عکس سوسن تسلیمی در تهران جنجالی شد + عکس

با دستور وزیر ارشاد و به علت تصویر بی‌حجاب سوسن تسلیمی روی پوستر؛ جشنواره فیلم کوتاه ایسفا متوقف شد.

عکس سوسن تسلیمی در تهران جنجالی شد + عکس

با دستور وزیر ارشاد و به علت تصویر بی‌حجاب سوسن تسلیمی روی پوستر؛ جشنواره فیلم کوتاه ایسفا متوقف شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرت ارشاد گفت: «جشنواره فیلم کوتاه ایسفا ، در سیزدهمین و جدید ترین دوره اش، پوستری را به تازگی ارائه کرده که برخلاف قانون، از تصویر زن بی حجاب در آن بهره برده شده است. بنابراین شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به این تخلف، واکنش نشان داد و دستور توقف آن را صادر کرد.

.به گفته وی، گر چه این تصویر مربوط به صحنه ای از یک فیلم است، اما آن فیلم مربوط به پیش از قانونی شدن حجاب است و با توجه به حساسیت هایی که در جامعه نسبت به کشف حجاب در این روزها به وجود آمده، انتشار این پوستر، با مصالح اجتماعی در تضاد به حساب می آید.»

عکس سوسن تسلیمی در تهران جنجالی شد + عکس

 

سوسن تسلیمی زاده ۱۸ بهمن ۱۳۲۸ در رشت، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما است. تسلیمی ماندگارترین بازی‌هایش را در چهار فیلم بهرام بیضایی یعنی چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک و شاید وقتی دیگر ارائه کرده‌است .

پدرش خسرو تسلیمی (مدیر تولید و تهیه‌کننده)، مادرش منیره آخوندنیا (تسلیمی) (بازیگر) و برادرش سیروس تسلیمی (فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده و بازیگر) هر سه از چهره‌های عرصهٔ فیلم و تئاتر می‌باشند. سوسن تسلیمی فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در ضمن تحصیلات خود را در سال ۱۳۵۲ در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند و با داریوش فرهنگ (بازیگر و کارگردان) ازدواج کرد که این ازدواج به جدایی انجامید. تسلیمی قبل از سینما به عنوان بازیگر تئاتر فعال بود و با گروه «بازیگران شهر»، «تئاتر پیاده» و تئاتر «چهار سو» و کارگردانانی چون آربی اوانسیان، داریوش فرهنگ، هرمز هدایت، مهدی هاشمی، بیژن مفید و بهرام بیضایی همکاری می‌کرد.

کیهان: چرا از عکس بی حجاب سوسن تسلیمی استفاده کردید؟

روزنامه کیهان از انتشار پوستر طراحی شده در سیزدهمین دوره جوایز ایسفا انتقاد کرد.

عکس‌های منتشرشده از مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جوایز ایسفا نشان می‌دهد که برخی از حضار در این مراسم اقدام به عدم رعایت هنجارها و قوانین کشور در زمینه پوشش و لباس نموده بودند.

ضمن اینکه پوستر طراحی‌شده برای این دوره از ایسفا، نوعی دهن‌کجی به فرهنگ عمومی و قوانین کشور است.

عکس سوسن تسلیمی در تهران جنجالی شد + عکس

در این پوستر، تصویر یک بازیگر زن( سوسن تسلیمی) که البته سال‌هاست به خارج از کشور مهاجرت کرده، به‌طور بی‌حجاب درج شده است!

منبع: سینما دیلی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98536

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر