آژیر قرمز در پرسپولیس/ تاوان سنگین پرسپولیس در نقل و انتقالات

رسپولیس در کنار سپاهان پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ برتر هستند اما مشکل سرخپوشان عدم‌توازن است. آنها از نبود مهاجم و گلر خوب رنج می برند.

آژیر قرمز در پرسپولیس/ تاوان سنگین پرسپولیس در نقل و انتقالات

پرسپولیس بعد از مصدومیت بیرانوند تازه به صرافت جذب گلر و مهاجم افتاد؛ فقط کاش دیر نشده باشد.

اگر نمایش‌های پرسپولیس در هفته‌های آغازین لیگ برتر باعث ایجاد این سؤال شد که چرا مدیران باشگاه در زمینه جذب مهاجم عملکرد بموقع و مناسبی نداشته‌اند، حالا یک مشکل مضاعف دیگر پیدا شده است. مصدومیت علیرضا بیرانوند و غیبت او در مسابقه بسیار مهم با النصر عربستان، توجهات را به دیگر نقص بزرگ پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات معطوف کرده است؛ جایی که این تیم در جذب دروازه‌بان ذخیره هم تعلل کرد و حالا در آستانه دادن تاوانی بسیار سنگین قرار دارد.

تیم پرستاره پرسپولیس، اما نامتعادل

به جرأت می‌توان گفت پرسپولیس در کنار سپاهان پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ برتر هستند اما مشکل سرخپوشان عدم‌توازن است. این تیم هر چه بازیکن باکیفیت دارد، در پست‌های مدافع میانی و خط هافبک جمع کرده. وضع در این مورد چنان است که در قلب دفاع، گئورگی گولسیانی به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته به نیمکت چسبیده و فرصت حضور در میدان را پیدا نمی‌کند. همینطور در خط هافبک سینا اسدبیگی به‌طور کامل فراموش شده و بین امثال میلاد سرلک، مسعود ریگی، سعید صادقی، سروش رفیعی، یاسین سلمانی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری و... هم رقابت سفت و سختی برای حضور در ترکیب وجود دارد اما همین تیم به‌شدت از فقدان مهاجم رنج می‌برد؛ به‌طوری که یحیی گل‌محمدی بعضا ناچار می‌شود تیمش را بدون فوروارد به زمین بفرستد. این، تعریف یک تیم ناموزون است. حالا هم مصدومیت بیرانوند، بخش دیگری از این عدم‌تعادل را آشکار کرده؛ جایی که واقعا کسی نمی‌داند کدام دروازه‌بان با کدام سابقه باید مقابل ستارگان النصر قرار بگیرد.

مدیران پرسپولیس در تابستان ۲ماموریت مهم داشتند و همه هواداران حرفه‌ای فوتبال در ایران، در جریان این موضوع بودند؛ جذب مهاجم فیکس و دروازه‌بان ذخیره. حالا اما در بزنگاه مهمی که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فرارسیده و البته دربی تهران هم در راه است، باشگاه در هیچ‌کدام از این ۲ پست موفق به جذب بازیکن نشده. در حقیقت بخش مهمی از انرژی رضا درویش به‌عنوان مدیرعامل سرخپوشان صرف حفظ ساختار اصلی تیم و مخصوصا شخص علیرضا بیرانوند شد و او از خرید بازیکنان مورد نیاز غفلت کرد. حالا بگذریم که در همین بخش هم مهاجمی مثل عیسی آل‌کثیر برخلاف میل کادرفنی جدا شد و رفت.

شاید کل فصل از دست برود

نکته دردناک اینجاست که چه‌بسا غفلت و تأخیر باشگاه در جذب دروازه‌بان و مهاجم، منجر به از دست رفتن ۲جام اصلی این فصل شود و حتی اگر نوشدارویی هم در کار باشد، بعد از مرگ سهراب برسد. پرسپولیس همین حالا در لیگ برتر ۲امتیاز از سپاهان عقب افتاده که قطعا یکی از دلایلش فقدان مهاجم استاندارد در این تیم است. آنها در لیگ قهرمانان آسیا هم با قرعه مرگ مواجه شده‌اند. در فرمولی که فقط صعود تیم‌های اول هر گروه قطعی است، دیدار خانگی با النصر عربستان بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت دارد و در چنین شرایطی پرسپولیس بدون دروازه‌بان باید به مصاف سعودی‌ها برود. از کف رفتن این امتیازات در این مقطع شاید ضربه‌ای به تیم بزند که تا آخر فصل قابل جبران نباشد.

مهاجم جدید آمد؟

در عین حال اما گفته می‌شود پرسپولیس به جذب مهاجم بسیار نزدیک شده و چه بسا تا زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید قرارداد فیلیپه کایسدو با این تیم قطعی شده باشد. هرچند مهاجم جدید هم برای آشنایی با فضای تیم و هماهنگی با بازیکنان، فرصت کوتاهی در اختیار دارد. فقط کاش خیلی دیر نشده باشد ...

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105582

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر