افشاگری جنجالی درباره آیفون جدید + عکس

اطلاعاتی که تاکنون درباره آیفون ۱۵ درز پیدا کرده، حاکی از تغییرات بزرگ در طراحی این گوشی جدید اپل است. با این وجود افشای اخباری جدید، کاربران آیفون را نگران کرده است.

افشاگری جنجالی درباره آیفون جدید + عکس

آیفون ۱۵ به زودی معرفی می‌شود. پس از معرفی این مدل آیفون، تولید بعضی از مدل‌های قدیمی این تلفن هوشمند متوقف خواهد شد. اطلاعاتی که تاکنون درباره آیفون ۱۵ درز پیدا کرده، بسیاری از بزرگ‌ترین تغییرات طراحی اپل را نشان داده است. اما نگرانی‌ها درباره افزایش قیمت گوشی آیفون ۱۵ را هم بیشتر کرده است. شوک قیمتی آیفون ۱۵ تائید شد. 

اطلاعاتی که تاکنون درباره آیفون ۱۵ درز پیدا کرده، حاکی از تغییرات بزرگ در طراحی این گوشی جدید اپل است. با این وجود افشای اخباری جدید، کاربران آیفون را نگران کرده است.

آیفون 15

دن ایوس، تحلیلگر شرکت ودبوش، در یک یاداشت تحقیقاتی جدید، فاش کرد که بازه قیمت آیفون ۱۵، بسیار گران‌تر از مدل‌های فعلی خواهد بود. ایوس پس از آن در شبکه سی ان بی سی ظاهر شد و تکرار کرد که میانگین قیمت فروش نسل بعدی آیفون، افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ویژگی شگفت‌انگیز آیفون ۱۵ که همه منتظرش بودند!

ایوس سابقه قوی از نظر این پیش بینی‌ها دارد و پیش از این، درباره افزایش قیمت بین‌المللی مدل‌های آیفون ۱۴ هشدار داده بود که متعاقب آن، اپل این کار را انجام داد اما مشتریان آمریکایی شاهد افزایش مشابه نبودند. اما در سری آیفون ۱۵، وضعیت فرق می‌کند. تحلیلگران و ناظران متعدد مدعی هستند قیمت‌ها حداکثر ۲۰۰ دلار به خصوص برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس افزایش خواهد داشت.

آیفون 15

ایوس به قیمت مشخصی اشاره نکرده اما این تحلیلگر، بزرگترین نامی بوده که به ادعای افزایش قیمت آیفون را تقویت کرده است. در حالی که خریداران آمریکایی مسلما نگران افزایش قیمت خواهند بود اما شاید بزرگترین شوک، برای مشتریان بین‌المللی خواهد بود که با دومین افزایش قیمت بزرگ متوالی این گوشی روبرو می‌شوند.

بر اساس گزارش فوربس، با این حال، ایوس نسبت به اپل خوش بین مانده و هدف قیمت سهام ۱۲ ماهه این شرکت را از ۲۰۵، به ۲۲۰ دلار افزایش داده است.

خداحافظی با ۴ مدل آیفون پس از رونمایی آیفون ۱۵

اپل قرار است پاییز امسال، سری آیفون ۱۵ را معرفی کند و به دنبال آن، تولید بعضی از مدل‌های قدیمی این تلفن هوشمند را متوقف خواهد کرد.

تولید آیفون ۱۲ به همراه آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۳ مینی ممکن است پس از عرضه آیفون ۱۵، متوقف شود.

توقف تولید آیفون ۱۲، اقدام قابل پیش بینی است زیرا اپل معمولا مدل‌های قدیمی‌تر را پس از گذشت سه سال از زمان آغاز عرضه آنها، دیگر تولید نمی‌کند و آیفون ۱۳ احتمالا جای آن را برای افرادی که به دنبال یک گوشی میان رده هستند، می‌گیرد. تولید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هم ممکن است پس از گذشت یک سال از فروش، متوقف شود که برای مدل‌های «پرو» اپل، معمول است.

سرنوشت آیفون ۱۴ تا حدودی نامعلوم است اما ممکن است کاهش قیمت آن مطرح باشد. اپل ممکن است با دنبال کردن الگوی توقف تولید آیفون ۱۲ مینی پس از دو سال از آغاز فروش، آیفون ۱۳ مینی را هم دیگر عرضه نکند. پیش بینی ادامه یا توقف عرضه آیفون ۱۴ پلاس، دشوار خواهد بود زیرا اولین مدل «پلاس» اپل است.

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۵ شامل چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس باشد. در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، ممکن است چیپ ست A۱۶ Bionic بکار رفته باشد و مدل‌های پرو هم احتمالا از جدیدترین پردازنده A۱۷ استفاده می‌کنند. همه چهار دستگاه با سیستم عامل iOS ۱۷ کار خواهند کرد که انتظار می‌رود در کنفرانس جهانی سالانه طراحان اپل معرفی شود.

بر اساس گزارش وب سایت گیزمو چاینا، مثل همیشه، علاقمندان فناوری مشتاقانه منتظر معرفی محصولات جدید اپل خواهند بود و توقف تولید مدل‌های قدیمی‌تر برای دادن فضا به مدل‌های جدید و بهبودیافته پیش بینی می‌شود.
 

آیفون 15

تاریخ رونمایی و مشخصات آیفون 15

معرفی گوشی iphone 15 را در حالی خواهیم داشت که هنوز تا زمان معرفی گوشی iPhone 15 چند ماه باقی‌ مانده، اما اطلاعات زیادی درباره این گوشی منتشر شده است.

شایعات مربوط به مشخصات آیفون 15 حتی قبل از رونمایی سری آیفون 14 در سپتامبر 2022 (شهریور) به گوش می‌رسیدند. در ادامه به بررسی گوشی آیفون 15 می‌پردازیم و تمام گزارش‌هایی را که تاکنون درباره آن منتشر شده، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شرکت‌های زیادی در زنجیره تامین قطعات و تولید گوشی‌های آیفون با اپل همکاری می‌کنند و این موضوع، رازداری را برای این غول کوپرتینو دشوار می‌کند. یکی از شایعات جالبی که چند‌وقتی‌است سر زبان‌ها افتاده، مربوط به معرفی گوشی آیفون ۱۵ اولترا به جای آیفون ۱۵ پرو مکس است.

همچنین گفته می‌شود که در گوشی‌های سری آیفون 15، خبری از پورت لایتنینگ نیست و اپل بالاخره به اجبار، پورت USB-C را در آیفون‌های جدید خود قرار می‌دهد. اما این تنها بخشی از شایعات هیجان‌انگیزی است که انتظار کشیدن را دشوار می‌کند. در ادامه با جزئیات بیشتری به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، طراحی جزیره پویا یا Dynamic Island است. جزیره پویا جایگزین ناچ نمایشگر شده است و دوربین سلفی به‌همراه سنسورهای Face ID را در خود جا می‌دهد. مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به این ویژگی مجهز نشدند؛‌ اما گفته می‌شود که اپل در مدل‌های استاندارد نسل بعدی، یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو از طراحی جزیره پویا استفاده خواهد کرد.

چندین منبع مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که تمام گوشی‌‌های سری آیفون 15 به Dynamic Island مجهز می‌شوند؛ اما گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس همچنان به نرخ نوسازی 60 هرتزی محدود می‌شوند. آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس نیز از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

اگر اپل در طراحی نمایشگر نسل جدید، همان استراتژی سری آیفون ۱۴ را پیش بگیرد، پس این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی و گوشی‌های آیفون ۱۵ پلاس و ۱۵ پرو مکس (اولترا) به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز شوند.

از سوی دیگر،‌ برخی منابع که به معرفی گوشی iPhone 15 پرداختند، به این موضوع اشاره کردند که اپل در هیچ‌کدام از گوشی‌های نسل جدید خود از جزیره پویا استفاده نمی‌کند؛ بلکه دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. مدت‌هاست که چنین اخباری درباره نسل جدید آیفون‌ها به‌گوش می‌رسد، اما باور این ادعا کمی دشوار است.

با بررسی گوشی آیفون ۱۵ از نظر طراحی و ساختار متوجه شدیم که این گوشی احتمالا به فریم تیتانیومی مجهز می‌شود. منابع مختلف مدعی شدند که فریم گوشی به سمت پنل پشتی خمیده می‌شود و برخلاف آیفون ۱۴، تخت نخواهد بود. این خبر هنوز تایید نشده و این احتمال وجود دارد که سبک طراحی فریم تخت در آیفون ۱۵ نیز تکرار شود.

برخی منابع هم به طراحی لبه‌های خمیده اشاره کرده‌اند که احتمالا به سری آیفون ۱۱ شباهت دارد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که مدل‌های پرو و پرو مکس (یا اولترا) حاشیه‌های بسیار باریک‌تری خواهند داشت.

ویژگی جالب دیگری که در بررسی گوشی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس متوجه شدیم، این است که احتمالا برای تنظیمات صدا و پاور، دکمه‌های فیزیکی در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه به‌صورت لمسی یا کلیکی خواهد بود. این دکمه‌ها برخلاف مدل‌های قبلی، حرکت نمی‌کنند و به لمس انگشتان کاربر حساس هستند.

درباره رنگ بندی آیفون ۱۵ باید گفت که اخباری در این زمینه منتشر نشده است. اما اگر گزینه‌های رنگی نسل‌های قبلی را در نظر بگیریم، می‌توانیم پیش‌‌بینی کنیم که آیفون ۱۵ در رنگ‌های مشکی یا خاکستری، سیلور و طلایی روانه بازار شود. علاوه‌براین، ممکن است شاهد یک رنگ‌بندی کاملا جدید هم باشیم. آیفون ۱۳ در رنگ آبی و آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش عرضه شدند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که اپل علاوه‌بر آپشن‌های رنگی همیشگی، یک گزینه رنگی کاملا جدید را هم در نظر بگیرد.

اخباری که به معرفی گوشی iPhone 15 در بخش دوربین پرداختند، از وجود لنزهای پریسکوپ با قابلیت زوم تله‌فوتو در مدل‌های پرو خبر می‌دهند. مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ، مدعی شده که اپل به‌جای معرفی آیفون 15 پرو مکس، گوشی آیفون 15 اولترا را معرفی می‌کند.

اپل با این تغییر بزرگ در نامگذاری می‌خواهد تفاوت این مدل با آیفون ۱۵ پرو را بیشتر به رخ بکشد. یکی از تفاوت‌های مهم این دو مدل، در قدرت زوم لنز تله‌فوتو است.

انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو به همان لنز تله‌فوتو مجهز شود که در آیفون 14 پرو نیز قرار دارد. اما شایع شده که آیفون 15 اولترا به لنز پریسکوپ مجهز می‌شود که توانایی زوم بالاتر (احتمالا 5x) دارد. با این اوصاف، فقط رده‌بالاترین گوشی سری آیفون 15 به لنز پریسکوپ با قدرت بالای زوم مجهز می‌شود.

آیفون 15

تاکنون منابع خبری مختلفی به این موضوع اشاره کرده‌اند که آن را باورپذیرتر می‌کند؛ با این‌حال، هنوز به‌طور قطع نمی‌توان گفت که این گوشی با اسم پرو مکس معرفی می‌شود یا اولترا.

از دیگر مشخصات آیفون ۱۵ در بخش دوربین باید به موضوع سنسورهای سونی اشاره کرد. بعضی از منابع خبری مدعی شدند که اپل در سری آیفون ۱۵ از سنسورهای جدید سونی استفاده می‌کند. این سنسورها نسبت به سنسورهای فعلی، نور بیشتری را ثبت می‌کنند و در آنها از نوردهی کمتر یا بیش‌از اندازه خبری نیست.

آیفون 15

بررسی گوشی آیفون ۱۵ نشان می‌دهد که تمام مدل‌های نسل جدید به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. این درحالی‌است که در سری آیفون ۱۴، فقط مدل‌های پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار شدند و در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شد.

برای معرفی گوشی iPhone 15 از نظر باتری، اطلاعات زیادی در دست نیست. فقط یکی از منابع به وجود تکنولوژی شارژ معکوس بی‌‌سیم اشاره کرده که به کاربر اجازه می‌دهد گجت‌های دیگر مثل اپل واچ  و ایرپاد را به‌صورت بی‌سیم با گوشی آیفون شارژ کند. مدت‌هاست که شایعات مربوط به این ویژگی به گوش می‌رسند، اما هنوز خبری نیست. بنابراین بهتر است خیلی امیدوار نباشیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91571

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر