مدیرعامل «تسلا» اعلام کرد حاضر است سهام این شرکت را بفروشد

ایلان ماسک ناجی گرسنگان جهان می ­شود؟

ایلان ماسک گفت که اگر 6 میلیارد دلار مشکل گرسنگی در جهان را حل می­کند، او سهام تسلا را می­فروشد و گرسنگان را نجات می ­دهد.

ایلان ماسک ناجی گرسنگان جهان می ­شود؟

«ایلان ماسک» بنیان­گذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی «تسلا» که حالا ثروتمندترین مرد جهان محسوب می­ شود، در واکنش به ادعای رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد گفت که اگر 6 میلیارد دلار مشکل گرسنگی در جهان را حل می­کند، او سهام تسلا را می­فروشد و گرسنگان را نجات می ­دهد.

«دیوید بیزلی» رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد یک هفته پیش در مصاحبه­ای گفته بود:« "فقط شش میلیارد دلار کافی است تا ۴۲ میلیون نفری را نجات بدهیم که اگر اکنون به دادشان نرسیم، جان خواهند باخت».


بیشتر بخوانید : زندگینامه: ایلان ماسک


برنامه جهانی غذا ۱۰ روز پیش هشدار داد در صورتی که فورا اقدام نشود، بیش از ۲۲ میلیون شهروند افغانستان در زمستان با گرسنگی روبرو خواهند شد. همزمان، نهاد حمایت از کودکان نیز اعلام کرد به دلیل بحران غذایی  بی‌سابقه تقریبا ۱۴ میلیون کودک افغان گرسنگی می‌کشند.

ارزش «تسلا»

شش میلیارد دلاری که رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد به آن اشاره کرده که برای نجات گرسنگان در معرض مرگ فعلی کافی است، حدود دو درصد از ثروت خالص ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا است که به تازگی حدود ۲۸۹ میلیارد دلار تخمین زده است. ثروت ماسک از زمان شروع همه‌گیری کرونا تقریبا دو برابر شده است.

به تازگی و به لطف افزایش بیش از پیش ارزش سهام خودروسازی تسلا، ایلان ماسک علاوه بر ثبت یک رکورد تاریخی جدید در زمینه ثروتمندترین فرد جهان، از کل ارزش بازار شرکت های بزرگی چون اگزون موبیل نیز فاصله گرفت و تسلا موفق شد به جمع شرکت هایی بپیوندد که ارزش بازار آن ها بیش از یک تریلیون دلار است.

سهام شرکت تسلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است و ثروت ایلان ماسک تنها طی یک روز ۳۶.۲ میلیارد دلار بیشتر شده که این رقم بیشتر از بالاترین رکورد ثبت شد.

به این ترتیب بود که ثروت ایلان ماسک بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشورهایی چون ایران، فنلاند، یونان و نیوزلند شد.

بعد از انتشار این اعداد نجومی بود که رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد خواستار توجه ثروتمندان به گرسنگان جهان شد و امروز ایلان ماسک در توییتی نوشت: «اگر او توضیح دهد که چگونه با ۶ میلیارد دلار می‌توان مشکل گرسنگی را حل کرد، من همین الان سهام تسلا را می‌فروشم و این کار را انجام می‌دهم.» حال نوبت رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد است که ادعای خود را ثابت کند.

ارزش سهام تسلا، تولیدکننده خودروهای الکترونیکی اخیرا از یک تریلیون دلار گذشت و تسلا اولین تولیدکننده خودرو در جهان بود که به باشگاه شرکت‌های یک تریلیون دلاری وارد شد.

چهار شرکت اپل، آمازون، مایکروسافت و مالک گوگل در کنار تسلا اکنون پنج شرکت ثروتمند جهان هستند. به این ترتیب ارزش سهام و ثروت شرکت تسلا از ۹ کارخانه عمده تولید ماشین در دنیا بیشتر شده است.

اما آیا تسلا تنها منبع درآمد ایلان ماسک است؟ پاسخ به این سوال منفی است؛ زیرا ایلان ماسک حالا یکی از تاثیرگذاران بازار ارز دیجیتال است. او زمستان گذشته اعلام کرد که از این به بعد خودروهای تسلا را با رمز ارز بیت کوین می‌فروشد. این خبر و همچنین اعلام خرید بیت کوین به ارزش یک و نیم میلیارد دلار از سوی تسلا یکی از عوامل عمده جهش قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر بود که رکورد ۶۲ هزار دلار را هم ثبت کرده است.

ماجراجویی­های مدیر تسلا اما به همینجا محدود نماند؛ او از چند سال گذشته به دنبال فتح فضاست و در همین راستا شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» را راه اندازی کرد. این شرکت فضایی، برای اولین بار یک فضاپیمای خصوصی را راهی مدار زمین کرد. این شرکت شهریور امسال برای اولین بار چهار گردشگر فضایی را به تنهایی و بدون حضور فضانوردان حرفه‌ای به فضا فرستاد که  پس از سه روز گردش در مدار زمین در آب‌های خلیج مکزیک نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمدند. 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1740

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر