مکارم شیرازی: مشکلات اقتصادی سرچشمه فحشا است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: مردم توقع دارند هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرایم نیز کم می‌شود.

مکارم شیرازی: مشکلات اقتصادی سرچشمه فحشا است

فارس نوشت: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: مردم توقع دارند هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرایم نیز کم می‌شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس کل دادگستری قم با این مرجع تقلید،  گفت: مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد و چنانچه مفسده‌ای در آن رخ دهد، اهمیت بیشتری دارد.

او گفت: ریشه‌یابی حوادث سبب می‌شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. پرونده‌ای که منجر به صدور حکم می شود باید علل و منشأ آن بررسی گردد.

این مرجع تقلید از جمله علل حوادث و جرایم در کشور را مشکلات اقتصادی ذکر کرده و افزود: سرچشمه مواد مخدر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم مشکلات اقتصادی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: بعضی کارهای نامشروع تحت عنوان فعالیت‌های اقتصادی سالم مثل مضاربه صورت می‌گیرد که چیزی جز رباخواری نیست. پول های مردم را با وعدۀ سودهای بالا می‌گیرند و در آخر با انبوهی از مال‌های مردم متواری می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می‌گردد. مسئولین و کارمندان باید نسبت به حل مشکلات ارباب رجوع دلسوزی نمایند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84837

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر