سخنگوی سازمان امور مالیاتی:

روبیکا کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارد!

وزیر ارتباطات در آخرین آماری که اردیبهشت ماه سال جاری ارائه کرده بود، تعداد کاربران روبیکا را ۴۰ میلیون اعلام کرد.

روبیکا کمتر از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارد!

وزیر ارتباطات در آخرین آماری که اردیبهشت ماه سال جاری ارائه کرده بود، تعداد کاربران روبیکا را ۴۰ میلیون اعلام کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، در حالی که وزیر ارتباطات مدام از کاربران میلیونی روبیکا سخن می‌گوید امروز سخنگوی سازمان امور مالیاتی آمار عجیبی از میزان دنبال کننده‌گان پلتفورم ایرانی روبیکا ارائه داد.

مهدی موحدی بک‌نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که فعالان در پلتفرم روبیکا هم مشمول مالیات خواهند شد، گفت: «روبیکا پلتفرم جدیدی است و تعداد دنبال کننده‌ها در این پلتفرم به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌رسد و افرادی که درآمد آن‌ها شناسایی شده در پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشتند.»

روبیکا پلتفورمی ایرانی و وابسته به صداوسیما است که برای رقابت با اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است و مورد حمایت تمام دولت قرار دارد.

موحدی بک‌نظر با اشاره به شناسایی اینفلوئنسر‌ها مشمول دریافت مالیات در اینستاگرام تاکید کرد: «تعداد قابل توجهی از این افراد تا به امروز شناسایی شده‌اند و برای ۱۲۳ اینفلوئنسر که درآمد قابل توجهی داشتند، درآمد تشخیصی صادر شده‌است.»

او افزود: «تراکنش‌ها و حساب‌هایی این افراد شناسایی شدند و تقریبا مجموع تراکنش‌های واریزی برای این ۱۲۳ اینفلوئنسر در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲.۳ هزار میلیارد تومان بوده است. معیار تشخیص درآمد اینفلوئنسر‌ها لزوما واریزی به حساب بانکی آن‌ها نیست و توانستیم از طریق شرکت‌های واسط تبلیغاتی این افراد را شناسایی کنیم.»

این در حالی است که وزیر ارتباطات در آخرین آماری که اردیبهشت ماه سال جاری ارائه کرده بود، تعداد کاربران روبیکا را ۴۰ میلیون اعلام کرد.

عیسی زارع پور گفت: «تعداد کاربر فعال ماهانه پیام‌رسان‌ ایتا، ۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند.پیام‌رسان بله، حدود ۱۶ و نیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین کاربر فعال روزانه آنها متفاوت است اما چیزی که هر روز چک می‌کنم این است که روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها اضافه می‌شود و امیدواریم این مسیر تا پیوستن همه مردم عزیز و استفاده از پیام رسان ها ادامه داشته باشد.»

آماری که بارها از سوی کارشناسان مورد نقد قرار گرفته و زیر سوال رفته است. / فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95098

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر