پای مسائل امنیتی به بازی سپاهان و الاتحاد باز شد

هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید مسائل امنیتی موجب لغو بازی سپاهان و الاتحاد شد.

پای مسائل امنیتی به بازی سپاهان و الاتحاد باز شد

​ در حالی که در ۲۴ ساعت گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره بازی سپاهان و الاتحاد مطرح می‌شد دبیرکل فدراسیون فوتبال یک احتمال جدید را در این زمینه مطرح کرد.

 از شامگاه دیروز و بعد از لغو عجیب بازی سپاهان و الاتحاد زوایت‌های گوناگونی درباره علت این اتفاق در رسانه‌ها منتشر شد. مهم‌ترین روایت به ماجرای تندیس‌های سردار سلیمانی و ایراد عربستانی‌ها درباره نصب آن در زمین بازی باز می‌گردد.

در حالی که فدراسیون فوتبال عربستان در اولین ساعت‌های این ماجرا به حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد که از تیم کشورش دفاع می‌کند در ایران ۲۴ ساعت بعد از حادثه فدراسیون به ماجرا واکنش نشان داد. در همه این واکنش‌ها، اما اشاره مستقیمی به ماجرای علت واقعی لغو دیدار نشده است. با این حال هدایت ممبینی عصر امروز در گفتگو با ایسنا روایت متفاوتی در این زمینه بیان کرد.

هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری دیدار امروز (سه شنبه) نساجی مقابل الهلال در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: ما هفته اول و دوم میزبان تیم‌های عربستانی بودیم. امیدوارم امروز نساجی عملکرد خوبی داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که چه شد که دیدار سپاهان و الاتحاد انجام نشد گفت: من دیروز اصفهان بودم. مسائلی درباره ورزشگاه نقش جهان وجود داشت که با صحبت‌هایی که با نماینده AFC و افسر امنیتی داشتند، شرایط مورد نظر آن‌ها میسر نشد و با مکاتباتی که با مسئولان AFC داشتند نهایتا این بازی به دلایل امنیتی برگزار نشد که امیدوارم این موضوع حل شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به این که عربستانی‌ها در تمرین روز قبل از بازی‌شان از شرایط استادیوم نقش جهان آگاه بودند، بیان کرد: نباید قضاوت کنیم و باید اجازه دهیم تصمیمات لازم را ارکان قضایی AFC بگیرد. شرایط بود و آن‌ها نقطه نظراتی داشتند که اعلام شد. آن‌ها با گزارشات و مکاتباتی که با AFC داشتند، به این نظر رسیدند که بازی برگزار نشود

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108552

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر