خبر مهم رئیسی درباره برجام و قیمت دلار

ابراهیم رئیسی گفت: ما فقط موضوع برجام را روی میز نداریم و موضوعات مختلفی وجود دارد.

خبر مهم رئیسی درباره برجام و قیمت دلار

نهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی سیدابراهیم رئیسی به مناسبت دومین سالگرد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ انجام  شد.

گزیده حرفهای او درباره مذاکرات بدین شرح است:

مثل دولت قبل تنها پرونده ما برجام نیست. 

در زمینه مذاکرات هم روند اینگونه بوده که تیم مذاکره‌کننده ما متنی را در زمینه خواسته‌هایمان ارائه کرد و اتحادیه اروپا هم در زمان ارائه آن متن گفت که این خواسته‌ها منطقی است اما این موضوع با اعتراضات همزمان شد و فکر کردند از مسیر دیگری و در خیابان می‌توانند اهداف خود را دنبال کنند که الان هم البته  پشیمان هستند.

ما فقط موضوع برجام را روی میز نداریم و موضوعات مختلفی وجود دارد. در آن زمینه هم اگر رفتار عزتمندانه و عادلانه‌ای با ما داشته باشند و در موضوع هسته‌ای ما این روند را رعایت کنند، مشکلی نداریم و موضوع برجام در دستور کار ماست. ما میز مذاکره را ترک نکردیم و تعهدات را ما زیرپا نگذاشتیم. گزارش‌های آژانس هم بارها نشان داده که فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است.

ما رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم اما خنثی‌سازی آن را هم دنبال می‌کنیم و مهمتر از همه این‌ها به این فکر می‌کنیم که کشور به حدی قدرتمند شود که اساساً از تکانه‌هایی مثل تحریم هیچ تکانی نخورد.

قیمت دلار از شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ دو هزار تومان افزایش پیدا کرده بود. از اغتشاشات به آن طرف کاملا متفاوت شد.

می خواستند پیشرفت را متوقف کنند، اما مردم تصمیم گرفتند که متوقف نکنند. ما هم تصمیم گرفتیم که پیشرفت را با مردم ادامه بدهیم.

 از اغتشاشات به بعد بود که دیدیم وضعیت قیمت دلار چقدر متفاوت از گذشته شد اما با همه این موارد مردم تصمیم گرفتند پیشرفت متوقف نشود و اغتشاشات خیابانی که محاسبه غلطی داشت و فکر می‌کردند به جمهوری اسلامی آسیب می‌زنند، جمع شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93253

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر