نظر انسیه خزعلی درباره برخورد با بی‌حجابی

خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور معتقد است باید بدون خشونت و با ابزارهای فرهنگی با بی‌حجابی مقابله کرد.

نظر انسیه خزعلی درباره برخورد با بی‌حجابی

خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور معتقد است باید بدون خشونت و با ابزارهای فرهنگی با بی‌حجابی مقابله کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در چهارمین جلسه نشست اصلاح و بازنگری در لایحه حمایت از عفاف و حجاب در پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت با رفتار خشن برای بی‌حجابی مخالفت کرد.

مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:

ما حتما باید قانون حجاب و عفاف را در مجلس به نتیجه برسانیم و رها کردن یا تصویب قانون با این کیفیت صحیح نیست، از سال ۶۵ مقام معظم رهبری قانون حجاب و عفاف را طراحی کردند و سال ۶۶ این طرح آغاز به کار کرد و از سال ۷۲ به صورت قانون حجاب مطرح شد.

دولت کارگزاران می‌گفتند که انواع مدل ها و رنگ ها در جامعه باید وجود داشته باشد و ما را به افراطی‌گری معرفی می‌کردند؛ قانون ۲۵۰ صفحه‌ای حجاب را به یک و نیم صفحه تقلیل دادند.

این یک و نیم صفحه قانون به دولت اصلاحات رسید و یک سری مسائل کلی، علمی و اخلاقی که در هر مکتبی وجود دارد در زمستان ۷۶ یعنی چند ماه بعد از دولت اصلاحات به تصویب رسید و تا آخر دوره اصلاحات چیزی به آن اضافه نشد.

درسال ۸۴ راهبردها و در سال ۸۵ راهکارهای قانون عفاف و حجاب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور آیت الله جنتی و آیت الله مصباح یزدی تصویب شد، رئیس جمهور دولت وقت از جانب دولت و از جانب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را ابلاغ کرد و حدود یک سال در تدوین راهبردها و تعیین گروه نظارت و آموزش کار شد.

قانون صیانت از حقوق شهروندی راه دور شدن از قانون اسلام و دین تبعیت از حقوق شهروندی است و ردپای این قانون را در سند ۲۰۳۰ می‌توانید ببینید.

اقدام سلبی همراه با خشونت، خشم را در بین مردم زیاد می‌کند، اینگونه رفتارهای سلبی غلط و خلاف شرع است و نتیجه ای جز نفرت از اصل دین را در پی ندارد و باید نگاه افراطی و تفریطی را در بحث حجاب کنار بگذاریم.

کسانی که می‌گویند حجاب را کنار بگذاریم و کسانی که می‌گویند به هر روش ممکنی حتی با خشونت جلوی بی‌حجابی را بگیرد، روش آقا در مورد تهاجم دشمن، ترکیبی است و آنجا که لازم باشد با شدت برخورد می کنند و آنجایی که لازم باشد عفو و بخشش را دارند و ما هم باید از این روش استفاده کنیم. / دیده‌بان ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93229

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر