کدام مدل‌های گوشی‌ سامسونگ ارزان تر است | جدول قیمت

گلکسی A04s که جدید‌ترین گوشی سری A سامسونگ به‌حساب می‌آید، حداقل ۳.۵ میلیون فروخته می‌شود. قیمت A73 حداقل ۱۲ میلیون است

کدام مدل‌های گوشی‌ سامسونگ ارزان تر است | جدول قیمت

گلکسی A۰۴s و A۲۳ نسخه ۵G آخرین مدل‌های سامسونگ در بازار محسوب می‌شوند. گوشی‌هایی که کمتر از دو ماه از ورودشان به بازار می‌گذرد و در خوشبینانه‌ترین حالت،  تا ژانویه ٢٠٢٣ برای A۵۴ منتظر بمانیم. فعلا A۱۳، A۳۳، A۵۳ و A۷۳ کنار A۰۴s و A۲۳ نسخه ۵G به‌عنوان آخرین مدل‌های سامسونگ پشت ویترین موبایل‌فروشی‌ها دیده می‌شوند و جزو محبوب‌ترین گوشی‌های فروشگاه‌های اینترنتی  به‌حساب می‌آیند. 

قیمت گلکسی A۰۴s حداقل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. فروشنده‌های موبایل نسخه‌های ٣٢ گیگابایت گلکسی A۰۴s را با این قیمت و نسخه‌های ۶۴ گیگابایت را کمی بیش از چهار میلیون می‌فروشند. از یک گوشی سه، چهار میلیون تومانی انتظار زیادی نباید داشت. نمایشگر PLS LCD، حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل و دو دوربین دو مگاپیکسل ماکرو و تشخیص عمق و تراشه اصلی اگزینوس ۸۵۰ تمام آن چیزی است که گلکسی A۰۴s در چنته دارد.

گلکسی A۱۳ در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ جزو صدرنشین‌هاست. در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی سرشناس ردپایی از گلکسی A۱۳ سامسونگ به‌چشم می‌خورد و درحال حاضر کف قیمت آن با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت تقریبا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. مهم‌ترین برتری گلکسی A۱۳ نسبت به گلکسی A۰۴s دوربین آن به‌شمار می‌رود و از نظر باتری و پردازنده تفاوت زیادی در عملکرد گلکسی A۱۳ و گلکسی A۰۴s وجود ندارد. آمار‌های رسمی ارائه شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد گلکسی A۱۲ که نسخه قبلی گلکسی A۱۳ به‌حساب می‌آید، پرفروش‌ترین گوشی در ایران بوده و حالا انگار گلکسی A۱۳ در همان مسیر حرکت می‌کند.

گلکسی A۲۳ نسخه ۵G یکی دیگر از آخرین مدل‌های سامسونگ است. سامسونگ گلکسی A۲۳ ، ۵G را دو ماه پیش و تقریبا شش ماه بعد از نسخه‌های ۴G روانه بازار کرد که البته هر دو مدل تقریبا در یک بازه قیمت فروخته می‌شوند. مقایسه این دو مدل نشان می‌دهد در بخش پردازنده و صفحه نمایش، نسخه‌های ۵G برتری میلیمتری دارند، اما از حیث دوربین تفاوتی در عملکردشان دیده نمی‌شود. درحال حاضر کف قیمت گلکسی A۲۳ با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت تقریبا شش میلیون تومان است.

گلکسی A۳۳ وارث یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ در ایران است. درحالی که تقریبا یک سال و نیم از عرضه گلکسی A۳۲ می‌گذرد، اما هنوز آن را بین مدل‌های پرفروش بازار می‌بینیم و سامسونگ تقریبا هشت ماه پیش سراغ رونمایی از گلکسی A۳۳ رفت. پسرفت دوربین گلکسی A۳۳ نسبت به A۳۲ بزرگترین ایراد مدل جدید به‌شمار می‌رود. درحالی که گلکسی A۳۲ با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل رونمایی شد، گلکسی A۳۳ با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل به بازار آمد. با این حال تبدیل تراشه‌های ۱۲ نانومتری مدیاتک به تراشه‌های پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰، پیشرفت مهمی برای گلکسی A۳۳ درمقایسه با A۳۲ به‌حساب می‌آید. ارزان‌ترین نسخه گلکسی A۳۳ که به فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابابت مجهز شده، تقریبا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

گلکسی A۵۳ نسخه جدید گلکسی A۵۲s محسوب می‌شود. با این حال بخشی از طرفداران سامسونگ گلکسی A۵۲s را به A۵۳ ترجیح می‌دهند. مقایسه گلکسی A۵۲s و گلکسی A۵۳ از رقابت پایاپای آن‌ها در بخش دوربین و نمایشگر حکایت دارد. در آیتم پردازنده هنوز A۵۲s دست بالاتر را دارد و تنها برتری گلکسی A۵۳ ، ظرفیت بیشتر باتری آن است. فروشنده‌های موبایل گلکسی A۵۳ را الان دست‌کم ۱۰ میلیون تومان می‌فروشند.

گلکسی A۷۳ بهترین و گران‌ترین انتخاب بین آخرین مدل‌های سامسونگ است. در همه آیتم‌ها گلکسی A۷۳ عملکرد بهتری از سایر گوشی‌های سری A سامسونگ از خود نشان می‌دهد و فروشنده‌های موبایل ممکن است بابت نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت آن نزدیک ۱۴ میلیون تومان دریافت کنند. رقمی که اختلاف زیادی با قیمت آیفون SE نسخه ۲۰۲۲ ندارد. البته امکان خرید گلکسی A۷۳ با بودجه کمتر وجود دارد و نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت را می‌شود نزدیک ۱۲ میلیون تومان خرید. نمایشگر سوپر AMOLED پلاس، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، تراشه شش نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ و ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت باتری آن، فقط بخشی از توانایی‌هایی گلکسی A۷۳ به‌عنوان گران‌ترین میان‌رده سامسونگ به‌حساب می‌آیند.

مدل‌های گوشی‌ سامسونگ

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58349

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر