کیانوش رستمی به سیم آخر زد!

در شرایطی که مرحله جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان از ابتدای هفته جاری خیلی بی‌سروصدا و چراغ خاموش در تهران آغاز شده بود، کادرفنی پس از علنی شدن آغاز اردوی تیم ملی، مجبور شد تا نام وزنه‌بردارانی را که به این مرحله دعوت شدند، رسانه‌ای کند.

کیانوش رستمی به سیم آخر زد!

در شرایطی که مرحله جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان از ابتدای هفته جاری خیلی بی‌سروصدا و چراغ خاموش در تهران آغاز شده بود، کادرفنی پس از علنی شدن آغاز اردوی تیم ملی، مجبور شد تا نام وزنه‌بردارانی را که به این مرحله دعوت شدند، رسانه‌ای کند.

به گزارش عرشه آنلاین، لیستی که در آن همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، نام کیانوش رستمی در آن وجود ندارد و به این ترتیب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به‌خاطر حذف دوباره نامش از تورنمنت گزینشی المپیک قطرکاپ، قطعاً دیگر شانس حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و کسب سهمیه ورودی این رویداد بزرگ را از دست داد. کیانوش رستمی در این خصوص تأکید کرد: «مثل روز برایم روشن بود که رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری روی قول و وعده‌ای که به من دادند، نمی‌مانند و با من صادق نیستند. مطمئن بودم حتی اگر رکورد دنیا را هم در لیگ بزنم بازهم به اردو دعوتم نمی‌کنند. اما مهم نیست. من هم با این شرایط برای آینده‌ام همان‌ طوری که گفتم برنامه ویژه‌ای دارم.» به همین بهانه ما بار دیگر بعد از معرفی و مشخص شدن لیست تیم ملی وزنه‌برداری برای قطر کاپ با رستمی همکلام شدیم تا ببینیم نظر او در مورد عدم دعوتش به لیست اردونشینان قطرکاپ چیست؟

می‌دانستم رفقا زیر حرف‌شان می‌زنند!

کیانوش رستمی دارنده ۲ نشان طلا و نقره بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ لندن و ریو در خصوص عدم دعوتش به اردوی آماده‌سازی قطرکاپ (گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس) می‌گوید: «همان روز اولی هم که با شما صحبت کردم، گفتم اینها روی قول‌شان نمی‌مانند. من همان موقع یعنی قبل از هفته اول لیگ تلفنی با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری صحبت کردم و او قول داد که اگر من در لیگ وزنه بزنم و وزن‌کشی کنم، حتماً اسمم را در لیست دعوتی‌ها به اردو و قطرکاپ اضافه می‌کند. خودتان دیدید که ۳ تا ۴ بار هم با تلفن همراه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی تماس گرفتم که او حتی حاضر نشد پاسخم را بدهد. باور کنید حتی با قول و قراری که رفقا گذاشتند بازهم مثل روز برایم روشن بود که حتی اگر من روی حرفم باشم، در لیگ وزن‌کشی کنم و وزنه بزنم و رکوردهای دنیا را هم بشکنم بازهم دوستان روی حرف و قولی که به من دادند نمی‌مانند. وقتی سرمربی تیم ملی حتی به خودش زحمت نمی‌دهد تا پاسخ تماس تلفنی من را بدهد دیگر چه توقعی دارید که اسم من را در لیست دعوتی‌ها بگذارند؟ خیلی جالب است. اردوی تیم ملی را مدتی است در تهران چراغ خاموش و بی‌سروصدا آغاز کردند، تا مثلاً صدای اعتراض من درنیاید! این خنده‌دارترین اتفاقی بود که تا به حال دیده بودم. حقیقتاً این را از ته دل می‌گویم. خیلی دوست داشتم بازهم با دوبنده تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای کشورم افتخارکسب کنم. مردم عزیز هم دیدند که باوجود بی‌مهری و کم‌لطفی‌های زیادی که با من به عنوان قهرمان ملی ایران شد، بازهم به کادرفنی و خواسته‌های فدراسیون احترام گذاشتم و در هفته اول لیگ باوجود اینکه تیم نداشتم و وزنه‌بردار آزاد بودم به رشت رفتم و وزنه زدم. اما صبوری مقابل کم‌لطفی‌ها هم اندازه‌ای دارد. خدا شاهد است من اگر در رشت و هفته اول لیگ وزنه‌برداری رکورد دنیا را هم می‌زدم، شک نکنید بازهم رفقا ادله و دلایل دیگری برای اینکه چوب لای چرخ بگذارند، می‌آوردند و با کارشکنی‌ها بازهم من را به اردو دعوت نمی‌کردند. فکر کنم دیگر دشمنی و کینه قدیمی آنها با من برای همه آشکار شده باشد. مهم نیست، زمان می‌گذرد و ماه همیشه پشت ابر باقی نمی‌ماند. تیم ملی و المپیک مبارک خودشان و دوستان‌شان باشد. زیرا برای کیانوش رستمی دیگر پرونده وزنه‌ زدن در تیم ملی تمام شد.»

جایی دیگر وزنه‌برداری را دنبال می‌کنم

رکورددار وزنه‌برداری جهان و بازی‌های المپیک با بیان اینکه قطعاً دیگر پرونده وزنه زدنش در تیم ملی وزنه‌برداری ایران با این شرایط و جو منفی که کادرفنی و فدراسیون وزنه‌برداری برایش ایجاد کردند برای همیشه بسته شده است، در این خصوص تأکید کرد: «‌کیانوش رستمی هرکجای دیگر این کره خاکی بود، این‌گونه او را با کم‌لطفی و بی‌مهری از خانه‌اش بیرون نمی‌راندند. اما مهم نیست، زمان بهترین قاضی است که خیلی زود پشت‌پرده‌ها را به همه ثابت کرده و همه چیز را عیان می‌کند. تیم ملی مبارک دوستان باشد. چون همان‌ طوری که گفتم وقتی می‌بینم اینجا من را نمی‌خواهند، قطعاً مجبورم برای آینده ورزش حرفه‌ای خودم فکر دیگری کرده و دنبال مسیر جدیدی باشم. من عاشق وزنه‌برداری و وزنه‌ زدن هستم. الان هم خدا شاهد است از گذشته هم سرحال‌ترم و هم بهتر می‌توانم روی تمریناتم تمرکز کنم. بنابراین شاید بهتر این باشد که ادامه مسیر قهرمانی‌ام را جای دیگر در این کره خاکی دنبال کنم. این را بدانید و مطمئن باشید که روی حرفم هستم و مصمم‌تر از قبل وزنه زدن و تمریناتم را جایی دیگر خارج از ایران دنبال خواهم کرد. هیچ وقت دوست نداشتم اینطور با وزنه‌برداری ایران خداحافظی و وداع کنم. اما شما و مردم عزیز ایران شاهدید که رفقا چاره و راهی جز این پیش روی من نگذاشتند. برای اینکه بتوانم در جایی دیگر بدون دغدغه کار و برنامه‌های تمرین‌ام را حرفه‌ای دنبال کنم، تقریباً استارت برنامه‌ریزی‌اش را زدم و درگیر هماهنگی‌های مورد نیاز برای نقل مکانم هستم.»

منبع: ایران ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114370

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر