بازیکن سابق پای خود را از دست داد

برونو رودریگز بازیکن سابق پاریس به دلیل مشکلات ناشی از مصدومیت در دوران حرفه‌ای، مجبور شد پای راست خود را قطع کند.

بازیکن سابق پای خود را از دست داد

برونو رودریگز بازیکن سابق پاریس به دلیل مشکلات ناشی از مصدومیت در دوران حرفه‌ای، مجبور شد پای راست خود را قطع کند.

به گزارش عرشه آنلاین، برونو رودریگز، مهاجم سابق پاری‌سن‌ژرمن پس از بازنشستگی از فوتبال حرفه‌ای، به‌دلیل "مصائب مداوم" پای خود را قطع کرد. رودریگز بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در زادگاهش فرانسه گذراند، اما در سال ۱۹۹۹ یک دوره کوتاه قرضی در لیگ برتر نیز با بردفورد سیتی داشت. او پس از یک فصل با کلرمون فوت در سال ۲۰۰۵ از فوتبال بازنشسته شد و ۱۷ سال پس از آن، زندگی او به دلیل یک مشکل در پای راست، تحت تأثیر قرار گرفت.

گل تعیین کننده و پیروزی‌بخش برونو رودریگز در دقایق پایانی بازی برابر المپیک مارسی در سال ۱۹۹۹، زمینه ساز شادی بی وقفه هواداران پاری‌سن‌ژرمن شد چرا که PSG در آن زمان، نزدیک به یک‌دهه موفق به شکست رقیب خود در لیگ نشده بود.

اما برونو رودریگز ۴۹ ساله اکنون روزهای سختی را سپری می‌کند. این مهاجم سابق پاریسی‌ها سه‌شنبه گذشته در کلینیکی در نانسی (مورته ات موزل) پای راست خود را قطع کرد. پیچ خوردگی‌های متعددی در مچ پای راست او و زمانی‌که یک فوتبالیست حرفه‌ای بود؛ به‌وجود آمد. در نتیجه برای کاهش درد، او عمل‌های متعددی را روی مچ پایش انجام داد که زمینه‌ساز این اتفاق شد.

علی‌رغم چندین عمل جراحی در پنج سال گذشته، این رنج همچنان ادامه داشت و غیرقابل تحمل شده بود. او حتی از یک تومور خوش خیم در مچ پای راست خود رنج می‌برد. قطع عضو اجتناب ناپذیر شده بود.

جیمی الجرینو، هم‌تیمی سابق او می‌گوید: «او دوست من است، ما در رده‌های جوانان در موناکو با هم آشنا شدیم و چند سال بعد در PSG همدیگر را دیدیم. در آن زمان مارسی با برونو تماس گرفته بود اما او ترجیح داده بود به پاریس بپیوندد. من همیشه از شخصیت و مهربانی او قدردانی کرده‌ام. تابستان امسال به دیدن او در کورس رفتم. من چندین سال از وضعیت او اطلاع داشتم، حتی او را با دکتر اریک رولان، مدیر پزشکی سابق PSG آشنا کردم.

برنده سابق کوپه دو فرانس و کوپه دو لا لیگ در سال ۱۹۹۸ با پاری‌سن ژرمن ادامه می‌دهد: عملیات به خوبی پیش رفت. پزشکان تمام راه حل ها را امتحان کردند و در نهایت تصمیم به قطع پا از قسمت زانوی او گرفتند.

اتحادیه ملی فوتبالیست‌های حرفه‌ای (UNFP) روز شنبه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: «او یکی از مهاجمانی بود که خود را از اوایل دهه ۹۰ تا قلب دهه ۲۰۰۰ به فوتبال ما نشان داد. ما به برونو رودریگز قدرت و شهامت می‌فرستیم، که پس از تأثیرات دوران فوتبالش مجبور شد به دلیل رنج دائمی یک پای خود را قطع کند.»

این بازیکن بازنشسته و ۴۹ ساله همچنین پیام حمایتی از پاری سن ژرمن دریافت کرد. در اطلاعیه رسمی باشگاه پاریسی آمده است: پاری سن ژرمن پیام حمایت خود را برای برونو رودریگز، خانواده و عزیزانش در این آزمایش سخت ارسال می کند. باشگاه تمام توان خود را برای شما به ارمغان می آورد و امیدوار است که بتواند هر چه زودتر از شما در پارک دو پرنس استقبال کند.

رودریگز در سال ۱۹۹۹ به‌صورت قرضی از پاری سن ژرمن به بردفورد پیوست اما تنها ۵۵ دقیقه در انگلیس بازی کرد. او سپس قبل از پیوستن به لنس برای انتقال دائمی در سال ۲۰۰۰ به PSG بازگشت. پاری سن ژرمن در آن زمان ابرقدرت جهانی نبود و در پایان فصل نهم شد که سه پله پایین تر از لنس بود. آنها همیشه یک مقصد برجسته در فرانسه بوده‌اند و رویای رودریگز بازی در آنجا بود.

رودریگز در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ گفت که ترک پاری سن ژرمن یکی از بزرگترین اشتباهات دوران حرفه ای او بوده است. او در این باره به SoFoot توضیح داد: "بله، من فصل خوبی را با پاری سن ژرمن به پایان رساندم و سپس مدیران به وعده‌هایی که به من داده بودند عمل نکردند. تصمیم گرفتم باشگاه را ترک کنم.

او ادامه داد: باید اعتراف کنم که من اشتباه کردم که از روی هوا و هوس باشگاه را ترک کردم. این هم بزرگترین اشتباه دوران حرفه ای من است. من باید حداقل ۶ ماه دیگر صبر می کردم، اما من با شخصیت خودخواهم به حرف کسی گوش ندادم و چمدان هایم را بستم.

رودریگز بازیکن سابق تیم ملی فرانسه B است و نزدیک بود به متز کمک کند تا اولین قهرمانی خود در لیگ یک فرانسه را در سال ۱۹۹۸ جشن بگیرد. متز فصل را با ۶۸ امتیاز و برابر با لنس و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه دوم به پایان رساند.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12064

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر