جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

در چه صورتی ایران در سید دوم قرار می گیرد؟

تیم ملی فوتبال ایران در بازی انتهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر مقابل لبنان به برتری 2 بر صفر رسید تا مقدماتی را با برد به اتمام رساند.

در چه صورتی ایران در سید دوم قرار می گیرد؟

تیم ملی فوتبال ایران در بازی انتهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل لبنان به برتری ۲ بر صفر رسید تا مقدماتی را با برد به اتمام رساند.

به گزارش عرشه آنلاین، تیم ملی ایران که در بازی مقابل کره جنوبی شکست خورده بود، در مشهد به برتری ۲ بر صفر رسید تا بتواند امتیازهای از دست رفته برای رنکینگ را تا حدی جبران سازد و امیدوار بماند در رده بندی فیفا به رتبه پایین‌تر سقوط نکند. 

با فرض عدم سقوط رتبه ایران در رنکنیگ فیفا که ۱۰ فروردین اعلام خواهد شد، تیم ملی کشورمان در یک سناریو احتمال دارد به سید دوم جام جهانی قطر ۲۰۲۲ برسد.

ایران در لحظه کنونی در رده بیست و یکم دنیاست و به احتمال فراوان در سید سوم قرار می‌گیرد. ایران در حالت زیر می‌تواند به سید دوم راه پیدا کند. 

۱-تیم ملی پرتغال در بازی امشب مقابل مقدونیه شمالی شکست بخورد و به جام جهانی نرسد.

۲- تیم ملی سوئد در بازی امشب مقابل لهستان شکست بخورد و به جام جهانی نرسد.

۳- تیم ملی سنگال مقابل مصر در بازی امشب شکست بخورد و به جام جهانی نرسد.

اگر یکی از این اتفاق‌ها رخ نداد، در یک صورت دیگر نیز ایران به سید دوم خواهد رسید که در زیر بخوانید:

بین تیم‌های آمریکا و مکزیک یک تیم در چهارم انتخابی جام جهانی در آمریکای شمالی قرار گیرد تا کاستاریکا به جمع ۳ تیم برتر برسد.

تیم ملی مکزیک مقابل السالوادور شکست بخورد و کاستاریکا برابر آمریکا به برد دست یابد. این برد نیز در صورتی خواهد بود تا تفاضل گل کاستاریکا بیشتر از مکزیک شود. اکنون تفاضل گل مکزیک +۷ است و کاستاریکا تفاضل گل +۳ دارد. 

البته باید دوباره گفت که این احتمالات در صورت باقی ماندن ایران در رده بیست و یکم است. تیم ملی ژاپن در بازی ابتدایی خود مقابل استرالیا به برتری رسید و در بازی دوم مقابل ویتنام تن به تساوی داد. باید دید آیا رده بندی فیفا دچار تغییر بزرگ می‌شود یا خیر. 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14071

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر