وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دست کاربران ریخت؛ منتظرحل کندی اینترنت نباشید

عیسی زارع پور درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رفع کندی اینترنت گفت: برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته است لذا سالها کار می‌برد تا مساله حل شود. حل این مساله اقدامات بلند مدت و میان مدتی می‌خواهد.

وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دست کاربران ریخت؛ منتظرحل کندی اینترنت نباشید

سرعت اینترنت همچنان در ایران کند خواهد بود امروز وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دست کاربران ریخت؛ . گفت رفع کندی سرعت اینترنت سالها طول می شد  عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رفع کندی سرعت اینترنت گفت: برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد مربوط به سال‌های گذشته است لذا سالها کار می‌برد تا مساله سرعت اینترنت حل شود. حل این مساله اقدامات بلند مدت و میان مدتی می‌خواهد.

طبق جدیدترین آمار منتشره در وب سایت اسپیدتست، میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه می‌سال ۲۰۲۳، ۱۲.۶۰ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۲.۶۱ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۸۱ کشور رسانده است.

رئیس‌جمهور، کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مأمور کرد تا موضوع کندی اینترنت را بررسی و حداکثر تا یک‌ ماه آینده نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کنند.این یک ماه گذشت هاست و مجدد یک ماه دیگر تمدید شده است

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اقدامات انجام شده برای رفع کندی اینترنت اظهار داشت: در کمیته ای که اخیراً (3 مردادماه) در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد، وزارت ارتباطات نیز مشارکت فعال داشت و در این جلسه اشکالاتی که در کار وجود دارد را بیان کردیم.

وی بیان کرد: برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد مربوط به سال های گذشته است لذا سالها کار می برد تا مساله حل شود. حل این مساله اقدامات بلند مدت و میان مدتی می خواهد مثل بحث توسعه ارتباطات ثابت در کشور که سالهاست به آن توجه نشده و برای رفع این مشکل در حال اجرای پروژه فیبرنوری هستیم.

زارع پور گفت: برخی از مسایل مربوط به لایه های مختلف شبکه است، مثل لایه core (کر) و تجمیع که شرکت مخابرات ایران شبکه داخل استان ها را دارد و بعضاً در برخی از استان ها مشکلات جدی داریم. همه این مسایل جمع بندی شده و در حال ارایه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع این مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: البته وزارت ارتباطات قبلاً همه این راهکارها را استخراج کرده بود، اما در جلسه اخیری که تشکیل شد سایر دوستان نیز نکاتی به آن اضافه کردند و معتقد بودند که این نکات باید پیگیری شود و انشاالله یک به یک پیگیری می کنیم.

آقای زارع پور با تأکید بر اینکه پیگیری خواهیم کرد تا روز به روز بر کیفیت شبکه افزوده شود، گفت: پیگیری و حل مشکلات وظیفه ذاتی ماست و اگر مشکلی وجود نداشته باشد وجود ما در وزارت ارتباطات اضافه است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77666

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر