فیلترینگ برخی از سرویس‌ها کاهش می‌یابد | وعده مهم وزیر ارتباطات

زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در برخی از سرویس‌ها نیازمند بازنگری است و وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای برداشته شدن محدودیت دسترسی به یکسری از سرویس‌هایی است که فلسفه ایجاد محدودیت رویشان از بین رفته است.

فیلترینگ برخی از سرویس‌ها کاهش می‌یابد | وعده  مهم  وزیر ارتباطات

 فیلترینگ برخی از سرویس‌ها کاهش می‌یابد

زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در برخی از سرویس‌ها نیازمند بازنگری است و وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای برداشته شدن محدودیت دسترسی به یکسری از سرویس‌هایی است که فلسفه ایجاد محدودیت رویشان از بین رفته است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در برخی از سرویس‌ها نیازمند بازنگری است و وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای برداشته شدن محدودیت دسترسی به یکسری از سرویس‌هایی است که فلسفه ایجاد محدودیت رویشان از بین رفته است.

در برخی از سرویس‌ها امکاناتی به وجود آمده که نگرانی‌هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشتند برطرف می‌شود و اینها قابلیت بازنگری دارد.

وزیر ارتباطات: کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته به دلیل ارتقای ظرفیت شبکه بوده است

عیسی زارع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش سرعت اینترنت را پذیرفت و گفت: در حال توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور هستیم و تا شش ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه‌ی IP اضافه می‌کنیم. 

معمولا این اقدامات از نیمه‌شب به بعد انجام می‌شود و با اطلاع قبلی بعضی از مناطق ممکن است اختلالاتی داشته باشند و شرکت ارتباطات زیرساخت آن را از قبل اعلام خواهد کرد. اپراتورها در جریان بوده‌اند ولی گفته‌ام که به اطلاع عموم مردم هم برسانند.

عموم مردم این اختلالات را احساس نمی‌کنند اما چون دمیدن در این اتفاق محدودی که کسی هم احساسش نکرده مایه نگرانی است گفتم که اطلاع‌رسانی شود.

عیسی زارع‌پوردر واکنش به هک شدن اطلاعات تپسی و سرقت بخشی از اطلاعات این پلتفرم گفت: «در تقسیم کاری که صورت گرفته، بررسی امنیت سکوهای بخش خصوصی بر عهده پلیس فتا است. البته برای سکوهای با تعداد کاربر بالا تدبیر دیگری پیش بینی شده اما (بررسی امنیتشان) با وزارت ارتباطات نیست.»

زارع‌پور نسبت به بررسی امنیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که مسئولیتش با وزارت ارتباطات است، گفت: وزارت ارتباطات به‌طور ماهانه، مشکلات و آسیب‌پذیری امنیت این پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی را بررسی و با ارسال گزارش‌هایی کمک می‌کند تا مشکلاتشان برطرف شوند.

همچنین وزیر ارتباطات اعلام کرد که آمادگی این را دارند که هر کمکی از سوی آنها و مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات بر‌می‌آید برای امنیت پلتفرم‌ها انجام ‌دهند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105901

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر