حمله به کنسرت جنجالی قربانی داد + فیلم

حواشی برگزاری کنسرت لیان که چندی پیش در تالار وحدت برگزار شد، همچنان ادامه دارد.

حمله به کنسرت جنجالی قربانی داد + فیلم

حواشی کنسرت لیان که چندی پیش در تالار وحدت برگزار شد، همچنان ادامه دارد. انتشار تصاویری از حمله ناکام عوامل خودسر به کنسرت لیان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده که فراگیر و بحث‌برانگیز شده است. به گفته مدیرعامل بنیاد رودکی، قبل از اجرای کنسرت لیان در تالار وحدت، فردی شناخته‌شده برای برهم زدن کنسرت لیان و برنامه‌های هنری تالار وحدت، در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت. قوه قضاییه از تشکیل پرونده قضایی برای ماجرای حمله به کنسرت لیان و وقایع اخیر در تالار وحدت خبر داد.

قوه قضاییه اعلام کرد: پرونده قضایی در رابطه با وقایع اخیر کنسرت گروه لیان در تالار وحدت تشکیل شد.
کنسرت لیان

در رابطه با وقایع اخیر در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری «میزان» مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «در پی ایجاد برخی وقایع در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه و غیر متعارف در جریان برگزاری یک کنسرت موسیقی در این مجموعه فرهنگی، بلافاصله پرونده قضائی در دادسرای تهران تشکیل شد.»

این پرونده هم‌اکنون از سوی دادستانی تهران در حال بررسی است.

ماجرای پرحاشیه کنسرت لیان به کجا رسید؟

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ضمن تشریح تدابیر انجام شده برای مقابله با هنجارشکنی و حفظ شئونات از حمایت قانونی از برنامه‌های هنری دارای مجوز سخن گفت.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، براساس اعلام مدیرعامل بنیاد رودکی برنامه‌های فرهنگی هنری مجموعه تالار وحدت در روزهای آتی کما فی السابق در زمان مقرر به کار خود ادامه خواهد داد.

مهدی سالم، مدیرعامل بنیاد رودکی در پی حواشی ایجاد شده توسط شخص شناخته‌شده در برهم زدن برنامه‌های هنری کشور که شب گذشته با ایجاد التهاب در حاشیه برگزاری یک برنامه موسیقیایی در تالار وحدت موجب بر هم زدن نظم محیطی قبل از برگزاری این رویداد هنری شده بود گفت: قبل از اجرای کنسرت دیشب فردی شناخته‌شده در بر هم زدن برنامه‌های هنری برای دقایق اندکی در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت که این امر با حضور به موقع مأموران خدوم نیروی انتظامی تحت کنترل قرار گرفت.

کنسرت لیان

او با تشریح تدابیر و اقدامات بنیاد رودکی برای مقابله با هر نوع هنجارشکنی و حفظ شئونات در برگزاری رویدادهای هنری و نیز تشکر از نیروی انتظامی در حمایت از نظم برگزاری رویدادهای هنری در سراسر کشور گفت: با توجه به اسناد و صورتجلسه تهیه شده توسط مأموران نیروی انتظامی برای این فرد شناخته‌شده که سابقه طولانی در ایجاد بلوا در اماکن هنری و تحریک احساسات پاک جامعه دینی با سیاه‌نمایی برگزاری رویدادهای هنری دارد، پرونده قضائی تشکیل و به زودی این امر از سوی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

این حواشی در تالار وحدت تهران، مربوط به اجرای گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان بود که بنابر اعلام قبلی طی روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد در تالار وحدت با موسیقی بوشهری روی صحنه رفتند.

حمله به کنسرت لیان در تالار وحدت تهران

تصاویری از حمله ناکام عوامل خودسر به کنسرت گروه موسیقی «لیان» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که فراگیر و بحث برانگیز شده است.

تصاویری از حمله ناکام عوامل خودسر به کنسرت گروه موسیقی «لیان» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که فراگیر و بحث برانگیز شده است.

بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی در توئیتر خود نوشت: حمله افرادی با هویت ناشناس به تالار وحدت برای بر هم زدن نظم کنسرت گروه لیان و محسن شریفیان، با اقدام به جا و سریع عوامل انتظامی بنیاد رودکی خنثی شد.

* حضور به موقع عوامل انتظامی باعث شد این تنش خیلی زود تمام شود.

* تماشای این تصاویر باعث شد مخاطبان کنسرت که با رعایت تمام موارد به تالار وحدت آمده بودند، شاهد تصاویری ناگوار باشند.

* عوامل سالن و بنیاد رودکی با اقدامی سریع، کلیه این عوامل را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی داد.

تصاویری از حمله ناکام عوامل خودسر به کنسرت «لیان» که در فضای مجازی پربازدید شده را ببینید:

کنسرت لیان

در روزهای گذشته تصاویری منتشر شده بود که حاضرین در اجرای زنده گروه موسیقی لیان به رقص و پایکوبی پرداخته بودند که بعد محسن شریفیان در صفحه خود به این اتفاق این‌طور واکنش نشان داد:

محسن شریفیان در واکنش به حواشی کنسرتش در تالار وحدت و حمله ناکام عوامل خودسر، نوشت:

«همان قدری که به ناعدالتی ها همیشه معترض بوده و هستم، و بارها دادگاهی شدم و ممنوع الکار… اما امشب باز مثل ماجرای کنسرت ۱۳۹۳ بوشهر، به من ثابت شد که افرادی هستند که علیرغم تمام فشارها، جلوی بی‌قانونی می‌ایستند و دم‌شان گرم.

سپاسگذارم از تلاش بی منت عوامل انتظامی تالار وحدت و حراست بنیاد که محکم در برابر این بی قانونی و حمله ناکام عوامل خودسر و ناشناس ایستادند.

برای گروه سی ساله ما زیاد این اتفاق‌ها افتاده… از تهدیدهای بسیار تا حمله و زدوخورد و در بهترین حالت قطع صدا و برق…

و خدا می‌داند هر بار با چه حال و اعصابی روی صحنه می‌روم! و با چه اضطرابی کنسرتم را تمام می‌کنم…

با اینکه همه تلاشمان را کردیم تا از این اتفاق جلوگیری کنیم ولی نشد…از همه شما عذر خواهی می‌کنم… دوستون دارم و ممنون که تنهامون نمی‌زارید و به همه‌تون افتخار می‌کنم…

با مهر

محسن شریفیان

گروه موسیقی لیان»

کنسرت لیان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92915

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر