لکسوس به آمریکا می‌رود + ویژگی های لوکس‌ترین شاسی‌ بلند

برخلاف لندکروزر که قرار نیست در آمریکا فروخته شود، لکسوس اعلام کرده که علاقه‌مندان آمریکایی این شاسی‌بلند می‌توانند مدل LX600 را در این کشور سفارش دهند.

 لکسوس به آمریکا می‌رود + ویژگی های  لوکس‌ترین شاسی‌ بلند

تویوتا سه ماه پس از معرفی نسل جدید لندکروزر، مدل لوکسی از این شاسی‌بلند رونمایی کرد که از زمستان با مارک لکسوس به بازار خواهد آمد.

 

برخلاف لندکروزر که قرار نیست در آمریکا فروخته شود، لکسوس اعلام کرده که علاقه‌مندان آمریکایی این شاسی‌بلند می‌توانند مدل LX600 را در این کشور سفارش دهند.

از نظر فنی دو شاسی‌بلند کاملا به یکدیگر شبیه‌اند. لکسوس مانند لندکروزر موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری دارد که ۴۰۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

ظاهر لکسوس جدید به جز جلوپنجره و چند تغییر جزیی فرق زیادی با نسل قبلی ندارد. لکسوس علاوه بر مدل معمولی، برای اولین بار یک مدل اسپرت از LX600 ساخته که جلوپنجره‌اش با مدل معمولی متفاوت است.

داخل ماشین کاملا با لندکروزر متفاوت است. لکسوس دو نمایشگر دارد که یکی هفت اینچی است برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و تنظیم‌ راحتی سواری ماشین در نظر گرفته شده است. نمایشگر دوم ۱۲.۳ اینچی است و با آن سیستم صوتی، راه‌یاب ماهواره‌ای و بخش‌های دیگر کنترل می‌شود.

مدل لوکس لکسوس LX600 فقط دو صندلی در عقب دارد

منبع تصویر،LEXUSمدل لوکس لکسوس LX600 فقط دو صندلی در عقب دارد

لکسوس برای خریدارانی که تجربه‌ای لوکس‌تر بخواهند مدلی در نظر گرفته که در ردیف عقب یک کنسول بزرگ و فقط دو صندلی دارد.

نزدیک‌ترین رقیب لکسوس رنج‌روور است که ترکیبی مشابه از لوکس‌بودن و قابلیت‌های آف‌رود را به خریداران عرضه می‌کند. لکسوس از دو نسل گذشته این مدل ۵۰۰ هزار دستگاه فروخته و امیدوار است بتواند با نسل جدید در بازار شلوغ شاسی‌بلندهای لوکس موفقیت خود را ادامه دهد.

قیمت LX۶۰۰ هنوز اعلام نشده است. قیمت پایه نسل قبلی این مدل ۸۷ هزار دلار است و پیش‌بینی می‌شود مدل جدید کمی گران‌تر باشد.

line

شاسی‌بلند الکتریکی هوندا

اولین شاسی‌بلند الکتریکی هوندا در چین تولید خواهد شد

منبع تصویر،HONDA،اولین شاسی‌بلند الکتریکی هوندا در چین تولید خواهد شد

هوندا اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود را در چین رونمایی کرد. این شرکت همزمان سه کانسپت نمایش داده که قرار است مبنای ساخت مدل‌های جدیدی باشد که در پنج سال آینده به بازار خواهد آمد.

خودروساز ژاپنی می‌گوید که ده مدل الکتریکی در چین خواهد ساخت که همه در زیرمجموعه جدیدی به نام e:N در پنج سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

دو مدل اول به نام e:NP۱ و e:NS۱ براساس کانسپتی که بهار گذشته در پکن نمایش داده شد، طراحی شده‌اند و شباهت زیادی به شاسی‌بلند HR-V کارخانه دارند. این دو مدل به طور مجزا توسط دانگ‌فنگ و GAC، دو شریک هوندا در چین، تولید می‌شوند و فروش آنها از بهار آینده آغاز خواهد شد.

هوندا ده مدل الکتریکی در پنج سال آینده تولید خواهد کرد

منبع تصویر،HONDAهوندا ده مدل الکتریکی در پنج سال آینده تولید خواهد کرد

هوندا همچنین سه کانسپت نمایش داد که مبنایی برای مدل‌های آینده e:N خواهند بود. این سه کانسپت که مدلهایی شاسی‌بلند، کوپه و سدان را نمایش می‌دهد ظاهری کاملا متفاوت با مدل‌های کنونی هوندا دارند که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد به مرور زمان به زیرمجموعه e:N هویتی مستقل بدهد.

هوندا می‌گوید مدل‌های e:N فقط در چین تولید خواهند شد اما این کارخانه قصد دارد این ماشین‌ها را به بازارهای دیگر صادر کند.

موتورسیکلت فضایی
موتورسیکلت ماه‌نورد در موزه پترسن در کالیفرنیا نمایش داده خواهد شد

منبع تصویر،HOOKIE ،موتورسیکلت ماه‌نورد در موزه پترسن در کالیفرنیا نمایش داده خواهد شد

یک استودیوی طراحی آلمانی، موتور سیکلتی طراحی کرده که می‌گوید فضانوردان می‌توانند برای حرکت در سطح ماه از آن استفاده کنند.

هوکی (Hookie) که کار اصلی‌اش ساخت قطعات جانبی و تزیینی برای موتورسیکلت‌های گران است، یک دستگاه از این موتور سیکلت ساخته که قرار است در موزه پترسن در ایالت کالیفرنیا نمایش داده شود.

موتورسیکلت به خاطر احتمال آسیب به سرنشینان و امکان کم حمل بار، انتخابی مناسب برای فضانوردان نیست و به همین دلیل آژانس فضایی آمریکا، ناسا، هیچوقت برنامه‌ای برای ساخت موتورسیکلت نداشت.

آندری فابیشفکسی، طراح روسی این موتور سیکلت می‌گوید با این کار می‌خواسته بحثی درباره آینده این وسیله نقلیه را آغاز کند که به هیچ مرزی محدود نباشد.

موتورسیکلت که نامش تاردی‌گرید (Tardigrade) است کاملا امکان حرکت روی ماه را دارد. موتور تاردی‌گرید الکتریکی است و می‌تواند با هر بار شارژ با حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت ۱۱۰ کیلومتر حرکت کند.

line

سقوط در اروپا

فروش بنز در ماه سپتامبر در اروپا ۵۰ درصد از پارسال کمتر بود

توضیح تصویر، فروش بنز در ماه سپتامبر در اروپا ۵۰ درصد از پارسال کمتر بود

کاهش تولید به دلیل نبود تراشه‌های کامپیوتری باعث شد تا فروش خودرو در اروپا در ماه سپتامبر ۲۵ درصد کاهش یابد. در این ماه ۹۷۲ هزار و ۷۲۳ دستگاه ماشین در اروپا فروخته شده که کمترین تعداد از سال ۱۹۹۵ تاکنون است.

خودروسازان به دلیل نداشتن تراشه کافی ناچار شده‌اند خط تولید را متوقف کنند. پیش‌بینی می‌شود که تولید امسال حتی از پارسال که جهان در اوج بحران کرونا بود هم کمتر باشد.

درصد کاهش فروش سپتامبر در همه بازارهای بزرگ اروپا دو رقمی بود. فروش در بریتانیا ۳۵ درصد، در آلمان ۲۶ درصد، در فرانسه ۲۱ درصد و در ایتالیا ۳۳ درصد نسبت پارسال کمتر بود.

فولکس‌واگن بزرگترین خودروساز اروپا سی درصد نسبت به پارسال کمتر ماشین فروخت. کاهش فروش آلفارومئو ۴۷ درصد و بنز ۵۰ درصد بود. اما هیوندای و کیا با افزایش فروش توانستند سهم خود را از بازار افزایش دهند.

خودروسازان برای کاهش ضرر بر تولید مدل‌های پرسود خود تمرکز کرده‌ و تبلیغات و تخفیف‌هایی که معمولا این موقع سال برای خریداران در نظر می‌گیرند را متوقف کرده‌اند.

منبع تصویر،GETTY IMAGES

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1028

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر