازیم:

لیگ اول: استقلال ۱-۱ فجر/ فجر ۰-۰ استقلال

لیگ دوم: فجر ۲-۳ استقلال/ استقلال ۰-۱ فجر

لیگ سوم: فجر ۲-۲ استقلال/ استقلال ۳-۲ فجر

لیگ چهارم: استقلال ۲-۱ فجر/ فجر ۰-۰ استقلال

لیگ پنجم: استقلال ۰-۰ فجر/ فجر ۰-۳ استقلال

لیگ ششم: استقلال ۳-۲ فجر/ فجر ۱-۱ استقلال

لیگ هفتم: فجر ۱-۲ استقلال/ استقلال ۱-۱ فجر

لیگ هشتم: استقلال ۵-۲ فجر/ فجر ۴-۱ استقلال

لیگ نهم: فجر ۰-۰ استقلال/ استقلال ۳-۲ فجر

لیگ یازدهم: استقلال ۲-۰ فجر/ فجر ۲-۱ استقلال

لیگ دوازدهم: استقلال ۰-۰ فجر/ فجر ۰-۵ استقلال

لیگ سیزدهم: فجر ۲-۴ استقلال/ استقلال ۱-۰ فجر

عکس فرهاد مجیدی

فرهاد به دنبال تاریخ‌سازی/ آیا طلسم ۳۵۷۸ روزه می‌شکند؟

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1881

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر