روایت نماینده مجلس از «موفقیت» تازه دولت رئیسی

یک نماینده مجلس گفت: تلاش برای عضویت در پیمان بریکس هم از موفقیت‌هایی است که دولت آقای رئیسی رقم می‌زند و این حرکت‌ها آرام آرام آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را در حوزه سیاست و اقتصاد جهانی عقب خواهد راند و موفقیت‌های خوبی را برای نظام رقم خواهد زد.

روایت نماینده مجلس از «موفقیت» تازه دولت رئیسی

رسا نوشت: حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم در ارتباط با همسایگان و کشورهای همسو، دولت پیشین را لیبرال توصیف کرد و گفت: این دولت لیبرال ادعا داشت که صحبت با دنیا را بلد است و نیروهای انقلابی این توانایی را ندارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بیان پرسشی از دولتمردان گذشته خواستار تعریف دنیا شد و تصریح کرد: آیا همه نقشه کره زمین را دنیا می‌گویید؟ یا منظورتان از دنیا فقط اروپا و آمریکا است؟ بقیه کشورهای دنیا را از روی نقشه پاک کردید؟ زبان گفت‌وگو با همین دنیا را بلد هستید؟

وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی مشخص کرد دنیایی که آن دولت لیبرال تصور می‌کرد مساوی با کل دنیا نبوده است؛ منظور آن دولت فقط آمریکا و اروپا بود؛ معلوم شد آن‌ها زبان گفت‌وگو با دنیا را بلد نبودند و دولت انقلابی زبان گفت‌وگو با دنیا را بلد است.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به اتفاقات خوب دیپلماسی در دولت  رئیسی ابراز داشت: آثار و نتایج این بلد بودن در ارتباطاتی مشهود است که در دولت اعتدال قطع شد و دولت انقلابی آن‌ها را برقرار کرد؛ دولت آقای رئیسی در این مدت، در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اطلاعاتی درباره ظرفیت آمریکای لاتین در تولید نهاده‌های دامی، کشاورزی و کالاهای اساسی با توجه به شرایط جوی آنجا ابراز داشت: این ارتباطات برای ما بسیار استراتژیک و مهم است؛ گویی آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی در نقشه دولت قبل وجود نداشت؛ سفر آقای رئیسی به این منطقه، روابط را بهتر خواهد کرد و تأثیر آن در ورود بیشتر محصولات کشاورزی خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: در منطقه نیز ارتباط با عربستان سعودی، ترکیه، عراق و بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس قفل بود و الان با تدابیر سیاست خارجه دولت انقلابی این ارتباطات برقرار شده است؛ ارتباطات با چین، روسیه و کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرق نیز که اکنون بهتر شده است، در نقشه دیپلماسی دولت پیشین وجود نداشت.

حجت‌الاسلام میرزایی پیوستن به پیمان شانگهای را نیز از دستاوردهای بسیار مهم دولت  رئیسی توصیف کرد و ادامه داد: تلاش برای عضویت در پیمان بریکس هم از موفقیت‌هایی است که دولت آقای رئیسی رقم می‌زند و این حرکت‌ها آرام آرام آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را در حوزه سیاست و اقتصاد جهانی عقب خواهد راند و موفقیت‌های خوبی را برای نظام رقم خواهد زد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان هشدار داد: برای کنار زدن دلار باید به فکر جایگزین بود؛ این جایگزین ارز هر کشور دیگر باشد، ممکن است باعث به وجود آمدن آمریکای دوم در دراز مدت شود؛ پیشنهاد ما این است که مبنای محاسبه ارز‌های جهانی طلا باشد که به کشور، ملت یا قوم و قبیله خاصی اختصاص ندارد؛ جهانی باشد و عدالت درباره آن به خوبی پیاده شود؛ دولتمردان باید این را در نظر داشته باشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93244

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر