جزئیات ساخت ماهواره آیات برای پیش‌بینی زلزله اعلام شد

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می‌گوید طرح‌های فناورانه شاخص زیادی از جمله ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله در حال انجام است.

جزئیات ساخت ماهواره آیات برای پیش‌بینی زلزله اعلام شد

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در همایش اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های فناورانه شاخص زیادی در حال انجام است که تولید دستگاه لیزر جراحی، دستگاه دیالیز قابل حمل و ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله از جمله این طرح‌ها است.

بیشتر بخوانید: ماهواره آیات، ماهواره‌ای برای پیش‌بینی زلزله+جزئیات ساخت

به گفته وی رابطه تنگاتنگی بین فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناوری وجود دارد، به این صورت که معاونت پژوهشی بستر تولید فناوری را فراهم می‌کند و معاونت فناوری زمینه تولید محصول فناورانه را ایجاد می‌کند.

او افزود: هفت پژوهشکده در این سازمان در حال فعالیت است و صد و چهل شرکت دانش‌بنیان برتر نیز در حال فعالیت است که نشان از وجود همزمان پژوهش و فناوری در این سازمان است.

او ایجاد اولین پارک علم و فناوری بین المللی در کشور را از برنامه‌های در حال اجرا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دانست و گفت: تاکنون اساسنامه و طرح جامع این پارک تصویب شده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47827

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر