اطلاعیه مهم درباره قطعی سراسری اینترنت در ایران

آخرین تصمیمات دولت و شورای امنیت ملی برای قطع اینترنت در ایران اعلام شد.

اطلاعیه مهم درباره قطعی سراسری اینترنت در ایران

قطعی اینترنت در ایران در دستورکار دولت قرار گرفت؟ قطعی اینترنت سراسری ایران در زمان کنکور تایید شد؟ موضوع بحث قطعی اینترنت در زمان کنکور که سال گذشته نیز هنگام برگزاری کنکور اجرایی شد، همچنان خبرساز است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که قطعی اینترنت هنوز قطعی نشده است؛ کارشناسان و برخی مقامات می‌گویند که راهکار، قطعی اینترنت نیست، بلکه ارائه فناوری‌هایی است که بدون ارتباط با شبکه سیار و قطعی اینترنت بتوانند مشکل عدم امنیت در برگزاری کنکور را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: قطع اینترنت سراسری ایران در زمان کنکور تصویب شد؟

رئیس‌جمهور، دبیر شورای امنیت کشور و وزیر ارتباطات در خصوص قطع اینترنت سراسری ایران در زمان برگزاری کنکور سراسری توضیحاتی ارائه کردند.

قطعی اینترنت

اینترنت در زمان آزمون کنکور تیرماه قطع می‌شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت به هیچ وجه در روز کنکور قطع نمی‌شود.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیأت دولت در خصوص وضعیت اینترنت در روزهای برگزاری کنکور گفت: طبق گفته رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه دولت، تاکید شد که سلامت آزمون کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است و همه تدابیر را باید متولیان امر برای ارتقای سلامت کنکور به ارمغان بیاورند اما اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دستوری است که رئیس جمهور فرمودند و ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم مطابق آن عمل خواهیم کرد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: دشمنان تلاش می‌کنند در موضوع اینترنت برای مردم نگرانی ایجاد کنند.

هفته گذشته، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات پیرامون الگوبرداری از اینترنت چین گفته بود: هفته پیش عده ای از همکارانمان برای پیگیری تفاهمات در حوزه های مختلف که رئیس جمهور انجام دادند، به چین سفر کردند و اظهار می‌کردند که هیچ چیز خارجی در چین باز نیست و یک وضع نه چندان مساعدی آنجا حاکم است. از سویی ۹۵ درصد ترافیک چین داخلی است و ما اصلا قصد اجرا کردن چنین برنامه‌ای را در ایران نداریم.

او ادامه داد: به دنبال بومی‌سازی پلتفرم‌هایی که مورد نیاز مردم است، هستیم. در حال حاضر نیز شاهد جوابگویی پلتفرم‌های داخلی هستیم که به مدد جوانان ایرانی تولید شده اند. اما هیچ‌کس به دنبال قطع اینترنت بین‌الملل نیست و هرچه قدر که نیاز کشور باشد این موضوع را تامین خواهیم کرد.

زارع پور در پایان اظهار کرد: الگو برداری از کشوری نخواهیم کرد و مدل خودمان را داریم. البته تصمیم گیری این مورد بر عهده وزارت ارتباطات نیست بلکه شورای عالی فضای مجازی این تصمیم‌ها را می‌گیرد و ما تنها یک عضو از ۲۷ عضو این شوراییم. دشمنان تلاش میکنند در موضوع اینترنت برای مردم نگرای ایجاد کنند.

خبر جدید و نگران‌کننده دبیر شورای امنیت درباره قطع اینترنت

دبیر شورای امنیت کشور گفت: اگر به نتیجه برسیم قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور باید صورت گیرد آن را در شورای امنیت کشور مصوب می کنیم.

سیدمجید میراحمدی در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ افزود: آزمون سراسری یک مقطع حساس و سرنوشت ساز برای داوطلبان و خانواده‌های آنهاست. اگر یک میلیون نفر  کنکوری داریم اما مجموع افرادی که دغدغه آزمون دارند در روستاها و شهرها چند میلیون نفر است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: کیفیت، سلامت، انضباط و امنیت رخداد آزمون از شاخصه‌های کارآمدی نظام است. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی این رخداد را با امنیت و سلامت و استانداردهای لازم برگزار کند، جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی و توانمندی امنیتی و انتظامی کشور است. برعکس آن اگر خدشه‌ای بوجود بیاید نه تنها برای جامعه رخداد نامبارک است نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی برای نظام است.

او افزود: بنابراین سلامت آزمون سراسری مهم است و اینکه همه دستگاه‌های کشور خودشان را مسئول بدانند یک تکلیف است و تعطیل ناپذیر است. وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواستی مبنی بر تهیه دستورالعمل ویژه آزمون‌ها در شورای امنیت کشور مطرح کردند مورد استقبال واقع شد و این دستورالعمل تهیه شد.

میراحمدی گفت: در این دستورالعمل تکالیفی برای دستگاه‌های کشور مشخص شد. این دستورالعمل سال گذشته برای اولین بار اجرا شد و یکی از سالم‌ترین و بی نظیرترین کنکورها بدون اتفاق نامبارکی و تقلبی برگزار شد.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: سازمان سنجش به این موضوع بسنده نکرده است و تلاش کرده است که تغییرات اساسی متناسب با شرایط ایجاد کند. اتفاقات بزرگی که رخ خواهد داد بسیار خوب است و ما آمادگی کمک به سنجش برای اجرای تغییرات آزمون را داریم.

معاون وزیر کشور درباره امنیت و سلامت آزمون سراسری گفت: امنیت آزمون مساله ساده ای نیست و ما درباره خواسته‌های مسئولان سنجش درباره اینکه چه اقدامات لازمی و مکملی برای امنیت آزمون نیاز باشد را بررسی می‌کنیم.

دبیر شورای امنیت کشور افزود: از جمله مواردی که این روزها هم به آن پرداخته شده، مساله قطع اینترنت یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری است. آنچه که برای ما مهم است حقوق داوطلبان و ملت که درگیر این مساله هستند، است. حقی که حاکمیت تکلیف دارد رعایت شود و تضییع صورت نگیرد، باید با این نگاه آنچه لازم است انجام دهیم.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: در موضوع اینترنت هم مسئولان وزارت علوم، هم مسئولان وزارت ارتباطات و سایر مسئولان بر این باور هستند که همانطور که سلامت و امنیت آزمون حق مردم است و حاکمیت باید این حق را تضمین کند، بهره مندی از اینترنت و استمرار این بهره مندی هم از حقوق مردم است. کسی به دنبال محدودیت در این حق نیست.‌

دبیر شورای امنیت کشور گفت: چنانچه خواسته‌های مسئولان سنجش برآورده نشد و نگرانی برای امنیت آزمون بوجود آمد ما مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم. اگر لازم شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسید در جلسات مربوطه تصویب خواهد شد و به اطلاع مردم می‌رسد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که بدون قطع اینترنت می‌توان امنیت کنکور را برقرار کرد، همه از آن استقبال می‌کنیم.

معاون وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور اظهار داشت: ما برای کمک به برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت و کیفیت کامل آمادگی داریم.

دستور رئیسی درباره عدم قطع اینترنت در روز کنکور

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت سلامت برگزاری کنکور به‌ویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان، در عین حال به مسئولان مربوطه تاکید کرد، سلامت کنکور را از مسیری تامین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت در راستای تامین منافع ملی، خود را ملزم به حمایت از این صنعت می‌داند.

سلامت برگزاری کنکور از دیگر موضوعاتی بود که رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به اهمیت آن به‌ویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اشاره اما در عین حال به مسئولان مربوطه تاکید کرد، سلامت کنکور را از مسیری تامین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.

رئیسی همچنین با اشاره به اعلام ۲۵ خرداد به عنوان آخرین مهلت برای استعفای آن دسته از مدیران دولتی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند، توجه به ضوابط قانونی در اجرای به موقع دستورالعمل‌ها و فرایند انتخابات از سوی مدیران را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و متناسب با شأن ملت بزرگ ایران برگزار شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92115

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر