شاعر و نویسنده برجسته بختیاری درگذشت

«داراب رئیسی» از اعضا و مؤسسین انجمن ادبی داراب افسر بختیاری در اصفهان و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه کهرنگ ویژه تاریخ و فرهنگ بختیاری بود.

شاعر و نویسنده برجسته بختیاری درگذشت

 «داراب رئیسی» شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته چهارمحال و بختیاری درگذشت.

«داراب رئیسی» از شاعران نام‌آشنای چهارمحال و بختیاری سال ۱۳۳۰ در منطقه بیرگان کوهرنگ متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرکرد به‌پایان رساند.

وی سپس به‌عنوان آموزگار عشایری وارد خدمت آموزش و پرورش شد و همزمان مدرک کارشناسی علوم‌تربیتی را کسب کرد.

داراب رئیسی در کنار بیش از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش چهارمحال بختیاری و آموزش و پرورش عشایر به فعالیت‌های فرهنگی و ادبی پرداخت و از سال ۱۳۴۸ سرودن شعر را آغاز کرد.

وی از اعضا و مؤسسین انجمن ادبی داراب افسر بختیاری در اصفهان و صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه کهرنگ ویژه تاریخ و فرهنگ بختیاری بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: داراب رئیسی بیش از ۵۰ سال در حوزه ادبیات بومی فعالیت داشت و افزون‌بر ۱۰۰ جلد کتاب در عرصه شعر و ادب چاپ و منتشر کرده است.

سید حسین نژادحسینی بیان کرد: مجموعه اشعار گلبانگ بختیاری، دوبیتی‌های ایل بختیاری و خون‌نامه علیداد رستم بختیاری از آثار این شاعر توانمند چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

وی افزود: داراب رئیسی از پیشکسوتان شعر و ادبیات، عمری را در عرصه شعر و ادب و نویسندگی سپری کرد و تلاش بی‌وقفه‌ای را در زمینه رشد و ارتقای شعر و ادب و نویسندگی داشت./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48353

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر