نحوه روشن کردن حالت کم‌مصرف و حالت داده کم در گوشی‌های هوشمند

با روشن کردن حالت کم مصرف در گوشی موبایل، میزان مصرف داده کمتر شده و شارژ باتری ذخیره می‌شود.

نحوه روشن کردن حالت کم‌مصرف و حالت داده کم در گوشی‌های هوشمند

حالت حفظ باتری در آیفون حالت کم مصرف و در اندروید حالت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی نامیده می‌شود.

به گزارش appleinsider، با روشن کردن حالت کم مصرف در آیفون، میزان مصرف داده کمتر شده و شارژ باتری ذخیره می‌شود. برخی از کاربران برای استفاده حداکثری از باتری گوشی هایشان، برنامه‌های پس‌ زمینه را غیرفعال کرده یا حالت هواپیما را روشن می‌کنند. البته غیرفعال کردن Wi-Fi و بلوتوث هم تاثیرگذار است. اپل از سیستم عامل iOS ۹ به بعد ویژگی حالت کم مصرف را برای کاربران در نظر گرفت. با انتخاب این گزینه حالت صرفه جویی در باتری فعال می‌شود. البته اتصال به اینترنت و موارد دیگر هیچ تغییری نمی‌کند.

حالت کم مصرف در آیفون چگونه روشن می‌شود؟

برای روشن کردن حالت کم مصرف در آیفون تنظیمات و قسمت باتری را باز کنید. سوئیچ حالت کم مصرف را روی روشن قرار دهید. با این کار یک نماد باتری زرد رنگ در آیفون ظاهر می‌شود. همچنین امکان فعال کردن حالت کم مصرف در مرکز کنترل وجود دارد. در بخش تنظیمات آیفون روی Control Center ضربه بزنید. در قسمت پایین صفحه نماد + کنار حالت کم مصرف را انتخاب کنید. سپس روی نماد باتری ضربه بزنید. پس از انجام این مراحل باید متن "حالت کم مصرف: روشن" و نماد باتری در نوار وضعیت ظاهر شود. پس از رسیدن شارژ آیفون به ۸۰ درصد، حالت کم مصرف به طور خودکار غیرفعال می‌شود.

روشن کردن حالت داده کم در آیفون

برای روشن کردن حالت داده کم در آیفون روی Cellular در تنظیمات ضربه بزنید. سپس در بخش Cellular Data Options حالت داده کم را انتخاب کنید. در آیفون‌های دارای دو اسلات سیم کارت فیزیکی یا eSIM برای روشن کردن حالت داده کم در تنظیمات روی Cellular ضربه بزنید. سپس از بخش Cellular Plan گزینه Data Mode را انتخاب کنید. با انتخاب حالت Low Data Mode استفاده از داده کاهش می‌یابد. توقف برنامه‌های غیرفعال و به‌ روز رسانی iCloud، کاهش وضوح پخش ویدئو‌ها و غیرفعال شدن بازخوانی برنامه پس‌ زمینه از ویژگی‌های فعال کردن حالت Low Data Mode است.

برای روشن کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی در اندروید باید به تنظیمات دستگاه > سیستم > حالت ذخیره انرژی بروید. پس از فعال کردن حالت صرفه جویی در انرژی، سه گزینه محدود کردن داده‌های پس زمینه، محدود کردن عملکرد و حالت خاکستری نمایش داده می‌شوند. شرکت هایی مثل سامسونگ برای حالت صرفه جویی در انرژی باتری دستگاه‌های اندرویدی گزینه «حالت ذخیره انرژی فوق العاده»، HTC «حالت ذخیره انرژی EXTREME» و سونی «حالت STAMINA» و «حالت کم باتری» را ارائه می‌دهند.

در اندروید ۱۰ می‌توان حالت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی را از قسمت کشویی تلفن روشن کرد. البته گزینه‌های صرفه  جویی در مصرف انرژی در بخش مراقبت از دستگاه در تنظیمات وجود دارد. با روشن شدن گزینه حالت صرفه جویی در انرژی مواردی از جمله استفاده از شبکه پس زمینه و همگام سازی محدود می‌شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11605

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر