امید نکونام به سیلوا؛ بازگشت احتمالی مدافع برزیلی به استقلال

مدیران باشگاه استقلال در حال مذاکره با ستاره سابق تیم شان هستند تا او را برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان پایتخت مجاب کنند.

امید نکونام به سیلوا؛ بازگشت احتمالی مدافع برزیلی به استقلال

مدیران باشگاه استقلال در حال مذاکره با ستاره سابق تیم شان هستند تا او را برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان پایتخت مجاب کنند.

به گزارش عرشه آنلاین، استقلال در ۲ مسابقه اخیر خود در شرایطی به میدان رفته که آرمین سهرابیان، تنها مدافع میانی در دسترس جواد نکونام بوده است و مصدومیت محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی باعث شده تا سرمربی آبی‌ها راه چاره‌ای جز استفاده از بازیکنانی مانند روزبه چشمی و صالح حردانی در پست دفاع میانی نداشته باشد. همین مسئله باعث شده تا جذب یک مدافع میانی، اولین دستور کار آبی‌ها برای فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه باشد و با وجود آنکه ۲ هفته از مسابقات نیم‌فصل نخست باقی‌مانده، رایزنی‌های اولیه در این زمینه در حال انجام است.

آبی‌پوشان پایتخت نسبت به فصل گذشته، ۲ مدافع میانی خود را در فهرست‌شان نمی‌بینند؛ عارف غلامی و رافائل سیلوا. جالب آنکه هر ۲ بازیکن بعد از جدایی از استقلال با تیم جدیدی به توافق نرسیده‌اند و امید دارند که بتوانند در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی به سراغ انتخاب تیم جدید خود بروند. جواد نکونام که قرار است طی هفته آینده یک جلسه سرنوشت‌ساز پیرامون برنامه آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات با علی خطیر برگزار کند، پیش از برگزاری جلسه، اولویتش برای تقویت فهرست استقلال را جذب مدافع میانی عنوان کرده است.

مدافع تنومند برزیلی و بازگشت احتمالی به استقلال!

عارف غلامی با وجود آنکه تجربه بیشتر بازی برای استقلال را نسبت به رافائل سیلوا دارد اما گزینه موردنظر جواد نکونام نیست و با وجود شایعاتی که پیرامون احتمال بازگشت غلامی به جمع آبی‌پوشان پایتخت مطرح شده بود اما به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال تمایلی به بازگرداندن غلامی به تیمش ندارد. برخلاف غلامی که جزو بازیکنان فهرست موردنظر جواد نکونام نیست، شرایط برای رافائل سیلوا متفاوت است و سرمربی آبی‌پوشان پایتخت امید دارد که این مدافع برزیلی در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی به جمع آبی‌پوشان بازگردد.

رافائل سیلوا با توجه به عدم دریافت به‌موقع حق‌وحقوق خود در فصل گذشته، علیه باشگاه استقلال شکایت کرده و خواهان دریافت ۳۰۰ هزار دلار از مطالبات خود شده است. جالب آنکه با توجه به فسخ یک‌طرفه سیلوا، آبی‌ها نه‌تنها محکوم به پرداخت ۳۰۰ هزار دلار هستند، بلکه باید ۵۰۰ هزار دلار بابت رقم قرارداد فصل جاری او پرداخت کنند. در صورتی‌که سیلوا با تیم جدیدی توافق کند، محکومیت ۵۰۰ هزار دلاری از بین خواهد رفت و همین مسئله باعث شده تا آبی‌ها با مدافع برزیلی برای همکاری دوباره وارد مذاکره شوند.

چهره محبوب فرهاد، شاگرد نکونام می‌شود؟

سیلوا در شرایطی با نظر فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم به استقلال پیوست که محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به عنوان ۲ چهره کلیدی خط دفاعی استقلال سرباز شده بودند اما مدافع برزیلی توانست عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد و نقش پررنگی در قهرمانی آبی‌ها داشت و همین مسئله باعث تمدید قرارداد او شد. رافائل سیلوا در فصل گذشته هم پای ثابت ترکیب آبی‌ها بود و ۳۳ بار برای استقلال در لیگ برتر و جام حذفی و البته سوپرجام به میدان رفت اما مشکلات استقلالی‌ها در زمینه پرداخت به موقع حقوق او باعث شد تا سیلوا به سراغ فسخ یک‌طرفه قراردادش برود.

مدیران استقلال مذاکرات خود را به صورت چراغ خاموش با رافائل سیلوا پیش برده‌اند و امیدوارند که بتوانند با او هم در زمینه پرداخت مطالبات قبلی به توافق برسند و هم با رقمی معقول، قرارداد جدیدی را با سیلوا به امضا برسانند. در این میان، البته پر بودن سقف بودجه آبی‌ها هم چالش‌برانگیز شده و قرار است در جلسه جواد نکونام و علی خطیر در هفته پیش‌رو، پیرامون چگونگی خالی‌شدن سقف بودجه و مازاد اعلام شدن بازیکنانی که کادرفنی به آن‌ها نیازی ندارد، گفت‌وگوهایی نهایی انجام شود.

رافائل سیلوا البته سهمیه بزرگسال محسوب می‌شود و برای ثبت قرارداد او نیاز است یکی از بازیکنان بزرگسال از فهرست آبی‌ها خارج شود. با وجود مشکلاتی که برای ثبت قرارداد سیلوا وجود دارد، به نظر می‌رسد که توافق او با مدیران استقلال قریب‌الوقوع خواهد بود و اگر مشکل خاصی رخ ندهد، مدافع برزیلی به استقلال بازخواهد گشت تا دغدغه نکونام در قلب خط دفاعی برطرف شود. البته که در این میان باید دید برای ورود سیلوا به فهرست آبی‌ها، کدام بازیکن قربانی خواهد شد و فهرست استقلال در نیم‌فصل دوم چه تغییر و تحولاتی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119185

ارسال نظر