حجم ویدیو: 10.06M | مدت زمان : 00:01:06

اینترنت رایگان بگیرید | ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان برای یارانه‌بگیران آغاز شد + لینک ثبت‌نام

بسته اینترنتی چهار ماهه و دائمی رایگان به دهک پایین جامعه اختصاص می‌یابد.

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، به‌نوعی که رئیس جمهوری وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف و با سرعت بالا را داده بود و وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه‌هایش را رساندن فیبر نوری به تک‌تک خانه‌های مردم، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت‌های چند گیگی اینترنت اعلام کرد.

از سوی دیگر در حالی که در ماه‌های گذشته، اپراتورهای همراه و ثابت، بسته‌های اینترنتی که پیش از این ارائه می‌شد را تغییر دادند و اگر چه در چارچوب مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات، اقدام به افزایش تعرفه‌ها کردند، صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد که وزارتخانه به‌ دنبال برنامه‌ای برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم‌ برخوردار است.

پس از آن عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تخصیص یارانه اینترنت به اقشار ضعیف خبر داد و چند روز پیش نیز وی با اشاره به ارائه بسته اینترنتی رایگان برای سه دهک درآمدی پایین جامعه گفت که این بسته برای کسانی است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را در یافت می‌کنند.

او همچنین درباره مدت زمان استفاده از بسته‌ها، توضیح داد که این بسته‌ها دائمی است، البته بسته‌ها چهار ماهه بوده، اما به‌صورت دائمی هر چهار ماه یک‌بار برقرار می‌شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز اعلام کرد تاکنون ۷۵۸ هزار و ۵۶۲ سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه‌بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس این گزارش، ۱۰۲ هزار و ۹۰۳ سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای ثبت‌نام اینترنت رایگان اقدام کرده و ۶۵۵ هزار و ۶۵۹ نفر نیز از طریق بستر کد ussd ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۱۰ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۱۰ استعلام از طریق بستر کد USSd انجام شده است.

با اعلام وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

بسته اینترنت رایگان 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه بسته اینترنتی رایگان برای سه دهک درآمدی پایین جامعه خبر داد و گفت: این بسته برای کسانی است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را در یافت می‌کنند.

سرپرستان خانوار سه دهک اول می‌توانند با مراجعه به my.gov.ir یا از طریق کد  #۱۲۳۴*۴* در موبایل خود برای دریافت بسته رایگان اینترنت ثبت‌نام کنند. این بسته فقط برای سرپرستان خانوار است.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه روز چهارشنبه دولت گفت: برای سه دهک درآمدی پایین جامعه بسته اینترنتی رایگانی را فراهم کردیم که هموطنانی که مشمول هستند می‌توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند که آنجا شماره تلفنی را ثبت می‌کنند و بر روی همان شماره تلفن، حال از هر اپراتوری باشد، یک بسته اینترنت رایگان را برایشان فعال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مدت استفاده از این بسته چقدر است، تصریح کرد: دائمی است، البته بسته ها چهار ماهه بوده، اما به صورت دائمی هر چهار ماه یکبار برقرار می شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات گفت: این بسته برای سه دهک درآمدی پایین که معمولا کسانی هستند که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند می باشد و با مراجعه به این سامانه می توانند چک کرده و این بسته را برای خود فعال کنند.

اگر کندی اینترنت وجود داشته باشد، می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند و گزارش کنند و ما حتما آن را بررسی می‌کنیم.

اخیرا یک کندی در شب‌های اخیر بوده که البته برطرف شد اما ما آماده هستیم گزارشات را دریافت و به آن رسیدگی کنیم/باشگاه خبرنگاران

اینترنت رایگان چند گیگ است و هر چند ماه یکبار داده می‌شود؟ 

مهدی سالم، مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات: برای تخصیص بسته اینترنت به دهک‌های کم‌درآمد جامعه، اینطور برنامه‌ریزی شده که ۳۰ گیگ اینترنت در قالب ۳ بسته ۱۰ گیگابایتی به ۳ دهک کم درآمد جامعه اختصاص داده شود.  

هر ۴ ماه یکبار، این بسته فعال می‌شود و برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

چگونه باید ثبت نام کنیم ؟

درگاه خدمات دولت هوشمند چیست؟افراد برای دریافت بسته اینترنت رابگان دولت باید وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir شوند.

درگاه خدمات دولت هوشمند

در این سامانه ابتدا از فرد درخواست می‌شود که شماره موبایل خود را وارد کند. سپس کد پنج رقمی به گوشی موبایل فرد ارسال می‌شود. در مرحله بعد افراد با وارد کردن کد ملی وارد صفحه اصلی می‌شوند. در این مرحله افراد باید یک کد پستی معتبر را وارد کنند تا پروفایل آنها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تشکیل شود.

بسته‌های اینترنت رایگان برای این دهک‌ها فعال شد؟

در صفحه اول این پنجره باکسی وجود دارد که افراد با کلیک روی آن می‌توانند متوجه شوند که آیا مشمول دریافت بسته اینترنت رایگان هستند یا نه.

افراد با ورود به صفحه اول پروفایل خود می‌توانند درخواست اینترنت رایگان بدهند.

درگاه خدمات دولت هوشمند

اینترنت برای همه کاربران فعال می‌شود؟

با وجود این، برخی از مخاطبان در پیام‌های خود تاکید کرده‌اند که نتوانسته‌اند این بسته را فعال کنند.

هفته پیش بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که بسته‌های اینترنت رایگان برای سه دهک درآمدی اول جامعه فعال می‌شود. اما به نظر می‌رسد که مشمولان این بسته‌های اینترنتی برای فعالسازی آن با برخی مشکلات مواجه شدند.

مشکل مردم در عدم تطابق شماره با کد ملی

تجارت نیوز نوشت بسیاری کاربران در پیام‌هایی به تجارت‌نیوز اعلام کردند که با وجود اینکه جزو سه دهک پایین جامعه هستند؛ اما نمی‌توانند بسته اینترنت رایگان را فعال کنند. چرا که با خطای عدم تطابق کد ملی با شماره تلفن همراه مواجه می‌شوند

کد فعالسازی بسته اینترنت رایگان ارسال نمی‌شود

با این حال برخی از کاربران نیز موفق به ثبت درخواست خود برای دریافت اینترنت رایگان شده‌‌اند، اما کد نهایی فعالسازی برای آن‌ها ارسال نمی‌شود.

مهدی سالم، مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات اعلام کرد که «در گام نخست، پس از ثبت‌نام سرپرست خانوار دهک‌های اعلام شده، از طریق پنجره واحد خدمات دولت my.gov.ir یا با وارد کردن #۱۲۳۴*۴*، نحوه و زمان فعال‌سازی این بسته اعلام می‌شود.» با وجود این، هنوز جزئیات این بسته دقیقا مشخص نیست.

۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کردند

معاون دولت الکترونیک گفت: تاکنون بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. مهلت ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد تا آخر هفته ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در زمان انتخابات اعلام کرد به دهک‌های کم‌درآمد جامعه اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد. پس از روی کار آمدن وی و در آغاز دولت سیزدهم این مسئله در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و بعد از بررسی‌های متعدد، هفته گذشته این طرح به مرحله اجرا درآمد.

«جواد موحد»، معاون دولت الکترونیک روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح جزئیات آخرین آمار ثبت‌نام سرپرست خانوار ۳ دهک کم‌درآمد جامعه برای دریافت اینترنت رایگان گفت: تا این لحظه بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه‌بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. بیشترین تعداد ثبت‌نام نیز از بستر کد ussd (#۱۲۳۴*۴*) انجام شده است.  

وی درباره فعال‌سازی بسته‌ها نیز افزود: آخر این هفته ثبت‌نام به پایان می‌رسد و کل اطلاعات به اپراتورها ارسال می‌شود که بسته اینترنت را فعال کنند. برنامه‌ریزی صورت گرفته برای یک سال آینده است که به‌واسطه آن هر ۴ ماه یکبار، بسته ۱۰ گیگ اینترنت فعال می‌شود.

موحد افزود: سرپرستان خانوار سه دهک اول دریافت یارانه، پس از ثبت‌نام در «پنجره واحد خدمات دولت» وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان را مشاهده می‌کنند. اگر جزو دهک باشند، در این صفحه نمایش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده، پیامکی می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می‌تواند شماره جدید را وارد کرده و روی کلمه تایید کلیک کند.

معاون دولت الکترونیک تاکید کرد: تخصیص این بسته برای سال‌ بعد نیز منوط به بحث‌های اعتباری و تصمیم‌گیری‌های بعدی است و هنوز برای آن تصمیم‌گیری نشده است.

 با اعلام وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در ۳ دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند. این بسته که هر ۴ ماه یکبار برای سرپرست خانوار فعال می‌شود، یک بسته شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت است. برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29464

  • یه بنده خدا

    تورو خدا این چه وضعیه همش سه دهک جامعه پس ماها چی ای کاش این برنامه تا دهک چهار باشه تا سهم ماهم بشه قانون باید واسه همه چیز تا دهک چهار تعلق بگیره نه سه مگه ما دهک چهارم چکار کردیم

  • ناشناس

    سلام من دهک پایین هستم اعتراضم زدم جوابی ندادن من یه مستمری بگیرم که شوهرم فوت کرده حقوقشومیکیرم اونم نه کامل که مادرشم ازاین حقوق میکیره که ماشالا وضعشم خوبه اونوقت ...اینترنت به ماتعلق نمیگیره یعنی چی اخه این انضافه حداقل به همه ی اونایی که یارانه میکیرن بدیدکه حق کشی نشه لطفا😔😔😥😥تمام کارا بااینترنت بخدا نمیتونیم اینترنتم بخریم انقدگرون شد.....باتشکر

  • ناشناس

    سرعت بسیار کم اینترنت درمطب پزشکان وداروخانه ها ومراکز دیگه دولتی، باعث معطل ماندن مردم به مدت طولانی وواماندن از کارها ومشکلات دیگه شده!!؟؟ دولت رییسی، چه تدبیری داره!!!

  • پروین باقری

    چرااینترنت رایگان دهک ها وصل نیست علت چیست ایاحقیقت داره لطفا اعلام کنید با تشکر

    • مهدی

      سلام اینترنت فقط دهک اول وسوم تعلق داره اگه به کسانی که تعلق نگرفته معنیش اینه دهک اول سوم نیست البته به رایتلیهادادن خودم گرفتم ایرانسل صبت کردم فعلان وثل نیست

  • ناشناس

    عامو چه خبرتونه ،این همه ولخرجی گناهه

  • مهدی رجبی جورشری

    اینتری که باید برای عموم ملت وصل گردد
    باید با باند 7هزار را نصب نمودم و قابل استفاده3G نمایند و بگذارند اجرایی گردد

  • ناشناس

    برامنم.... فعال نمیشه..... یارانه ام400تومن هست.....

  • mohammad

    سلام خسته نباشی.درخصوص انترننت رایگان سه دهک
    ازجناب وزیرسوال بفرماییدچرامسولین همیشه گنک صحبت میکنندانترنت پس ازثبتنام موفق چرافعال نمیشه
    تاریخ فعال شدن ونحوه فعالسازی لطفآتصویری بیان بفرماییداگرمشمول نباشی سیستم قبول نمیکندکدملی را.گزینه شماثبتنام موفق قبلآداشتیدامانت فعال نیست.شمامیتوانیداستفاده کنیداعلام سیستم است.اماکارنمیکنه.موفق باشید

    • ناشناس

      اصلاا دهک بندیتون روی حساب کتاب نیست من دهک دهم با هیچی خیلیا رو میشناسم کارخانه ماشین سنگین پول نقدا زمین شهری چندتا چندتا اون وقت دهک یک بهشون دادید چطوری ممکنه

  • ناشناس

    کدعیدانه برای اینترنت چندبود

  • ناشناس

    سرعت اینترنتم ضعیفه چکارکنم

  • اسدالله

    دروغ است دروغ محض.من یارانه ۴۰۰هزارتومانی میگیرم ثبت نام هم کردم .میگه ثبت نا شما با موفقیت انجام شد نه پیامی دریافت کردم نه برام وصل شده دوباره که وارد میشم هم پیام میده قبلا ثبت نام شما با موفقیت انجام شده پس کوکوکوکو....؟

  • ناشناس

    خخخخخخ 😄 تموم شد دیر رسیدین .

  • جبار محمدی

    خدا شانس بد که برد بشم

  • ناشناس

    چرا 🤔

  • عزیز

    تا چهارماه فقط میتونن استیکر برای همدیگه بفرستن...ولخرجی نکنید توروخدا...ضرر نشه

  • مهوش

    همش دروغه کد ملی رو زدم تمام مراحل با موفقیت انجام شد ولی هنوز پیامی واسم ارسال نشده , کلا مردمو سر کار گذاشتن

  • الله قلی بیرامی کارگر روز مزد

    لطفاً انترنت ریگان وصل شده یا ما چطور بدانیم

  • مهدی

    آقا فقط بگین کی فعال میشه من ثبت کردم ولی هنوز چیزی نیامده چرا

  • حسین جنادله

    ثبت نام سهام عدالت

  • خسرو نظری

    باسلام
    خدمت تمامی مسئولین محترم تقاضا دارم که در این مورد من بسیار ریز بینانه دقت بفرمائید اگر خودم و خانواده‌ام یک ریال درآمد شخصی و حقوقی داشتم حاضرم در دهک ده قرار بگیرم و تنها در آمد این خانواده پنج نفره فقط شده یارانه واونهم هیچکدام یارانه مناسبتی برامان نیامده و خواهشمندم در این خصوص تحقیق بفرمایید جهت صحت و سقم این موضوع
    باتشکر. خسرونظری

  • ناشناس

    سلام منم ثبت نام کردم میگه ثبت شدید ولی ن پیامی ن خبری باید چکار کنیم

  • صالح امیریان

    برای اینترنت رایگان ثبت نام کنم

  • سیدسواد

    ثبت نام برای سهام عدالت

  • رادوین

    امیدوارم واقعیت داشته باشه

  • ناشناس

    سلام من خانمی بی سرپرست هستم تحت پوشش کمیته امدادهستم ولی این کد رازدم میگه به شماتعلق نمیگره نمیدانم علتش چیه

  • Suliman sahar

    تهران

  • ناشناس

    وعده دروغ دادن دوبارثبت نام کردم ولی هیچ خبری نشدفقط پیغام آمدثبت نام شدیددوباره اقدام کردم پیغام دادقبلا"ثبت نام کردین فقط همین وهیچ اینترنتی دریافت نکردم

  • ناشناس

    من الان چند باربرای اینترنت رایگان سه دهک اول ثبت نام کردم وجواب نگرفتم به چطریقی وکجا جوـابم را دریافت کنم

  • ناشناس

    باسلام.من تمام مراحل راانجام دادم ثبت نام هم شدولی نه پیامکی دریافت کردم ونه اینترنتی.یارانه چهارصدهزاری هم میگیرم.اگراینترنت رایگان دروغ نیست پس یک راه حلی برای مردم بگذاریدتارسیدگی بشه

  • مرتضی بابازاده

    برای دریافت بسته

ارسال نظر