هوش مصنوعی X.AI ایلان ماسک آمد!

ایلان ماسک یک شرکت جدید فعال در حوزه هوش مصنوعی مستقر در نوادا با نام ایکس.‌ای‌آی تاسیس کرده است.

هوش مصنوعی X.AI ایلان ماسک آمد!

بنا بر یک سند رسمی ثبت شده، ایلان ماسک یک شرکت به نام X.AI تاسیس کرده است.

بر اساس یک سند رسمی در خصوص شرکت‌های ثبت‌شده در آمریکا، ایلان ماسک در ماه مارس یک شرکت جدید فعال در حوزه هوش مصنوعی مستقر در نوادا با نام ایکس.‌ای آی تاسیس کرده است.

طبق مقاله‌ای که روز جمعه از سوی فاینشنال تایمز منتشر شده، این شرکت جدید قرار است با اوپن‌ای آی، استارت‌اپ کالیفرنیایی که چت جی پی تی را طراحی کرده، رقابت کند. چت جی پی تی یک برنامه هوش مصنوعی مولد است که می‌تواند با انسان تعامل کند و هرگونه متن مورد مطالبه را تولید کند. 

موفقیت این برنامه از زمان انتشار در پایان نوامبر یک مسابقه واقعی را برای این فناوری با پتانسیل بالا به راه انداخته است. از اواخر ماه فوریه رسانه‌های تخصصی گوناگون از سرمایه گذاری ایلان ماسک در این زمینه خبر داده اند. 

به گفته منابع ناشناس آن‌ها ایلان ماسک به تازگی ایگور بابوشکین و مانوئل کرویس را استخدام کرده است که هر دو برای دیپ مایند، شاخه هوش مصنوعی آلفابت (شرکت مادر گوگل) کار می‌کردند. 

وی همچنین احتمالا حدود ۱۰ هزار پردازنده گرافیکی خریداری کرده است که رایانه‌های مورد نیاز برای آموزش الگو‌های زبانی هستند که به معنای پایه و اساس سیستم‌های هوش مصنوعی است.  ایلان ماسک همچنین ماه گذشته فراخوانی برای توقف در تحقیقات در مورد نسل بعدی هوش مصنوعی امضا کرد. 

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ قبل از ترک این شرکت در سال ۲۰۱۸ اوپین‌ای آی را تاسیس کرد.  در سند ثبت رسمی شرکت ایکس.‌ای آی به تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۳ تنها به یک مدیر که ایلان ماسک است و یک منشی یعنی جرد بیرچال اشاره شده است که بانکدار سابق مورگان استنلی است و ثروت ایلان ماسک را مدیریت می‌کند. 

ایکس یک نماد ریاضی است که مدیر تسلا، اسپیس ایکس، توئیتر و نورالینک به شدت به آن علاقه دارد.  وی اخیرا نام توئیتر را به ایکس کورپ تغییر داده است و محل استقرار شرکت نیز دیگر در دلاور نیست بلکه در نواداست. نام یکی از فرزندان ایلان ماسک هم ایکس‌ای ۱۲ است.

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82136

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر