نامه سوفیا لورن معروفترین ستاره زن سینمای ایتالیا به احمدرضا احمدی

سوفیا لورن به احمدرضا احمدی نامه‌ای می‌نویسد که با تاخیری 50 ساله به دست احمدی رسید.

نامه سوفیا لورن معروفترین ستاره زن سینمای ایتالیا به احمدرضا احمدی

در شهریور ماه ۱۳۹۸ اعتماد نوشت: احمدرضا احمدی، شاعر سرشناس کشورمان،  نامه‌ای از سوفیا لورن، بازیگر ایتالیایی هالیوود دریافت کرده است.

فریدون مجلسی، نویسنده، مترجم و دیپلمات سابق، از نامه‌ای می‌گوید که سوفیا لورن برای احمدرضا احمدی نوشته است؛ پیام بازیگری ایتالیایی برای شاعر ایرانی.

احمدرضا احمدی، شاعر سرشناس کشورمان،  نامه‌ای از سوفیا لورن، بازیگر ایتالیایی هالیوود دریافت کرده است.فریدون مجلسی، نویسنده، مترجم و دیپلمات سابق، از نامه‌ای می‌گوید که سوفیا لورن برای احمدرضا احمدی نوشته است؛ پیام بازیگری ایتالیایی برای شاعر ایرانی.

سوفیا لورن احمدرضا احمدی

بخشی از متن نوشته شده مجلسی به شرح زیر است: «دیروز که به دیدار احمدرضا احمدی رفتم، دیدم خیلی سر حال به نظر می‌رسد.

گفت راستش به خاطر نامه‌ای است که هر چند با نیم قرن تاخیر از سوفیا لورن دریافت کرده است!

گفتم قضیه چیست؟ گفت راستش در جوانی «هنرهای» سوفیا لورن را می‌ستودم و شیفتگی و ارادتی نسبت به ایشان داشتم و به شوهر مرحوم‌شان کارلوپونتی حسادت می‌کردم.

بابک کریمی، پسر نصرت‌الله کریمی، در هر دو فیلم تاریخ‌ساز اصغر فرهادی (فروشنده و جدایی نادر...) حضور داشته و دوستی چند ساله‌ای با احمدرضا احمدی دارد. کریمی چند وقت قبل در ایتالیا در فیلم «زندگی در پیش رو» به کارگردانی پسر سوفیا لورن که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی اکران شود، با سوفیا هم‌بازی شده است.

حین همکاری، سوفیا لورن از بابک می‌پرسد: کسی در ایران اسم من را شنیده؟ که بابک در جواب می‌گوید: «اسمت را شنیده؟ ۵۰ سال پیش یکی از شاعران معروف و مطرح ما، به شما خیلی علاقه‌مند بوده است.» بابک تعریف می‌کرد که این خانم ۸۴ ساله ایتالیایی بعد از شنیدن این صحبت‌ها کلی به وجد آمده، سریع کاغذ و خودکاری آماده کرده و برای احمدرضا احمدی نامه‌ای می‌نویسد.

سوفیا لورن احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی بعد از دریافت این نامه خیلی خوشحال بود و می‌گفت من از یک خانم ۹۰ ساله نامه دریافت کرده‌ام؛ اما چه دیر و فکر می‌کنم این نامه ۵۰ سال دیر به دست من رسیده است... متن نامه پر از تعارف بود و سوفیا لورن در نامه نوشته بود که من خیلی خوشحالم که شما به عنوان یک شاعر ایرانی من را می‌شناسید. بعد احساسات خودش درباره این اتفاق را بیان کرده بود.

مجلسی می‌گوید ضمن اندوه از اینکه چرا این نامه با ۵۰ سال تاخیر به دستش رسیده است! به یاد شهریار افتادم که از زبان حال احمدرضا بگوید: «سوفیا از نامه‌ات شادم ولی حالا چرا/ بی‌وفا این زودتر می‌خواستی حالا چرا.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96952

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر