اینترنت|اینترنت قیمت|اینترنت هزینه

وزیر ارتباطات: قیمت اینترنت جوری بالا برود که به مردم فشار نیاید!

وزیر ارتباطات از احتمال گران شدن نرخ تعرفه اینترنت در سال جدید خبر داد!

وزیر ارتباطات: قیمت اینترنت جوری بالا برود که به مردم فشار نیاید!

وزارت ارتباطات، بنا به  قانونی که در سال گذشته به تصویب رسید، حق افزایش تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نداشت. اما این عدم افزایش نرخ تعرفه، باعث شد مشکلاتی بر سر راه توسعه اینترنت ثابت به وجود بیاید. یکی از چالش‌هایی که وزارت ارتباطات در سال آینده با آن روبه‌رو می‌باشد، پیدا کردن بهترین مدل برای اصلاح تعرفه‌ها است.

عیسی زارع پور، درباره اصلاح تعرفه‌های حوزه فناوری بیان کرد: کارگروهی را تشکیل داده‌ایم تا مدل‌های مختلف را برای بازنگری تعرفه‌ها ترسیم کنند. چرخ صنعت حوزه ارتباطات، با درآمد ناشی از صوت و دیتا می‌چرخد.

بخشی از کندی که گاهی اوقات در سرعت اینترنت وجود دارد، به این دلیل است که متناسب با نیاز این بخش منابعی به آن تزریق نشده است. این منبع را یا دولت باید تزریق کند یا باید بر منابعی که از طریق مردم تهیه می‌شود، تکیه کنیم.

او افزود: هدف ما این است که به نقطه مطلوبی برسیم و طوری تعرفه را اصلاح کنیم که به مردم فشار نیاید. می‌دانیم مردم درگیر انواع و اقسام تورم‌ها هستند و باید کمک‌شان کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: البته باید به این نکته نیز تاکید کنم که اگر به همین منوال پیش برویم، کیفیت شبکه‌ای را که الان داریم، در سال جدید نخواهیم داشت. باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود و ما نیازمند تغییر مدل‌های اقتصادی این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین چندی پیش اعلام کرده بود که هیچ کسی به بهانه افزایش حق‌السهم اپراتورها به دولت در بودجه، حق افزایش تعرفه را ندارد. این وظیفه بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

زارع پور همچنین یادآور شده بود: اپراتورها سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی حق السهم را داشتند، البته شامل خیلی از اپراتورها نمی‌شد اما الان این ۲ درصد نباید بهانه‌ای برای افزایش نرخ باشد. طبق روال معمول، تعرفه‌ها اصلاح خواهد شد اما ربطی به ۲ درصد ندارد. در حال پیگیری از شورای نگهبان هستیم تا این ۲ درصد حذف شود.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13041

ارسال نظر