بهار بیت کوین آمد؟

افت شاخص دلار تقویت بازارهای جهانی، از جمله طلا و بیت‌کوین را به‌دنبال داشت و این بازارها را سبزپوش کرد. بر این اساس طلا به کانال 1700 دلار نزدیک شد. با این حال شاخص دلار به دنبال نوسانات خود بار دیگر به بالای سطح 110 واحدی بازگشت و بازار طلا با واکنش به این افزایش هفته معاملاتی را به پایان برد.

بهار بیت کوین آمد؟

تحولات بازارهای جهانی در روز گذشته نشان می‌دهد که همزمان با صعودی شدن شاخص دلار، روند معاملاتی بازارهای ریسکی نیز روند صعودی به خود گرفته است. در حالی که بیت‌کوین روز سه‌شنبه موفق شد سطح ۲۰ هزار دلاری را به دست آورد، حفظ این قیمت در چهار روز اخیر امید تازه‌ای به معامله‌گران این بازار داده است. به دنبال رشد بیت‌کوین، اتریوم نیز شاهد افزایش قیمت بود و به سطح ۱۶۰۰ دلار رسید. این در حالی است که بازار طلا هفته گذشته را با کاهش یک درصدی به پایان برد. بیت‌کوین که حدود ۷۰ درصد از ارزش خود در بالاترین قیمت را از دست داده است، با رفتار قیمتی چهار روز اخیر خود امید تازه‌ای را به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار تزریق کرده است. با این حال برخی کارشناسان بر این باورند با وجود احتمال افزایش دوباره نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو همچنان برای اعلام پایان زمستان بازار رمزارزها کمی زود است.

پس از آنکه بیت‌کوین توانست پس از حدود یک و نیم ماه بار دیگر به سطح ۲۰هزار دلاری بازگردد، این رمزارز موفق شده تا این سطح قیمتی را برای بیش از ۴ روز حفظ کند. این موضوع در روزهای اخیر توانسته توجه بسیاری از فعالان بازار کریپتو را به خود جلب کند. بیت‌کوین سال سختی را پشت سر گذاشته است و از اوج قیمت خود فاصله زیادی دارد. این روند بیت‌کوین تمام بازار رمزارزها را تحت تاثیر قرار داد و ارزش بازار رمزارزها در روز شنبه با رشد ۲ درصدی مواجه شد.

بیت کوین

اتریوم نیز که عنوان دومین رمز‌ارز بزرگ از نظر ارزش بازار را یدک می‌کشد تحت تاثیر روند صعودی بیت‌کوین سبزپوش شد و سطح 1600 دلار را پشت سر گذاشت. این در حالی است که در روزهای ابتدایی هفته گذشته قیمت اتریوم در کانال 1300دلار قرار داشت. این روند صعودی که برای پنجمین روز متوالی خود را حفظ کرده است، امید تازه‌ای را در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار به وجود آورده است‌. با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که همچنان برای اعلام پایان زمستان رمزارزها زود است و باید منتظر تصمیمات آتی فدرال‌رزرو ماند. تشدید احتمال وقوع عمیق‌تر رکود مهم‌ترین عاملی است که رشد اخیر این بازار را به دنبال داشته است. معاملات خرد رمزارزها و محصولاتی که مبتنی بر آنها ارائه می‌شود به پایین‌ترین سطح از ابتدای سال 2021 رسیده است که از رکود عمیق این بازار حکایت دارد.

به دنبال تشدید سطح رکود انتظاری در بازارهای آمریکا، شاخص دلار بار دیگر نزولی شد و در روزهای اخیر سطحی کمتر از 110واحد را ثبت کرد. افت شاخص دلار تقویت بازارهای جهانی، از جمله طلا و بیت‌کوین را به‌دنبال داشت و این بازارها را سبزپوش کرد. بر این اساس طلا به کانال 1700 دلار نزدیک شد. با این حال شاخص دلار به دنبال نوسانات خود بار دیگر به بالای سطح 110 واحدی بازگشت و بازار طلا با واکنش به این افزایش هفته معاملاتی را به پایان برد. بر این اساس طلای جهانی در آخرین ساعات معامله در روز جمعه با اندکی کاهش مواجه شد و سطح 1644 دلاری را به ثبت رساند. در ماه‌های اخیر تورم آمریکا موجب شده فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی را در دستور کار خود قرار دهد و برای مقابله با تورم نرخ بهره را در چند مرحله افزایش دهد. این موضوع کاهش قابل توجه سطح قیمت‌ها در بازار دارایی‌هایی مانند طلا و رمزارزها را به دنبال داشته است./ دنیای اقتصاد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50080

ارسال نظر