قالیباف: لایحه حجاب شبانه روزی را تغییر دادیم

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.

قالیباف: لایحه حجاب شبانه روزی را تغییر دادیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در نهمین همایش سراسری مدیران هیئت‌های جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام به فرایند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس پرداخت و گفت: در حال حاضر نیز قانون حجاب در کشور وجود دارد و کسی نمی‌تواند از بار وظایف و مسئولیت‌های خود به این بهانه که قانون جدید حجاب در حال بررسی است شانه خالی کند.

بر اساس گزارش صدا و سیما از قم، محمد باقر قالیباف با اشاره به لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب افزود: این لایحه، در عمل لایحه جرم انگاری بود، اما ما در مجلس معتقدیم علاوه بر اینکه هنجارشکنی در مورد حجاب باید جرم انگاری شود، در عین حال موضوعات فرهنگی و هویتی نیز باید پیگیری شود. 

وی با اشاره به مسئول بودن ۳۲ دستگاه و نهاد در موضوع حجاب گفت: ۳۱ دستگاه که تکالیف قانونی ایجابی در مورد حجاب دارند در این مورد کم کاری کرده اند، اما در عین حال از دیگران مطالبه‌گری می‌کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند. 

قالیباف از افزایش ماده‌های قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده خبر داد و گفت: این لایحه فعلاً در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است، اما امیدواریم ظرف دو ماه آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران را خلاف شرع و قانون دانست و گفت: هیئت نظارت بر نمایندگان با دقت بر این موضوع نظارت می‌کند چرا که نمایندگان نباید تعیین کنند چه کسی بر مسند قدرت در دستگاه‌ها بنشیند. 

قالیباف تاکید کرد: نمایندگان مجلس در واقع قانونگذاران کشور ما هستند و باید بیش از همه برای قانون حرمت قائل شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مشکل ما در اقتصاد این است که سررشته کار را از مردم گرفته‌ایم. 

راز مخفی رتبه های برتر کنکور که هیچ وقت به شما نخواهند گفت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97191

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر