صاحبان گوشی‌های آیفون این هشدار را جدی بگیرند

شرکت اپل درمورد خطرات شارژ کردن آیفون در هنگام خواب هشدار داد.

صاحبان گوشی‌های آیفون این هشدار را جدی بگیرند

شرکت اپل درمورد خطرات شارژ کردن آیفون در هنگام خواب هشدار داد.

به گزارش عرشه آنلاین، اپل در به‌روزرسانی اخیر صفحه پشتیبانی خود، در رابطه با عواقب خطرناک شارژکردن آیفون در هنگام خواب هشدار داده است؛ به خصوص اگر عادت دارید آن را روی تخت خود بگذارید.

عواقب خطرناک شارژ کردن آیفون در هنگام خواب

اپل در به‌روزرسانی اخیر صفحه پشتیبانی خود، در رابطه با عواقب خطرناک شارژ کردن آیفون در هنگام خواب هشدار داده است؛ به خصوص اگر عادت دارید آن را روی تخت خود بگذارید.

هدف از این هشدار آموزش کاربران در جهت حفظ عادات شارژ ایمن است. موارد این‌چنینی گام‌های کوچک و در عین حال حیاتی هستند که با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از حرکت ساده شارژکردن گوشی‌ هوشمند برداشته می‌شوند.

آخرین توصیه‌های اپل در درجه اول افرادی را هدف قرار می‌دهد که عادت دارند آیفون درحال شارژ خود را در دست بگیرند و چرت بزنند. کارشناسان فناوری و آتش‌نشانان خاطرنشان کرده‌اند که این عادت به‌ظاهر بی‌ضرر می‌تواند عواقب فاجعه‌باری به‌دنبال داشته باشد و به طور بالقوه منجر به آتش‌سوزی شود.

شارژ کردن آیفون

اپل اکیداً به کاربران توصیه می‌کند که دستگاه‌های الکترونیکی را در مناطقی که مانع اتلاف گرما می‌شود، شارژ نکنند. علاوه بر این، آنها به صراحت اعلام می‌کنند که آیفون در حال شارژ را در مجاورت پوست، بالش یا پتو خود قرار ندهید.

دستورالعمل اپل برای شارژکردن آیفون در هنگام خواب

به‌طور دقیق‌تر، دستورالعمل اپل می‌گوید: روی دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم خود نخوابید، یا وقتی به منبع برق متصل هستید، آن‌ها را زیر پتو، بالش یا زیر بدنتان قرار ندهید.

در واقع، پیام اپل واضح است: دستگا‌ه‌های خود را در مناطقی با تهویه مناسب شارژ کنید. سناریوی ایده‌آل این است که آیفون خود را روی یک میز یا سطحی قرار دهید که امکان اتلاف گرمای موثر در طول فرآیند شارژ را فراهم کند.

علاوه بر اپل، برخی از آتش‌نشانان نیز کمپین‌های آگاهی‌بخشی را برای جلوگیری از چنین اقدامات خطرناکی آغاز کرده‌اند. آنها چندین دلیل قانع‌کننده را بیان می‌کنند که چرا شارژکردن تلفن هوشمند در یک منطقه با تهویه ضعیف هنگام خواب یک اشتباه بزرگ است:

- عدم آگاهی در هنگام خواب: هنگامی که در اعماق خواب هستید، حس بویایی شما ضعیف می‌شود. به عبارت دیگر، شما نمی توانید شروع آتش‌سوزی را تشخیص بدهید.

- استنشاق سریع دود: فقط سه نفس طول می کشد تا دود شما را بیهوش و در صورت آتش‌سوزی بسیار آسیب‌پذیر کند.

- شارژرهای غیر استاندارد: بسیاری از کاربران شارژرهای ارزان یا معیوب را انتخاب می‌کنند، اما حتی شارژرهای معتبر نیز ممکن است در مواردی منجر به آتش‌سوزی شوند‌.

شارژ کردن گوشی‌ هوشمند در شب

شارژ کردن آیفون

حال، بیایید به این سوال همیشگی بپردازیم: آیا می‌توان گوشی هوشمند خود را در شب شارژ کرد؟ اپل صراحتاً با این عمل مخالف نیست.

با توجه به صفحه پشتیبانی اپل، تا زمانی که آیفون خود را در مکانی با تهویه مناسب شارژ می‌کنید، خطری شما و گوشی‌تان را تهدید نمی‌کند. به عبارت دیگر، تا زمانی که به این شرایط پایبند باشید، هیچ مشکلی وجود ندارد که دستگاه خود را شب‌ها وقتی خواب هستند، شارژ کنید.

با این حال، نگرانی در رابطه با شارژ گوشی در شب در درجه اول به استرسی که بر باتری دستگاه وارد می‌شود، برمی‌گردد. سازندگان سعی کرده‌اند این مشکل را با راه‌حل‌های نرم‌افزاری را برطرف کنند.

به عنوان مثال، اپل قابلیتی به نام « شارژ باتری بهینه » را در iOS ۱۳ معرفی کرد. هدف آن کاهش سرعت فرآیند شارژ زمانی است که باتری به ظرفیت ۸۰ درصد برسد. این اقدام در طول دوره‌های شارژ طولانی‌مدت تا حد زیادی فشار روی باتری را کاهش می‌دهد.

اگر عادت دارید آیفون یا سایر وسایل الکترونیکی خود را شب‌ها شارژ کنید، بهتر است در این عادت تجدید نظر کنید. از طرف دیگر، هنگامی که در نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید، برای جلوگیری از فشار بی‌مورد روی باتری، شارژر گوشی هوشمند خود را جدا کنید.

خطرات شارژ کردن آیفون در هنگام خواب

شارژ کردن آیفون

هشدار مهم اپل درمورد خطرات شارژکردن آیفون در هنگام خواب

شارژ‌کردن آیفون در هنگام خواب چند خطر بالقوه به دنبال دارد که عبارتند از:

1. گرمای بیش از حد: وقتی آیفون شما شارژ می‌شود، گرما تولید می‌کند. اگر گوشی در مکانی با تهویه نامناسب قرار گرفته باشد، گرما زیاد شده و باعث داغ‌شدن بیش‌ازحد گوشی می‌شود. این امر می‌تواند به باتری و سایر اجزای گوشی آسیب برساند و در برخی موارد حتی باعث آتش سوزی شود.

2. برق گرفتگی: اگر شارژر به درستی سیمکشی نشده باشد یا پورت شارژ گوشی آسیب دیده باشد، خطر برق گرفتگی وجود دارد. این امر به ویژه در صورتی خطرناک است که گوشی را در کنار صورت یا بدن خود قرار دهید.

3. آتش سوزی: در صورت داغ‌شدن بیش از‌حد گوشی یا اتصال کوتاه در شارژر، خطر آتش‌سوزی وجود دارد. به همین دلیل نباید هرگز گوشی خود را زیر پتو یا بالش شارژ نکنید. همچنین، بهتر است فقط از شارژرهای اصلی اپل استفاده کنید.

4. آسیب به گوشی: اگر گوشی در حین شارژ بیفتد یا زمین بخورد، ممکن است آسیب ببیند. در صورتی که گوشی در مکان امنی قرار نگیرد، این احتمال بیشتر می‌شود.

5. اختلال خواب: نور صفحه گوشی می‌تواند خواب شما را مختل کند. اگر تلفن همراه خود را در کنار تخت خود بگذارید، با وجود نور به‌خواب‌رفتن سخت‌تر خواهد شد.

نکات تکمیلی

به‌طور کلی شارژ کردن آیفون در طول شب بی‌خطر است؛ البته تا زمانی که اقدامات احتیاطی را رعایت کنید. در اینجا چند نکته برای شارژ ایمن آورده شده است:

- از شارژر اصلی اپل استفاده کنید.

- گوشی خود را در مکانی با تهویه مناسب شارژ کنید.

- هنگام شارژ گوشی را نپوشانید.

- گوشی را کنار صورت یا بدن خود شارژ نکنید.

- گوشی را از مایعات و رطوبت دور نگه دارید.

- شارژر و گوشی را مرتباً از نظر سلامت بررسی کنید.

گوشی آیفون خود را در طول روز شارژ کنید

اگر نگران ایمنی شارژ آیفون خود در هنگام خواب هستید، همیشه می‌توانید آن را در طول روز شارژ کنید. این کار به شما آرامش می‌دهد و به جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی کمک می‌کند.

در آخر باید بگوییم که هشدارهای اخیر اپل بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی درمورد خطرات احتمالی شارژ آیفون در هنگام خواب دارد. در حالی که شارژکردن گوشی‌ در شب به‌خودی‌خود بد نیست، مطمئن‌شدن از تهویه مناسب در طول شارژ برای جلوگیری از خطرات احتمالی بسیار مهم است. با پیروی از دستورالعمل‌ها، می‌توانید نه تنها از دستگاه خود، بلکه از آرامشتان در هنگام شارژشدن گوشی محافظت کنید. / انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103194

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر