اخبار تازه از تغییرات در دولت رئیسی | وزیر ارشاد برکنار شد؟

وزیر ارشاد درباره خبر برکناری یا استعفایش از هیات دولت توضیحاتی ارائه کرد.

اخبار تازه از تغییرات در دولت رئیسی | وزیر ارشاد برکنار شد؟

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش، در حکمی «سیدمحمد هاشمی» را به عنوان جانشین خود منصوب کرد. از آنجایی که این سمت برای نخستین بار است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و معرفی می‌شود، این خبر حواشی بسیاری را به دنبال داشت. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از برکناری یا استعفای وزیر ارشاد بود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خبر استعفای خود پس از ایام حج گفت: هیچ شائبه‌ای نیست و اتفاق خاصی نیفتاده است.

از ابتدای آغاز به کار سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «سیدمحمد هاشمی» را به عنوان جانشین خود منصوب کرد. از آنجایی که این سمت برای نخستین بار است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و معرفی می‌شود؛ این خبر حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: وزیر ارشاد برکنار شد؟

هاشمی پیش از این معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های این وزارتخانه معرفی شده بو؛ اما در ششمین روز از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سراغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتیم تا درست یا نادرست بودن این خبر را جویا شویم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه و در پایان ششمین روز از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در پاسخ به سوالی درباره شائبه‌های صدور حکم برای جانشین خود در پاسخی کوتاه گفت: هیچ شائبه‌ای نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. همه وزرا طبق ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌توانند برای انجام بهتر امور، برای خود جانشینی انتخاب کنند.

اسماعیلی افزود: شاید هفت یا هشت وزارتخانه پیش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین کاری کرده بودند و چیز تازه ای نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین هرگونه خبر مربوط به تغییر یا استعفای خود پس از ایام حج را نیز تکذیب کرد و گفت: هیچ خبری نیست و در خدمت شما هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب جانشین را امری مرسوم دانسته و هرگونه گمانه زنی در خصوص کناره گیری و استعفای خود را رد کرده است.

پیگیری‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره این خبر حاکی از این بود که سیدمحمد هاشمی، به عنوان جانشین محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنا بر تعدد جلسات کاری، برنامه‌های فرهنگی و تمهیدات راهبری انتخاب شده است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88220

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر