صدا و سیما تحریم شد | تبعات این تحریم چیست؟

اتحادیه اروپا در تازه ترین تحریم های خود صدا و سیما را تحریم کرد .

صدا و سیما تحریم شد | تبعات این تحریم چیست؟

عرشه آنلاین: صدا و سیما تحریم شد.

اتحادیه اروپا در تازه ترین تحریم های خود صدا و سیما را تحریم کرد .

جزییات بیشتر :تحریم های تازه اروپا علیه ایران | ۲۰ شخص و یک نهاد تحریم شدند

 اتحادیه اروپا، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و چند مسئول و خبرنگار انرا  را تحریم کرد. براساس این تحریم‌ها تمامی دفاتر رسانه‌ای صدا و سیما در اتحادیه اروپا هم تعطیل خواهند شد و شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی هم از ماهوار‌ه‌ها حذف می‌شوند.

در لیست افراد تحریم شده نام آمنه‌ سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما،‌ محسن برمهانی معاون سیمای صدا و سیمادیده می شوند

پیش از این انگلیس نیز تحریم مشابه ای را انجام داده بود .پرس تی وی نیز جزو لیست تحریم های قبلی اروپا است 

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز چندی قبل در اقدامی  ۶ نفر از اهالی صداوسیما را تحریم کرده است؛ خبری که پس از تحریم شبکه پرس تی وی توسط اتحادیه اروپا اعلام شده و این بار علاوه بر مدیران ارشاد رسانه ملی، برخی کارمندان این رسانه را هم شامل می شود

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که علی رضوانی، آمنه سادات ذبیح‌پور، پیمان جبلی، احمد نوروزی، محسن برمهانی و یوسف پورانواری در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

مطابق با این تحریم‌ها، تمامی اموال این اشخاص در ایالات متحده یا در کنترل اشخاص آمریکایی بلوکه خواهد شد و هر کسی که به مبادله با این اشخاص بپردازد ممکن است هدف تحریم‌های ثانویه ایالات متحده قرار بگیرد.

یکی از مهمترین تبعاتی که تحریم صدا و سیما دارد قطع دسترسی این نهاد به ماهواره‌ها و توقف پخش شبکه‌های برون مرزی عنوان می‌شود. در واقع تمام سیگنال‌های شبکه‌های تلویزیونی ایران از روی ماهواره‌ها حذف می‌شود و امکان دیدن برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون برای مخاطبان این نهاد از طریق ماهواره وجود نخواهد داشت و شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی ایران مانند پرس تی‌وی، العالم و هسپان تی‌وی دیگر کارکردی نخواهند داشت.

کاربری در فضای مجازی نوشت با تحریم صدا و سیما این اتفاق ها خواهد افتاد

هیچ شرکت یا فرد اروپایی حق تجارت با صدا و سیما را ندارد

تمام شبکه های ماهواره ای صداو سیما از ماهواره های اروپا حذف خواهند شد 

تمام حساب های صدا و سیما در اروپا بسته خواهد شد 

صدا و سیما امکان خرید لایسنس برنامه را ندارد 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59528

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر