هشدار! این برنامه‌ها را دانلود نکنید

پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شوند، توجه نکنند.

هشدار! این برنامه‌ها را دانلود نکنید

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرز گفت: طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان نرم‌افزار استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که بدافزار بوده و اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کند.

وی افزود: همه تبلیغات در این خصوص کاذب است. کاربران برای دریافت اپلیکیشن فقط از اپ‌استورها و سایت‌های رسمی استفاده کنند و به اپلیکیشن‌های ارائه‌شده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنت استارلینک در ایران چقدر آب می خورد؟

رئیس پلیس فتا استان البرز یادآور شد: مجرمان سایبری از این فضا سواستفاده کرده و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغات کاذب اطلاعات گوشی کاربران را سرقت می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود از پیامک های جعلی تحت عنوان خدمات مختلف از سوی کلاهبرداران سایبری خبر داد و یادآور شد که کاربران مراقب این گونه پیامک‌ها باشند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: کلاهبرداران با ارائه پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و ثبت نام سود سهام ، دریافت وام کم بهره و امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شوند، توجه نکنند.

سرهنگ جلیلیان در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44874

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر