خبر بد برای ماینرها | استخراج بیت کوین دیگر سودآور نیست

هش‌ ریت بیت‌ کوین، که معیاری برای قدرت محاسباتی در شبکه hsj، تقریبا به نصف کاهش یافته است.

خبر بد برای ماینرها | استخراج بیت کوین دیگر سودآور نیست

Arcane Research در گزارش ماهانه خود گفت: سودآوری استخراج بیت کوین پس از چند ماه، از نوامبر (آبان) بسیار کاهش یافته است.

داده‌های استخر استخراج BTC.com نشان می‌دهد که پس از سرکوب ماینرها توسط چین در ماه می (اردیبهشت)، هش‌ریت بیت‌کوین، که معیاری برای قدرت محاسباتی در شبکه hsj، تقریباً به نصف کاهش یافته است. داده‌های Arcane نشان می‌دهد که با رقابت کمتر از سوی ماینرهای چینی و افزایش قیمت بیت‌کوین، ماینرهای باقی‌مانده شاهد رشد پیوسته بازدهی تا ماه نوامبر (آبان) بودند.

اما بین ۹ نوامبر و ۲۲ دسامبر (۱۸ آبان و ۱ دی)، جریان های نقدی حاصل از استخراج بیت کوین با استفاده از Antminer S۱۹ بیت مین تا ۳۶ درصد کاهش یافته است، Jaran Mellerud، محقق در Arcane مستقر در نروژ، به کوین دسک گفت که برای S۹ پنجاه درصد کاهش یافته است. ملرود این افت را به افت ۲۸ درصدی قیمت بیت کوین در مدت مشابه، همراه با افزایش ۱۲ درصدی در سختی ماینینگ نسبت داده است.

بر اساس داده‌های Arcane، سودآوری استخراج با استفاده از S۱۹ به سطوحی که آخرین بار در ماه جولای (ژوئیه) مشاهده شده بود، کاهش یافته است.

داده‌های کاوشگر بیت‌کوین Blockchain.com نشان می‌دهد که سختی استخراج از پایان ژوئیه (تیر) افزایش یافته است، زیرا ماینرهای چینی جابه‌جا شده و مکان‌های جدیدی برای عملیات خود پیدا کردند و سرمایه‌گذاری‌های جدید به‌ویژه در آمریکای شمالی روی خط آمدند. سختی استخراج بلاک بیت کوین به طور خودکار بر اساس هش ریت تنظیم می شود تا زمان لازم برای استخراج یک بلوک ثابت بماند.

ملرود گفت که بزرگترین ماینرهای سهامی عام ASICهای بسیار زیادی (مدارهای مجتمع ویژه) قرار است که برای تحویل در سال آینده آماده شوند. ماینرها به کوین دسک گفتند، با توجه به این تحویل ها و این واقعیت که ماینرهای چینی همچنان در حال اتصال مجدد هستند، هش ریت احتمالا تا سال آینده افزایش خواهد یافت.

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج در چند هفته گذشته پیش‌بینی‌های ملرود را در مصاحبه با کوین دسک تکرار کردند. بیشتر انتظار دارند که هش ریت به طور قابل توجهی رشد کند و حتی در سال آینده با استقرار ماینرهای بیشتری دو برابر شود، به طوری که دشواری استخراج افزایش یابد و حاشیه سود کاهش یابد.

ملرود گفت: سودآوری در نهایت به قیمت بیت کوین بستگی دارد. او افزود، اگر تمام هش‌ریت‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۲ آنلاین می‌شوند سریعتر افزایش یابد، ممکن است دوره‌هایی را در سال آینده با سودهای فوق‌العاده مشابه امسال ببینیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4884

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر