ده گوشی که در سال ۲۰۲۲ باید منتظر آنها باشیم

در این گزارش لیستی از جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند و مورد انتظار کاربران در سال 2022 میلادی را معرفی می‌کنیم. برخی از این گوشی‌ها وارد مرحله توزیع گسترده شده‌اند و برخی‌ها هم تا اواخر سال جاری میلادی قرار است عرضه شوند.

ده گوشی که در سال ۲۰۲۲ باید منتظر آنها باشیم

با اینکه صنعت ساخت تلفن‌های همراه در سال ۲۰۲۱ توانست عملکرد موفقی را پشت‌سر بگذارد، در سال جدید میلادی نیز امیدواری‌ها در این‌باره بیشتر شده است؛ زیرا با ظهور گوشی‌هایی همچون آیفون ۱۴ پرو، و سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا، بازار گوشی‌های تاشو یا پرچم‌دارهای مستقل نیز رونق خواهد گرفت.

بنابراین در سال پیش‌روی میلادی و در همین چند ماه ابتدایی سال شاهد عرضه گوشی‌های جدید و پیشرفته با قابلیت‌های تازه و متنوع خواهیم بود که می‌توانند با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و نوآورانه رضایت مشتریان را جلب کنند.

سری گوشی‌های آیفون ۱۴

گوشی‌های آیفون که هرساله با نمونه‌های متنوع مانند مینی، پرو و پرومکس عرضه می‌شوند، همیشه در صف اول باکیفیت‌ها قرار دارند. دراین‌میان آیفون ۱۴ پرو قطعاً گزینه‌ای بدون نیاز به تبلیغ اضافی برای مشتریان خواهد بود که برای خرید آن افراد زیادی از هم‌اکنون در سراسر جهان انتظار می‌کشند؛ ازاین‌رو، این گوشی گزینه اول ما در این لیست است.

با معرفی پیشاپیش ویژگی‌های گوشی آیفون ۱۴ پرو و برخی از قابلیت‌های جدید نوع پرو مکس این سری از گوشی‌های ساخت شرکت اپل می‌توان گفت انتظار مشتریان هم تا حدودی انتظار به‌جایی است؛ زیرا در این گوشی‌ها دیگر خبری از تکنولوژی ناچ و یا همان بریدگی در صفحه نمایش و نمونه جایگزین آن یعنی دوربین پانچول در تصویر هم نخواهد بود.

همچنین براساس برخی گزارش‌‌ها مدل آیفون ۱۴ پرومکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی می‌تواند پس از آیفون ۱۴ مینی کمبودهای احتمالی این سری را برطرف کرده و انتظارات مشتری‌ها را تا حد زیادی در سال جدید میلادی برطرف کند.

علاوه‌براین اطلاعات لو رفته درباره آیفون ۱۴ خبر از دوربین‌های بزرگ می‌دهد؛ به‌طوری‌که به احتمال زیاد آیفون ۱۴ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی (بیشتر از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی فعلی) قدرت اعظم خود را به رخ دیگر رقیبان خواهد کشید؛ هرچند برای دانستن جزئیات بیشتر از گوشی‌های آیفون  ۱۴ باید تا ماه سپتامبر صبر کنیم.

سری گوشی‌های سامسونگ گلکسی S ۲۲

سامسونگ گلکسی S ۲۲ یکی از نخستین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که در سال جدید میلادی به دست مشتریان می‌رسد. با اطلاعاتی که تاکنون درباره این‌سری از گوشی‌های سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده می‌توان گفت این نوع از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از لحاظ صفحه نمایش با نسل S ۲۱ تفاوتی نخواهند داشت؛ اما چیپست‌های به‌کار رفته در این نوع از گوشی‌های هوشمند سامسونگ به‌روز و با قدرت پردازش بهتر خواهند بود.

درعین‌حال برخی شایعات هم از کنار گذاشتن چیپست‌های اگزینیوس در این مدل به دلیل برخی مشکلات تولیدی از سوی شرکت سامسونگ حکایت دارد و این شرکت کره‌ای قصد دارد تا از این پس از چیپست‌های اسنپدراگون بهره ببرد.

علاوه‌براین سامسونگ گلکسی S ۲۲ اولترا هم می‌تواند با طراحی بسیار جذاب و ظاهری زاویه‌دار مانند سری نوت‌های سامسونگ با شکاف‌های تعبیه‌شده برای قلم نوشتاری وارد رقابت شود و تا حدودی در رده خانوادگی نوت سامسونگ جای گیرد.

وان پلاس ۱۰

گوشی هوشمند وان پلاس ۱۰ (OnePlus ۱۰) پس از انتشار اخباری مبنی‌بر کنار گذاشتن تولید گوشی هوشمند OnePlus ۹T از سوی این شرکت در لیست انتظار گوشی‌های پرطرفدار قرار گرفت.

براساس آخرین اطلاعات، این گوشی همراه هوشمند با استفاده از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و با نرخ تازه‌سازی دوازده هرتزی و با پشتیبانی از فناوری +QHD  به بازار خواهد آمد. این در حالی است که شارژر هشتاد واتی این گوشی نیز می‌تواند نگرانی‌های مشتریان درباره مصرف باتری را تا حد زیادی برطرف کند.

علاوه‌براین بهره بردن از چیپست‌های اسنپدراگون جدید و نسل هشتم در این گوشی و رونمایی از ورژن جدید نرم‌افزاری بیش از هر چیزی تمایل خریداران به این گوشی‌های هوشمند را افزایش داده است.

براساس برخی اطلاعات منتشرشده، انتظار می‌رود در ماه‌های ژانویه یا فوریه سال جدید میلادی این گوشی در دسترس مردم چین قرار بگیرد و برای توزیع جهانی نیز تا ماه مارس باید صبر کرد.

گوگل پیکسل ۷

تاکنون اطلاعات موثقی درباره این گوشی در دست نداریم اما مطمئن هستیم که تا اکتبر ۲۰۲۲ این گوشی وارد بازار خواهد شد.

پس از بازنگری گسترده شرکت گوگل در ساخت مدل گوگل پیکسل ۶ به احتمال زیاد تغییرات چشمگیری روی این مدل گوشی‌ها نخواهیم دید؛ هرچند با وجود حساسیت‌های گوکل برای اضافه کردن قابلیت‌های ویژه سری پیکسل ۶ می‌توان از نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیکسل ۷ نیز اطمینان داشت و به آن خوش‌بین بود.

علاوه‌براین امکان دارد دیگر شاهد چیپست‌های اختصاصی گوگل به نام تنسور در گوشی‌های هوشمند پیکسل نباشیم اما به احتمال زیاد دوربین‌های پیکسل ۷ مشابه دوربین‌های پیکسل ۶ است. در کنار این موارد به احتمال فراوان در سال ۲۰۲۲ فقط یک نمونه از سری گوشی‌های پیکسل ۷ را خواهیم دید و دیگر شاهد پیکسل ۷ پرو یا دیگر نمونه‌های آن نخواهیم بود.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ تنها مدل از گوشی‌های جدید سامسونگ برای سال جدید میلادی نیست، بنابراین در سال ۲۰۲۲ باید منتظر سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ نیز باشیم؛ گوشی که فعلاً در رده گوشی‌های هوشمند تاشو رقیبی دراین‌زمینه در برابر خود ندارد.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ به احتمال فراوان در ماه اوت یا سپتامبر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های تقریباً قطعی این گوشی پیشرفته سامسونگ می‌توان به طراحی با محافظت از گرد و غبار و یا تماس با آب نام برد؛ هرچند براساس اطلاعات منتشرشده باتری و دوربین‌های زیر نمایشگر آن هم بهبود چشمگیری یافته‌اند.

این درحالی است که براساس برخی شایعات، ممکن است شرکت سامسونگ برای این گوشی دو دوربین پیشرفته در زیر نمایشگر ارائه کند و درعین‌حال دوربین‌های اصلی آن همان دوربین‌های گوشی گلکسی اس ۲۲ باشند.

سونی اکسپریا ۱ IV

با وجود عملکرد موفق مدل‌های پیشین گوشی‌های همراه سونی مانند سونی اکسپریا ۱ III  می‌توان از هم‌اکنون انتظار داشت تا گوشی جدید سونی به نام سونی اکسپریا ۱ IV در ماه آوریل سال جاری میلادی علاقه‌مندان را شگفت‌زده کند.

هرچند تاکنون اطلاعات موثق کافی از این نوع گوشی به‌طور رسمی منتشر نشده؛ اما به گفته برخی منابع، شرکت سونی قصد دارد در این گوشی هم از همان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی تعبیه‌شده در گوشی گوگل پیکسل ۶ بهره ببرد. درعین‌حال، برخی‌ها هم اعلام کرده‌اند ممکن است شرکت سونی از یک سنسور خانگی برای دوربین جلو نیز استفاده کند.

درهرصورت انتظار داریم همان‌طور که شرکت سونی پیشینه خوبی در تمرکز روی ساخت دوربین دارد این موضوع برای علاقه‌مندان رضایت کافی را به ارمغان بیاورد. همچنین به احتمال زیاد صفحه نمایش با کیفیت ۴k نیز در این گوشی به کار گرفته می‌شود.

سری گوشی‌های هواوی P۵۰

این نوع از گوشی‌های پیشرفته و هوشمند شرکت هواوی پیش از این معرفی شدند و در بازار چین هم در دسترس عموم قرار گرفته‌اند و فقط باید در سال جاری میلادی منتظر توزیع جهانی آنها باشیم.

این گوشی ارزش انتظار کشیدن را دارد؛ زیرا با صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED و با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در کنار چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ به همراه رام دوازده گیگابایتی می‌تواند نیازهای مشتریان را برطرف کند.

علاوه‌براین علاقه‌مندان به عکاسی و دوربین هم می‌توانند برای استفاده از دوربین‌های پنجاه مگاپیکسلی اصلی به همراه یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی برای تصاویر دوردست، یک دوربین سیزده مگاپیکسلی برای تصاویر عریض و یک دوربین چهل مگاپیکسلی این گوشی برای تصویربرداری از زوایای گوناگون منتظر بمانند.

باتری این گوشی ۴۳۶۰ میلی‌آمپر خواهد بود که با شارژر ۶۶ واتی می‌تواند نگرانی‌های مشتریان را درباره عمر باتری کاهش دهد؛ هرچند به دلیل تحریم‌های آمریکا این گوشی از قابلیت ۵G پشتیبانی نمی‌کند و از سیستم عامل اختصاصی شرکت هواوی به نام  HarmonyOS ۲ به جای اندروید بهره می‌برد.

در مقایسه با هواوی P۵۰  پرو، مدل معمولی این گوشی به نام هواوی P۵۰  از صفحه نمایش باریک‌تر با نرخ تازه‌سازی نود هرتزی، باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری و چینش دوربین متفاوت بهره می‌برد؛ به‌طوری‌که دوربین اصلی آن پنجاه مگاپیکسل، دوربین تصاویر عریض آن سیزده مگاپیکسل، دوربین دوردست آن دوازده مگاپیکسل و با ضریب زوم پنج برابر خواهد بود.

آیفون SE ۳

درحالی‌که بیشتر علاقه‌مندان به گوشی‌های اپل، منتظر سری گوشی‌های آیفون ۱۴ در سال جدید میلادی هستند اما شرکت اپل ممکن است ابتدا نسخه جدیدتر از آیفون SE۲۰۲۰  که عملکرد موفقی هم داشت را عرضه کند.

همچنین برخی گزارش‌ها از قابلیت پشتیبانی از فناوری ۵G در گوشی آیفون SE ۳ خبر می‌دهند؛ هرچند سایر ویژگی‌های این گوشی هوشمند همچون نمونه قبلی پیش‌بینی شده است. به عبارتی استفاده از صفحه نمایش ۴.۷ اینچی در این گوشی‌ها قطعی است. البته موضوع صفحه نمایش می‌تواند برای فروش این گوشی شرکت اپل نگران‌کننده باشد؛ زیرا آیفون ۱۴ مینی هم به احتمال زیاد با همین اندازه از صفحه نمایش عرضه خواهد شد.

گوگل پیکسل فولد

با اینکه علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند گوگل چهار سال است منتظر عرضه این گوشی هستند و شایعات درباره آن در این مدت همواره وجود داشته است اما به احتمال زیاد در سال جدید میلادی و در نیمه اول آن شاهد عرضه این گوشی همراه پیشرفته به بازار خواهیم بود.

براساس اطلاعات موجود، گوگل پیکسل فولد ممکن است با صفحه نمایش ۷.۶ اینچی OLED، و با همان چیپست‌های اختصاصی تنسور گوگل و استفاده‌شده در مدل پیکسل ۶ عرضه شود؛ هرچند این گوشی تنها تلفن همراهی خواهد بود که به غیر از مدل‌های سامسونگ از قابلیت تا شدن صفحه نمایش بهره می‌برد اما ارزش انتظار برای خرید را دارد.

نوکیا ۱۰

مدت زیادی است که شایعات پیرامون عرضه این گوشی از سوی شرکت نوکیا به گوش می‌رسد و تاکنون چند بار با نام‌های مختلف مانند نوکیا ۹.۱، نوکیا ۹.۲، نوکیا ۹.۳ و نوکیا X۶۰  خبرهایی از این گوشی جدید نوکیا منتشر شده است. بااین‌حال همچنان به‌طور قطعی نمی‌توان زمان عرضه این گوشی را در بازار جهانی پیش‌بینی کرد.

علی‌رغم شایعات گوناگون درباره جزئیات ساخت این گوشی هوشمند، ویژگی‌های مطرح‌شده این تلفن همراه همچون استفاده از دوربین سلفی تعبیه‌شده در صفحه نمایش، دوربین‌های ۱۰۸ و ۲۰۰ مگاپیکسلی پنتالنز و همچنین باتری شش هزار میلی‌آمپری و با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی به همراه یک چیپست اسنپدراگون حتماً ارزش انتظار و خرید را دارد.

 

منبع: قرن نو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5734

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر