علت اختلالات اینترنت در روزهای گذشته چه بود؟

گوگل محدودیت تازه برای ایرانیان ایجاد کرد؟

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی شد محدودیت جدید گوگل برای کاربران ایرانی، عامل اختلال در دسترسی کاربران به این سرویس دهنده است.

گوگل محدودیت تازه برای ایرانیان ایجاد کرد؟

هفته گذشته برخی کاربران از اختلال در اینترنت نارضایتی داشتند که دلیل آن در ابتدا مشخص نبود اما با گذشت چند روز، ابتدای هفته، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل این اختلال را توضیح داد. طبق گفته وی محدودیت جدید گوگل برای کاربران ایرانی، عامل اختلال در دسترسی کاربران به سرویس دهنده گوگل بود؛ درواقع شرکت گوگل در اقدامی غیر حرفه‌ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست و جوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام کرد.

از سوی دیگر به دنبال مشکلاتی که کاربران ایرانی جهت دسترسی به برخی از سایت‌های تحریم شده دارند، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از تحریم هزاران سرویس پرکاربرد برای کاربران ایرانی از سوی آمریکا خبر داد و تأکید کرد با ارائه سرویس های فنی در کنار مردم هستند تا این تحریم‌ها بی‌اثر شوند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی شد  محدودیت جدید گوگل برای کاربران ایرانی، عامل اختلال در دسترسی کاربران به این سرویس دهنده است.

محمد جعفر پور_ رییس شرکت ارتباطات زیرساخت ایران_ با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: در چند روز گذشته شرکت گوگل در اقدامی غیر حرفه ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام کرده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد این محدودیت ها به صورت تدریجی در حال گسترش است. متخصصین شرکت زیرساخت در تلاش برای خنثی کردن این محدودیت جدید هستند.

اختلال اینترنت

دیجیاتو در این باره نوشت: شرکت ارتباطات زیرساخت (زیرمجموعه وزارت ارتباطات) در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «در چند روز گذشته، گوگل در اقدامی غیر حرفه‌ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نموده است. بررسی ها نشان می دهد این محدودیت ها به صورت تدریجی در حال گسترش است. متخصصین شرکت زیرساخت در تلاش برای خنثی کردن این محدودیت جدید هستند.»

بررسی رادار آروان نشان می‌دهد اختلال گوگل از ابتدای هفته گذشته آغاز شده است. روز پنج‌شنبه ۸ تیر این اختلال به اوج خود رسید. با این حال اکنون وزارت ارتباطات مدعی‌ست که مشکل اختلال در گوگل از سوی خود شرکت گوگل برای کاربران ایرانی ایجاد شده است. زیرساخت توضیحی درباره بقیه سرویس‌هایی که دارای اختلال هستند، نداده است.

مستند فنی که در این اطلاعیه منتشر شده، تصویر فوق از سایت check-host.net است که محدودیت گوگل را برای ایران نشان می‌دهد. البته در لحظه انتشار این خبر و با تست وضعیت گوگل برای ایران روی همین سرویس، مشکلی دیده نمی‌شود. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95135

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • Av

        شما فیلتر نکنید نمی خواد تلاش کنید برای رفع محدودیت های گوگل؟

      • قد دراز

        همش رمضون...یه دفعه هم شعبون.

      ارسال نظر