خبر داغ از فدراسیون فوتبال درباره دربی استقلال و پرسپولیس

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که VAR به دربی استقلال و پرسپولیس نمی رسد.

خبر داغ از فدراسیون فوتبال درباره دربی استقلال و پرسپولیس

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که VAR به دربی استقلال و پرسپولیس نمی رسد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید نبود VAR در مسابقات لیگ برتر تا ۷۰ درصد روی قضاوت داوران تاثیر منفی داشته است.

گل پیروزی پرسپولیس برابر هوادار در شرایطی به ثمر رسید که به زعم تمام کارشناسان داوری، مهدی ترابی پیش از گل در موقعیت آفساید قرار داشت اما کمک داور مسابقه، این آفساید را اعلام نکرد تا در فاصله یک هفته تا دربی پایتخت یک جنجال داوری دیگر شکل بگیرد.

علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در این باره می‌گوید: متاسفانه درصد زیادی از اشتباهات داوری به نبود سیستم بازبینی برمی‌گردد. داورها هر روز مورد انتقاد قرار می‌گیرند و این فشار هم روی کار آنها تاثیر منفی دارد. در هفته‌های نخست لیگ، کار گروهی متشکل ازخود آقای افشاریان، کمیته انضباطی، سازمان لیگ و کمیته اخلاق وجود داشت که در صورت انتفاد مربی و بازیکنان دست به کار می‌شد و سریعا آن فرد را محروم می‌کرد ولی متاسفانه بعد از چند هفته این کار گروه از کار افتاد.

خسروی که از فضای حاکم بر فوتبال راضی نیست، گفت: متاسفانه ما دو تا پاس رو به جلو نداریم و فوتبال ما را پرخاش و بیانیه و اعتراض فرا گرفته است. وقتی من سوت می‌زدم از بازی فوتبالیست‌ها هم لذت می‌بردم. زمانی بود که از شنیدن لهجه‌ها در شهرهای مختلف لذت می‌بردیم و الان جای بازیکنان بومی را فوتبالیست‌های حرفه‌ای با ارقام نجومی گرفته و انگار همه چیز تغییر کرده است.

عضو کمیته داوران در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده از VAR نصب شده در آزادی در شهرآورد، با تعجب پاسخ داد: بعد از اتمام مرحله گروهی بازی‌های آسیایی، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم VAR آزادی را جمع کرد. باید بپذیریم اینجا ایران است و محدودیت‌هایی وجود دارد.

خسروی در پایان در مورد احتمال حضور داور خارجی در دربی ۱۰۲ گفت: تا روزی که من هستم، داور خارجی به شهرآورد نمی‌آید. برای دربی هم از داوران بین‌المللی خودمان که در لیگ نمره بالایی گرفتند، استفاده می‌کنیم.

منبع: ورزش سه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117515

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر