موبایلتان را در ۹ دقیقه شارژ کنید

این شارژر سریع توسط شرکت چینی اوپو و با همکاری وان پلاس و ویوو ساخته شده است.

موبایلتان را در ۹ دقیقه شارژ کنید

یک فناوری جدید به کاربران اجازه می دهد تا موبایل‌هایشان را در ۹ دقیقه شارژ کنند. احتمالا این فناوری تا تابستان امسال آماده شود.

با عرضه موبایل‌هایی بزرگتر و با وزن بیشتر، باتری دستگاه‌ها نیز باید بزرگتر شود. پیش بینی می شود این فناوری به شرکت‌ها کمک کند موبایل هایی کوچکتر با قطر کمتر بسازند.

فناوری مذکور که امکان شارژ سریع دستگاه بدون آسیب به باتری را فراهم می کند در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی شده است.

این شارژر توسط شرکت چینی اوپو (بزرگترین تولید کننده موبایل هوشمند در جهان) و با همکاری وان پلاس و ویوو ساخته شده است.

اوپو در حقیقت از فناوری «Super Vooc» رونمایی کرده که با استفاده از ۲۴۰ وات برق شارژ یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری را ظرف ۹ دقیقه از یک به ۱۰۰ درصد می رساند. سرعت شارژ دستگاه با نسخه ۱۵۰ واتی فناوری ۱۵ دقیقه است.

شارژ سریع و عمر طولانی باتری یکی از نکات مهمی است که در فروش دستگاه های موبایل تاثیر دارد. در همین راستا شرکت های بزرگی مانند اپل و یک شرکت کره ای مشغول تقلید از این نوآوری و توسعه شارژرهای بی سیم هستند.

این دستاورد فناوری به خصوص در طراحی آیفون تاثیرگذار است زیرا به دلیل افزایش اندازه باتری، وزن دستگاه های آیفون طی گذر زمان بیشتر شده است.

از آنجا که برق زیاد سبب می شود باتری ها بیش از اندازه داغ شوند و دستگاه آسیب ببیند، بیشتر موبایل ها از جمله آیفون ۱۰تا ۳۰ وات برق دریافت می کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11016

ارسال نظر