3 زندانی اروپایی در ایران تبادل شدند

«حجا لحبیب» وزیر خارجه بلژیک امروز (جمعه، دوم ژوئن) در بیانیه‌ای مدعی شد که سه شهروند اروپایی، دو اتریشی و یک دانمارکی که در ایران زندانی بودند، آزاد شدند.

3 زندانی اروپایی در ایران تبادل شدند

سه شهروند اروپایی زندانی در ایران آزاد شدند

دولت بلژیک مدعی شد سه شهروند اروپایی، دو اتریشی و یک دانمارکی که در ایران زندانی بودند، آزاد شدند.

نخست وزیر بلژیک از آزادی سه شهروند اروپایی دیگر در جریان تبادل زندانی با ایران خبر داد. «حجا لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز امروز (جمعه، دوم ژوئن) در بیانیه‌ای مدعی شد که سه شهروند اروپایی، دو اتریشی و یک دانمارکی که در ایران زندانی بودند، آزاد شدند. 

بیشتر بخوانیدهواپیمای نیروی هوایی سلطنتی عمان در تهران به زمین نشست | ماجرا چیست + عکس

 الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک امروز (جمعه) اعلام کرد که سه شهروند اروپایی دیگر در جریان معاوضه زندانی با ایران، آزاد و راهی بلژیک شده‌اند.

به گفته نخست وزیر بلژیک، یک شهروند دانمارکی و دو شهروند اتریشی-ایرانی در جریان تبادل زندانی با ایران آزاد شده‌اند.

دو کرو همچنین اضافه کرد که وی موضوع را به اطلاع دولت دانمارک و اتریش رسانده‌ است. این سه شهروند اروپایی یک هفته پس از آن آزاد شدند که تهران با میانجی‌گری عمان، یک شهروند بلژیکی را در ازای آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات زندانی در بروکسل آزاد کرده بود.

دیپلمات کشورمان با تحمل بیش از ۵۸ ماه حبس در بلژیک آن‌هم با اتهام واهیِ تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، پنجم خرداد ماه به ایران بازگشت.

اتریش  آزادی دو تبعه این کشور در ایران  را تایید کرد

وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که دو زندانی این کشور در ایران، آزاد شده‌اند.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه با صدور بیانیه‌ای نوشت: از اینکه بالاخره می‌توانیم کامران قادری و مسعود مصاحب را پس از سال‌ها حبس در ایران بازگردانیم، بسیار آسوده‌خاطر شده‌ام

در حال تکمیل ...

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90175

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر