بازگشت ظریف با ناگفته‌هایی از برجام

محمدجوادظریف ناگفته‌هایی از برجام را روایت کرد

بازگشت ظریف با ناگفته‌هایی از برجام

عرشه آنلاین: برخی رسانه‌ها خبر دادند وزیر امور خارجه امشب در کلاب‌هاوس ناگفته‌هایی از برجام را روایت می‌کند

محمدجوادظریف امشب ناگفته‌هایی از برجام را روایت خواهد کرد؛ بر اساس پوسترهایی که از ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شده است، وزیر امورخارجه سابق قصد دارد نخستین گفت‌وگوی برجامی‌اش بعد از 8 سال تصدی وزارت خارجه و دو سال سکوت و خاموشی، در کلاب‌هاوس انجام داد. او قصد دارد امشب ساعت 20 در هاوس «گفتارها» از توافقی بگوید که بیش از هر کس به نام او گره خورده است. این حضور ناگهانی در حالی است که در یکی دو روز گذشته پست اینستاگرامی او حسابی سروصدا کرده است. 

او در یادداشت اخیر خود نوشت: آگاهانه یا ناخودآگاه ما مردم انتخاب کرده‌ایم‌ آنان را که به دنبال آرزوهای‌مان بوده‌اند بستاییم‌، هر چند برای خود و کشور خسارات فراوان به بار آورده باشند؛ و آنان را که در حد امکانات کوشیده‌اند تا از گستره خسارات ناشی از حرکات آرزومندانه بکاهند، «سازشکار» و حتی «خائن» بنامیم... راستی نه تنها ما مردم بلکه نخبگان ما کدامیک را بیشتر نکوهش می‌کنند: آنها که با آرزوی بازپس‌گرفتن سرزمین از دست رفته در قرارداد گلستان، بخش‌های بیشتری از سرزمین و حتی استقلال ایران را به باد دادند، یا آنها که با قرارداد ترکمانچای دست‌کم قسمتی از سرزمین تازه از دست رفته را بازپس گرفتند‌؟ برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید «انتخاب کنیم» که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم.

همین سطور کافی بود تا توپخانه‌ای که دو سال است بی‌وقفه محمدجواد ظریف و دستاوردهای او در عرصه سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای ایران را زیر آتش گرفته، شعله‌ور کند. توپخانه‌ای که هیچ‌گاه حتی زمانی که او بعد از ماراتن مذاکرات هسته‌ای دست‌پر برگشت، خاموش نشد. با این همه او به رغم فحاشی‌ها، تهدیدات آشکار و پنهان، برچسب‌زنی‌ها و حتی بی‌مهری‌های دوستان همچنان یکی از چهره‌هایی است که گفتمانش در بخشی از جامعه پرخریدار است. بر همین اساس بود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، از او به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی نام می‌بردند که هم خود می‌توانست کاندیدای انتخابات شود و هم حمایت او از یک نامزد، می‌توانست تضمین قابل اتکایی برای بالابردن احتمال پیروزی شود. اما انتشار یک فایل صوتی، یعنی مصاحبه او با سعید لیلاز از فعالان عرصه سیاست و رسانه، همه رشته‌ها را پنبه و ظریف را به سکوت ناچار کرد. سکوتی که به نظر می‌رسد دیگر تداوم ندارد؛ چه حالا اعلام شده ظریف قصد دارد در یک شبکه اجتماعی و نه فضای آزمایشگاهی و کنترل‌شده رسانه‌های رسمی درباره یکی از پرسروصداترین توافق‌ها سخن بگوید. فارغ از اینکه امشب چه سوال‌ها و جواب‌هایی در این باره مطرح شود، خبر اصلی بازگشت محمد جواد ظریف است.  بازگشت به میدانی که می‌داند هیچ‌وقت برایش هموار نبود.   

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90791

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر