کام یحیی گل محمدی شیرین شد/ اعاده حیثیت 3 پرسپولیسی

یحیی گل محمدی توانست در قزوین با یک تیم نصفه و نیمه برد ارزشمندی را بدست آورد.

کام یحیی گل محمدی شیرین شد/ اعاده حیثیت 3 پرسپولیسی

یحیی گل محمدی توانست در قزوین با یک تیم نصفه و نیمه برد ارزشمندی را بدست آورد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ پرسپولیس در روزی که ۳‌گل به پیکان زد، ۳‌نفر از اعتبار فنی‌شان دفاع کردند.

برتری این هفته پرسپولیس برابر پیکان از جهات زیادی ارزشمند بود. سرخپوشان در بخش قابل‌توجهی از دقایق این مسابقه نمایش خوبی ارائه دادند و به علاوه در شرایطی به پیروزی دست پیدا کردند که چندین غایب اسم‌ورسم‌دار داشتند. مرتضی پورعلی‌گنجی هم مثل یاسین سلمانی رباط پاره کرده و شاید تا آخر فصل هم شرایط بازی را پیدا نکند. محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌دلیل خستگی بابت حضور در مسابقات ملی در بازی با پیکان نیمکت‌نشین شد، وحید امیری و مهدی ترابی از مصدومیت‌های خود بازنگشته بودند و امید عالیشاه هم در آستانه این بازی صدمه دید. بنابراین یحیی گل‌محمدی عملا با یک تیم نصفه‌ونیمه به قزوین رفت و انصافا برد مهم و خوبی هم به‌دست آورد. این برتری طبیعتا برای تمام سرخپوشان شیرین بود، اما دست‌کم در مورد ۳‌نفر می‌توان گفت جنبه «اعاده حیثیت» داشت.

شهاب زاهدی

وقتی تیمی با ۳گل می‌برد و هر ۳‌گل را یک نفر می‌زند، در مورد چه‌کسی بیشتر از او باید حرف زد؟ مشخص است که بعد از بازی قزوین شهاب زاهدی در کانون توجهات قرار گرفت و قضاوت‌ها در مورد او به کلی زیر و رو شد. زاهدی در شروع کار با پرسپولیس روزگار سختی را پشت سر گذاشته بود و انتقادات فراوانی را تحمل می‌کرد. او برابر گل‌گهر نخستین گلش را برای سرخپوشان زد و کمی از این فضا فاصله گرفت، اما داستان قزوین به کلی متفاوت بود. شهاب ۳گل زد که سومی از روی نقطه پنالتی بود، اما در اولی و دومی نشانه‌های روشنی از یک مهاجم توانمند به چشم می‌خورد. او با به‌ثمر رساندن ۴‌گل در این ۲‌بازی، به شکلی غیرمنتظره در کورس آقای گلی هم قرار گرفت و حالا حتما بر اثر اعتمادبه‌نفسی که از ناحیه حمایت هواداران به‌دست آورده، می‌تواند درخشش بیشتری هم داشته باشد.

سروش رفیعی

یک گل به‌خودی عجیب در بازی با ذوب‌آهن، حتی سروش رفیعی را نیمکت‌نشین هم کرد. او همیشه بازیکن خوبی بوده، اما برخی هم عقیده دارند سروش به اندازه‌ای که در موردش بحث می‌شود، مؤثر نیست. با این حال، پس از ۲‌بازی نیمکت‌نشینی رفیعی از مسابقه با گل‌گهر به ترکیب اصلی برگشت و نمایش خوبی هم داشت. حکایت مسابقه قزوین اما فرق داشت و این شاید بهترین بازی دوران حضور او در پرسپولیس بود؛ جایی که رفیعی پاس ۲‌گل اول را برای شهاب زاهدی ارسال کرد و پنالتی منجر به گل سوم را هم گرفت. حالا جای سروش در ترکیب اصلی محکم‌تر از هر زمان دیگری به‌نظر می‌رسد.

یحیی گل‌محمدی

بازی مکرر قهرهای او با پرسپولیس، در آستانه بازی با پیکان بار دیگر سرخپوشان را در حاشیه فرو برد و باعث شد در مورد رفتارهای خود این مربی هم قضاوت‌های منفی زیادی انجام شود. فارغ از اینکه چه حجمی از آن نقدها درست بود، اگر پرسپولیس برابر پیکان متوقف می‌شد، حتما خیلی‌ها این ناکامی را به رفتارهای یحیی ربط می‌دادند. با این حال، پرسپولیس با وجود چندین غایب اسم‌ورسم‌دار، یک پیروزی مهم به دست آورد تا یحیی بار دیگر هنر مربیگری‌اش را نشان بدهد و از اتهام بالقوه لطمه‌زدن به تیم تبرئه شود.

یحیی گل محمدی و سروش رفیی

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111037

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر