«قهرمان»، نامزد جایزه گلدن گلوب شد

فیلم « قهرمان » اصغر فرهادی، به نمایندگی از سینمای ایران به عنوان یکی از ۵ نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۲ انتخاب شد.

«قهرمان»، نامزد جایزه گلدن گلوب شد

فیلم « قهرمان » اصغر فرهادی، به نمایندگی از سینمای ایران به عنوان یکی از ۵ نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۲ انتخاب شد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، فهرست نامزدهای هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب را اعلام کرد و سینمای ایران با فیلم « قهرمان » به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی به جمع ۵ نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی (غیرانگلیسی زبان) راه یافت. 

«کوپه شماره ۶» ساخته یوهو کاسمانن از فنلاند، «ماشین منو بران» به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن، «دست خدا» به کارگردانی پائولو سورنتنیو از ایتالیا و «مادران موازی» به کارگردانی پدرو آلمادوار از اسپانیا، دیگر نامزدهای این شاخه از جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۲ هستند. 

این چهارمین باری است که اصغر فرهادی نامزد جایزه گلدن گلوب می‌شود. او نخستین بار با فیلم «جدایی نادر از سیمین» در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال از این رویداد شد و پس از آن نیز در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ نیز به ترتیب با فیلم‌های «گذشته» و «فروشنده» نامزد کسب این جایزه شد. 

«قهرمان» با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده،‌ فرشته صدرعرفایی، سحر گلدوست و سارینا فرهادی، نخستین نمایش خود را در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن در سال جاری میلادی تجربه کرد و در نهایت موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران از این رویداد سینمایی شد.

این فیلم در جوایز آسیاپاسیفیک نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و از سوی جوایز سالانه هیات ملی نقد آمریکا (NBR) برنده دو جایز  بهترین فیلم بین‌المللی و فیلمنامه اصلی سال شد. 

مراسم اعطای جوایز هفتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۹ دی ماه) برگزار می‌شود. 

فهرست نامزدهای گلدن گلوب

جوایز سینمایی

بهترین فیلم: «بلفاست»، «کودا»، «تل‌ماسه»، «شاه ریچارد» و «قدرت سگ»

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: «سیرانو»، «بالا را نگاه نکن»، «پیتزا لیکریش»، «تیک تیک ... بوم» و «داستان وست ساید»

بهترین انیمیشن: «افسون»، «لوکا»، «گریز»، «رایا و آخرین اژدها» و «معاد آفتابی من»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «قهرمان»، «ماشین مرا بران»، «دست خدا»، «مادران موازی» و «کوپه شماره ۶»

بهترین کارگردان: کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، مگی جیلنهال برای «دختر گمشده»، استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید» و دنیس ویلنو برای «تل ماسه»

بهترین فیلمنامه: پل توماس اندرسون برای «لیکریش پیتزا»، کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، آدام مک‌کی برای «بالا را نگاه نکن» و آرون سورکین برای «ریکاردوس بودن»

بهترین بازیگر مرد (کمدی یا موزیکال): لئوناردو دی‌کاپریو در «بالا را نگاه نکن»، پیتر دینکلیج در «سیرانو»، اندرو گارفیلد در «تیک تیک ... بوم»، کوپر هافمن در «لیکریش پیتزا» و آنتونی راموس در «در هایتس»

بهترین بازیگر زن (کمدی یا موزیکال): ماریون کوتیار در «آنت»، آلانا هایم در «لیکریش پیتزا»، جنیفر لارنس در «بالا را نگاه نکن»، اما استون در «کروئلا» و راشل زگلر در «داستان وست‌ساید»

بهترین بازیگر مرد (درام): ماهرشالا علی در «آواز قو»، خاویر باردم در «ریکاردوس بودن»، بندیکت کامبربچ در «قدرت سگ»، ویل اسمیت در «شاه ریچارد» و دنزل واشنگتن در «تراژدی مکبث»

بهترین بازیگر زن (درام): جسیکا چستین در «چشمان تمی فی»، اولیویا کلمن در «دختر گمشده»، نیکل کیدمن در «ریکاردوس بودن»، لیدی گاگا در «خاندان گوچی» و کریستن استوارت در «اسپنسر»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: بن افلک در «نوار مناقصه»، جیمی دورنان در «بلفاست»، کیران هایندز در «بلفاست»، تروی کوتسار در «کودا» و کودی اسمیت مک‌فی در «لیکریش پیتزا»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: کاتریونا بلفی در «بلفاست»، آریانا دیبوز در «داستان وست ساید»، کریستن دانست در «قدرت سگ»، آنجانو الیس در «شاه ریچارد» و روت نگا در «عبور»

بیشتر بخوانید :«قهرمان» فرهادی، رسما وارد رقابت اسکار شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4152

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر