این حرف را قبول دارید؟ وزیر ارتباطات ؛اینترنت ایران محدویت و اختلال ندارد

وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره وضعیت اینترنت بیان کرد که قطعی و محدودیتی در اینترنت کشور وجود ندارد و رسانه‌هایی که روز چهارشنبه به نقل از وزیر خبر از قطعی اینترنت در استان‌ها و در ساعاتی از روز داده بود دچار سوءبرداشت شده‌اند.

این حرف را قبول دارید؟ وزیر ارتباطات ؛اینترنت  ایران محدویت و اختلال ندارد

اینترنت اختلال دارد یا نه؟/ وزیر ارتباطات محدودیت های اینترنت را تکذیب می کندوزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره وضعیت اینترنت بیان کرد که قطعی و محدودیتی در اینترنت کشور وجود ندارد و رسانه‌هایی که روز چهارشنبه به نقل از وزیر خبر از قطعی اینترنت در استان‌ها و در ساعاتی از روز داده بود دچار سوءبرداشت شده‌اند.

روز جمعه ۲۴ شهریورماه، محمد احسان خرامید، رئیس روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی X و «ویراستی» نوشت: «قطع و محدودیت اینترنت تکذیب می‌شود. امروز برخی خبرها به نقل از وزیر ارتباطات مدعی شدند، قطع نت در برخی استان‌ها و در ساعت‌های خاصی اتفاق می‌افتد، این خبر تکذیب می‌شود و این یک سوبرداشت از مصاحبه هفته قبل وزیر در خصوص تشریح عملیات افزایش ظرفیت شبکه کشور است.»

اینترنت

این سخنان در حالی گفته شد که هفته پیش یعنی 19 شهریورماه، موسسه «نت بلاکس» که در زمینه پایش اینترنت جهانی فعالیت می‌کند، خبر از اختلال اینترنت در ایران داد که پس از آن مظفری، مدیر فنی شرکت ایران سرور در واکنش به این پست در شبکه X نوشت: «این اختلال مربوط به یک برنامه تغییرات از پیش برنامه ریزی شده در خصوص اصلاح سیستم برق دیتاسنتر زیرساخت بوده است.»

تایید وزیر درباره اختلال اینترنت

از سوی دیگر، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم روز چهارشنبه 22 شهریور در حاشیه جلسه دولت در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: اکنون در حال توسعه شبکه مخابراتی کشور هستیم که قرار است طی شش ماه آینده، 50درصد به ظرفیت لایه IP کشور اضافه شود. همچنین تجهیزات جدید در حال جایگزینی و قرارگرفتن در شبکه است. اختلالات معمولا در نیمه‌های شب اتفاق می‌افتد که ممکن است در برخی مناطق با اطلاع قبلی از سوی شرکت زیرساخت باشد. با اینکه شاید عموم کاربران این اختلال را حس نکنند اما تشخیص دادیم که این موضوع به اطلاع عموم مردم برسد و این امر از قبل به اپراتورها اطلاع داده شده بود. ممکن است این اختلال باعث نگرانی مردم شود. با اینکه شاید کاربران عادی این اختلالات را حس نکنند اما به کسب‌وکارهای مجازی آسیب متعددی می‌رسد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106481

ارسال نظر