رونمایی از خودروی ۱۰۰ میلیاردی وارداتی محمد حسین کنعانی زادگان و سه بازیکن دیگر + ویدئو

محمد حسین کنعانی زادگان بازیکن پر حاشیه ی تیم های ملی و پرسپولیس با وارد کردن یک دستگاه خودروی رنج روور ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی سوژه ی شبکه‌ های اجتماعی شده است. ویدئویی از این رنج روور منتسب به محمد حسین کنعانی زادگان منتشر شده است.

رونمایی از خودروی ۱۰۰ میلیاردی وارداتی محمد حسین کنعانی زادگان و سه بازیکن دیگر  + ویدئو

محمد حسین کنعانی زادگان بازیکن پر حاشیه ی تیم های ملی و پرسپولیس با وارد کردن یک دستگاه خودروی رنج روور ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی سوژه ی شبکه‌ های اجتماعی شده است. ویدئویی از این رنج روور منتسب به محمد حسین کنعانی زادگان منتشر شده است.

در تازه ترین اظهارات می گوید یک خودرو ۱۰۰ میلیاردی دارم 

او توضیح می دهدآن خودرو گذر موقت بود ولی یک خودرو رنج‌روور دیگر دارم که قرار است با همین حواله‌های پاداش فدراسیون فوتبال وارد کنم و آن ماشین همین حدود قیمت یعنی ۱۰۰میلیارد تومان می‌ارزد

قیمت خودرو و ماشین مرسدس بنز کوپه اس ال اس بلک سریز محمدحسین کنعانی زادگان

ماشین مرسدس بنز کوپه اس ال اس بلک سریز محمدحسین کنعانی زادگان

ماجرای پاداش اعضای تیم ملی فوتبال ایران پیش و پس از جام جهانی قطر با جنجال بسیاری همراه بوده است. بر اساس شایعات، تعدادی سکه طلا به هر یک از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی داده شده بود. در ادامه نیز گفته شد که بخشی از پاداش اعضای تیم ملی مربوط به حواله خودروهای لوکس بوده است. حواله واردات خودرو یکی از پاداش هایی بود که بعد از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده بود. مطابق این مجوز هر بازیکن تیم ملی و البته برخی همراهان کاروان اجازه داشتند به انتخاب خودشان یک دستگاه اتومبیل وارد کنند.

طی ماه های گذشته اخبار و تصاویر زیادی از واردات خودروهای خارجی توسط بازیکنان تیم ملی منتشر شده است که موجی از انتقادات را در میان مردم به وجود آورده است.

با توجه به عملکرد ضعیف تیم ملی در جام جهانی قطر، مردم این سوال را مطرح می‌کنند که چنین پاداشی بابت کدام دستاورد به آن ها اعطا شده است.

به گفته ی روزنامه اعتماد، اعطای حواله واردات خودروهای لوکس برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ به دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال برمی‌گردد. پس از صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پس از بازی با عراق در تهران، محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهوری، محسن منصوری استاندار وقت تهران، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در رختکن تیم حضور یافتند و دقایقی با بازیکنان گفت‌وگو کردند.

دیدار تیم ملی فوتبال با رئیسی

طبق خبرهای دریافتی در حاشیه این صحبت‌ها، بازیکنان خواستار دریافت مجوز واردات خودرو شدند، اما مخبر در ابتدا مخالفت کرد و سپس چند بازیکن باتجربه تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی‌های گذشته را داشتند به معاون رییس‌جمهور گفتند این پاداش‌ها در گذشته و در دولت‌های قبل هم وجود داشته و سوال کردند چرا دولت کنونی این پاداش‌ها را به بازیکنان تیم ملی نمی‌دهد؟ در نهایت معاون رییس‌جمهور قول داد این موضوع را پیگیری کند تا پاداش‌ها به اعضای تیم و افرادی که در صعود به جام جهانی مثل مدیران فدراسیون فوتبال و تیم ملی نقش داشتند، اهدا شود.

طبق گزارش روزنامه فرهیختگان اسامی ۳۲ نفری که حواله خودرو دریافت کرده‌اند به شرح زیر است: احسان حاج صفی، سردار آزمون، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، یاسین سلمانی، رامین رضاییان، علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، مهدی قایدی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سید مجید حسینی، علی قلی‌زاده، مهدی ترابی، ابوالفضل جلالی، سیاوش یزدانی، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، سید پیام نیازمند، احمدنوراللهی، روزبه چشمی و سید حسین حسینی.

روزنامه فرهیختگان همچنین گفته برخی مقامات و مدیران فدراسیون نیز حواله وارد کردن خودرو گرفته‌اند. در این فهرست نام چند بازیکن که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقشی نداشتند و بعد از اخراج اسکوچیچ توسط کی‌روش برای جام جهانی به تیم ملی دعوت شدند نیز به چشم می‌خورد که ابهاماتی را به وجود آورده است.

به گفته ی روزنامه اعتماد، بازیکنان تیم ملی بابت صعود به جام جهانی و حضور در این مسابقات به پاداش‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند. اعضای تیم ملی بابت هر برد خارج از خانه در مقدماتی جام جهانی ۵۵۰۰ یورو و بابت برد داخل خانه ۳۵۰۰ یورو دریافت کردند که این رقم‌ها به صورت کامل توسط رییس فدراسیون وقت یعنی عزیزی خادم تسویه شد. ایران در آن برهه و در مرحله اول مقدماتی از سه بازی در منامه، سه برد به دست آورد و در مرحله دوم مقدماتی از ۹ بازی (تا زمان حضور عزیزی خادم در فدراسیون و تثبیت صعود به جام جهانی) صاحب ۸ برد و یک تساوی شد. یعنی بازیکنانی که در رسیدن ایران به جام جهانی نقش داشتند رقمی در حدود ۴۱ هزار یورو نقد دریافت کردند. (تقریبا دو میلیارد تومان با نرخ فعلی ارز).

همچنین به گفته ی روزنامه اعتماد، از طرف نهاد ریاست‌جمهوری طبق اعلام رسانه‌ها ۶۰۰ سکه به بازیکنان و کادرفنی داده شد که طبق گفته معتمدکیا مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و مدیر رسانه‌ای تیم ملی به هر یک از بازیکنان ۱۰ سکه رسید. (رقمی حدود ۳۰۰ میلیون تومان). البته در همین مورد سرنوشت تعدادی از سکه‌ها و اینکه دقیقا به جز بازیکنان و کادرفنی چه افراد دیگری پاداش گرفتند نامعلوم مانده است. بازیکنانی که همراه تیم به جام جهانی رفتند بابت برد مقابل ولز نیز ۱۵۰۰۰ دلار پاداش گرفتند. (تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان). البته اعضای هیات‌رییسه بابت همین برد برای خودشان پاداش ۲۰ هزار دلاری به اضافه ۲۰۰۰ دلار پول توی جیبی تصویب کردند. درحالی‌که مدیران و کادر سرپرستی و رسانه‌ای وقت فدراسیون که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشتند نه پاداش حواله خودرو گرفتند نه پاداش ارزی. این پاداش‌ها در نهایت به وارد کردن خودروی لوکس منتهی شد که سودی چند میلیاردی برای بازیکنان به همراه داشته است.

خودروی وارداتی فوتبالیست ها

چه کسانی خودرو آوردند

خودروی وارداتی چند بازیکن تیم ملی به گمرک رسیده و به زودی ترخیص خواهد شد. ملی‌پوشان برخلاف اکثر بازیکنان سال ۲۰۱۴، حواله خود را نگه داشتند و سپس اقدام به واردات کردند.

تا این لحظه خودرو پورشه ماکان علی قلی زاده، پیام نیازمند و احمد نوراللهی، خودرو مازراتی مهدی ترابی و خودرو رنجرور سردار آزمون به ایران رسیده. به زودی این ماشین‌ها پلاک و در اختیار ملی‌پوشان قرار می گیرد اما شاید برایتان جالب باشد بدانید آنها چه سودی از این واردات می برند؟

خودرو مازراتی گریکاله ۳۰ میلیاردی ترابی؟

مازراتی مهدی ترابی گریکاله نام دارد و محصول سال ۲۰۲۳ است. او این خودرو را حدوداً ۶۵ هزار دلار خریده است. به دلار ۵۰ هزارتومانی خرید این مازراتی ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای او آب خورده. این مازراتی بالای ۲۵۰۰ سی سی است و بنابراین طبق تعرفه جدید واردات ۱۷۳ درصد گمرکی می‌خورد. با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود مهدی ترابی حدود ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ دلار برای خرید و ترخیص این خودرو هزینه کرده است. حالا این رقم را ضربدر دلار ۵۰ هزار تومانی کنید که می‌شود ۸ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان.

حالا سری به بازار خودرو می‌زنیم. مازراتی کواتروپورته (چهاردر) مدل ۲۰۱۲ حدود ۱۶ میلیارد تومان قیمت خورده. همین مدل ولی gts آن حدودا ۲۰ میلیارد تومان آگهی شده.

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۱۲ نیز حدودا ۱۵ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود. بنابراین خودروی مهدی ترابی که فقط یک دستگاه از آن در بازار ایران وجود دارد، با رقمی به مراتب بالاتر به فروش می‌رسد. نمایشگاه‌داران هم نمی‌دانند مازراتی گریکاله ترابی چقدر ارزش دارد ولی آیا ارزش آن زیر ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود؟ این وسط ترابی چقدر سود کرده؟

پورشه ۳۰ میلیاردی بازیکنان فوتبال

نیازمند، نورالهی و قلی‌زاده پورشه ماکان ۲۰۲۳ وارد کرده‌اند. البته آنها می‌توانستند نسخه s یا توربو را وارد کنند که گرانتر است ولی ترجیح‌شان مدل ارزان‌تر بوده. این خودرو در بازار جهانی ۵۷ هزار و ۵۰۰ دلار ارزش دارد که احتمالاً آنها کمی بالاتر آن را خرید کرده‌اند. با احتساب گمرک ۱۷۳ درصد، این خودرو برای آنها چیزی حدود ۱۵۵هزار و ۲۵۰ دلار تمام شده است.

اگر این عدد را ضربدر ۵۰ کنیم مشخص می‌شود خرید این پورشه ماکان برایشان حدودا ۷ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان تمام شده. دوباره سری به بازار خرید و فروش پورشه ماکان در ایران بزنیم. جدیدترین مدل موجود در بازار متعلق به سال ۲۰۱۷ است که بسته به میزان کارکرد، آپشن و بی‌رنگ بودن آن بین ۱۶.۵ تا ۱۷.۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. حالا تصور کنید ماکان ۲۰۲۳ با آپشن‌های بیشتر و طراحی زیباتر چه ارزشی دارد؟ بالای ۲۵ میلیارد تومان؟ چرا که نه؟ شاید هم بیشتر چون پورشه مشتریان دست به نقدی در ایران دارد و حاضرند برای مدل‌های جدید رقم‌های کلان‌تری بپردازند.

ماشین لوکس سردار آزمون

خودرویی که سردار آزمون وارد کرده رنجرور ولار نام دارد که تولید سال ۲۰۲۳ است. این یکی از نسخه‌های لوکس و زیبای برند لندرور انگلیسی است که ۶ سیلندر است و در بازار جهانی ۶۳ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. البته خرید و انتقال آن به ایران، گرانتر از این مبلغ تمام می‌شود ولی ما کف قیمت را در نظر می‌گیریم. با احتساب عوارض گمرکی ماشین سردار حدود ۱۷۱ هزار و ۷۲۰ دلار آب خورده که با دلار ۵۰ هزارتومانی ارزش ریالی خرید و وارد کردن این خودرو ۸ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان می‌شود. البته نه تنها درباره خودروی سردار که درباره دیگر ماشین‌های وارداتی باید گفت هزینه کمی بالاتر می‌رود چراکه به هر حال هزینه ثبت سفارش هم هست. هزینه انتقال از طریق کشتی را هم محاسبه کنید و بعد هزینه انتقال به شهری که می‌خواهند. اینها رقم را کمی بالاتر می‌برد.

رنجرور در بازار ایران نایاب است. شاید بعضی در خیابان‌ها مدل‌های گذرموقت یا خیلی کم، پلاک شده بعضی مدل‌های آن از جمله «ایووک» را دیده باشید. این مدل اقتصادی رنجرور در سطح دنیا مشتریان زیادی دارد و قاعدتاً در خیابان‌های تهران هم ثروتمندان خاطرخواه آن هستند. به تازگی دو آگهی فروش رنجرور در تهران مشاهده شده که پای یکی از این آگهی‌ها عدد ۵۰ میلیارد به چشم می‌خورد!

محمد حسین کنعانی زادگان

بیوگرافی محمد حسین کنعانی زادگان

محمد حسین کنعانی زادگان متولد سال ۱۳۷۳ در بندر ماهشهر در استان خوزستان است.

او در پست دفاع میانی برای تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

کنعانی‌زادگان در تیم‌های جوانان استقلال ماهشهر و جوانان پرسپولیس بازی کرده‌است. وی در نیم فصل ۱۳۹۰ به تیم اصلی پرسپولیس پیوست،سپس برای گذراندن خدمت سربازی به عضویت باشگاه ملوان درآمد. او پس از گذراندن خدمت سربازی، حضوری کوتاه و ناموفق در استقلال تهران داشت. بار دیگر در لیگ نوزدهم ایران به پرسپولیس پیوست و کم‌کم در طول دو فصل، پیشرفت بسیار بالایی کرد و به مدافع فیکس پرسپولیس و در پی آن تیم ملی ایران تبدیل شد.

وی همچنین سابقهٔ بازی در تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران و تیم ملی فوتبال جوانان ایران[۵] را دارد. کنعانی‌زادگان نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۱۳۹۴ انجام داد.

او ازدواج نکرده و مجرد است.

دی ماه سال ۱۴۰۰ چند فایل صوتی با محتوای غیر اخلاقی از محمد حسین کنعانی زادگان منتشر شد که بسیار جنجال برانگیز شد. در یکی از این فایل ها که مربوط به یک تماس تلفنی بود کنعانی زادگان از یک دختر خواسته بود به دلیل قرنطینه بودن تیم ملی (در دوران شیوع کرونا) برای یک ملاقات شبانه با یکدیگر از اتوبوس تیم ملی استفاده کنند. در یک فایل صوتی دیگر نیز او از یک دختر درخواست عکس های غیراخلاقی کرده بود.

پس از انتشار این فایل های صوتی، کنعانی زادگان به دلیل ارتباطات غیراخلاقی و به خطر انداختن سلامت و اعتبار تیم ملی فوتبال با انتقادات زیادی مواجه شد.

او در نهایت با رأی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران، به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی و محرومیت از دو بازی ملی مسابقه فوتبال محکوم شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101292

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • علی

        یک عده ورزشکار جونشان در می اید و برای مملکت افتخار کسب می کنند و یک عده تن لش مفتخور سودش را می برد این است مملکت اسلامی و عند عدالت در ان

      • ramin

        خجالت نمیکشن...
        مخصوصا اینجاش که یه ماشین 3 میلیاردی..وقتی بیاد ایران میشه 8 میلیارد هزینه تمام شده ش!!!!!!

      • ناشناس

        چی میشه گفت در مورد اینا فقط پول میاد روپول نکبت هم رو نکبت یکی معطل نون شبه اینا هم غرق خوشی وهی میان به رخ ملت میکشن ای خاک بر سر بیشعورشون کنن

      ارسال نظر