فرمان قتل منتشر شد

«فرمان قتل» گزارشی مبسوط و با جزییاتی دقیق از مجموعه قتل‌های هدفمند مخالفان و منتقدان رژیم پوتین را روایت می‌کند، از قتل روزنامه‌نگاران و افراد سیاسی گرفته تا بمب‌گذاری‌های آپارتمانی و قتل‌های خارج از کشور.

فرمان قتل منتشر شد

کتاب «فرمان قتل» (قتل‌های سیاسی در روسیه امروز) نوشته ایمی نایت با ترجمه زینب کاظم‌خواه منتشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

حذف عناصر مخالف جزو لاینفک تاریخ کشورهای استبداد زده بوده است؛ اما چنین اتفاقی در دنیای پر بسامد امروز چگونه رخ می‌دهد؟ شکل و شیوه قتل‌های سیاسی در روسیه پساکمونیستی، در نوع خود الگویی از حذف مخالفان را پیش روی ما می‌گذارد که وقتی شرح کامل آنها را می‌خوانیم، گاه تصور می‌کنیم روی مرز واقعیت و خیال (شبیه جهان سینما) ایستاده‌ایم. «فرمان قتل» گزارشی مبسوط و با جزییاتی دقیق از مجموعه قتل‌های هدفمند مخالفان و منتقدان رژیم پوتین را روایت می‌کند، از قتل روزنامه‌نگاران و افراد سیاسی گرفته تا بمب‌گذاری‌های آپارتمانی و قتل‌های خارج از کشور. این کتاب ما را با سازمان‌ها، روش‌ها و شخصیت‌هایی که با قتل و ارعاب در اندیشه کنترل سیاسی و پاکسازی‌های مدنظر حکومت هستند آشنا می‌کند و کرملین را از نمایی نزدیک به تصویر می‌کشد.

این کتاب را انتشارات نشر کتاب پارسه در ۴۰۰ صفحه و با قیمت ۱۶۰ هزار تومان به کتابفروشی‌ها فرستاده است.

از زینب کاظم‌خواه پیش‌تر کتاب‌های «هزاران فرسنگ تا آزادی» نوشته یون سون‌کیم، «کیم جونگ اون شدن» نوشته جونگ اچ پاک، «حسرت نمی‌خوریم» نوشته باربارا دمیک، «آخرین دختر» نوشته نادیا مراد و... ترجمه و منتشر شده‌اند.

ایمی دبلیو نایت (زاده ۱۰ ژوئیه ۱۹۴۶) مورخ آمریکایی اتحاد جماهیر شوروی و روسیه است. وی توسط نیویورک تایمز به عنوان دانشمند برجسته غرب KGB توصیف شده است. ایمی نایت در سال ۱۹۴۶ در شیکاگو متولد شد. وی لیسانس هنر (BA) را در دانشگاه میشیگان به دست آورد. در سال ۱۹۷۷ دکترای فلسفه (PhD) در سیاست روسیه را در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) به دست آورد. او در LSE، دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته Paul H. Nitze در دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه جورج واشینگتن و در دانشگاه کارلتون تدریس می‌کرد. او همچنین ۱۸ سال در کتابخانه ایالات متحده کنگره به عنوان متخصص در امور روسیه و شوروی کار کرد. نایت همچنین برای The New York Review of Books ، The Times Literary Supplement ، The Globe و Mail و The Daily Beast می‌نویسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52138

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر