تلگرام فیلتر شد | ماجرای حکم قاضی دادگاه عالی برزیل

الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل دستور تعلیق اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

تلگرام فیلتر شد | ماجرای حکم قاضی دادگاه عالی برزیل

الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل دستور تعلیق اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

در پاسخ، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، به دلیل «سهل‌انگاری» این شرکت عذرخواهی کرد و از دادگاه خواست تا تصمیم خود را برای چند روز به تعویق بیندازد، زیرا به دنبال بهبود شرایط است.

ژایر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل و حامیانش به‌طور فزاینده‌ای به تلگرام به‌عنوان شکلی از ارتباطات جمعی تکیه کرده‌اند، زیرا شرکت‌های فناوری بزرگ‌تری مانند متا که مالک برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ، گوگل و توییتر به دستورات دادگاه عالی برای حذف حساب‌های توهین‌کننده به دلیل ادعای انتشار اطلاعات نادرست پایبند بوده‌اند.

مورائس یک سری تحقیقات دادگاه عالی را در مورد بولسونارو و حامیانش به دلیل انتشار اخبار جعلی رهبری کرده است؛ تحقیقاتی که بسیاری از جناح راست را خشمگین کرده و سؤالاتی را در مورد نفوذ قضایی به وجود آورده است.

بولسونارو گفت که تصمیم دادگاه غیرقابل قبول است.

طبق حکم مورائس، تلگرام بارها در مسدود کردن حساب‌های متخلف ناکام بوده و تصمیمات دادگاه را نادیده گرفته است.

دوروف، بنیانگذار تلگرام، کمبودهای شرکتش را به دلیل مشکلات ایمیلی مقصر دانست و گفت: «ما قطعاً می‌توانستیم کار بهتری انجام دهیم». دوروف در اکانت شخصی خود در تلگرام از دادگاه خواست تا رای خود را به تعویق بیندازد.

او نوشت: «من مطمئن هستم که به محض ایجاد یک کانال ارتباطی قابل اعتماد، می‌توانیم درخواست‌های حذف کانال‌های عمومی را که در برزیل غیرقانونی هستند، به طور مؤثر پردازش کنیم.»

مورائس به ویلسون دینیز ولیش، رئیس رگولاتوری مخابرات آناتل، ۲۴ ساعت مهلت داد تا این تعلیق را اجرا کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12744

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر