متن کامل و جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها + تغییر ساعات ادارات در طول هفته

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از احتمال ادغام لایحه دولت با طرح کمیسیون اجتماعی برای تصمیم‌گیری درمورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها در سراسر کشور خبر داد.

متن کامل و جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها + تغییر ساعات ادارات در طول هفته

پیگیری تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها در مجلس کلید خورد

به گزارش عرشه آنلاین،نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که با ارائه اصلاحیه‌ای بر لایحه دولت، تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها را در کمیسیون اجتماعی مجلس دنبال خواهد کرد.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:«تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها و بهره‌مندی تمامی نیرو‌های کار اعم از دولتی و بخش خصوصی، مطالبه بخشی از فعالان اقتصادی و مردم از مجلس است. با ارائه اصلاحیه‌ای بر لایحه دولت به کمیسیون اجتماعی، پیگیر هردو مطالبه هستم. این امر به بهره‌وری، ارتباطات بین‌المللی و عدالت، کمک خواهد کرد.»

ادغام لایحه دولت با طرح کمیسیون اجتماعی برای تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از احتمال ادغام لایحه دولت با طرح کمیسیون اجتماعی برای تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه ساماندهی تعطیلات با تعطیلی سراسری پنجشنبه‌ها و روند بررسی آن در مجلس، گفته «ساماندهی تعطیلات با تعطیلی سراسری پنجشنبه‌ها در قالب لایحه دولت ارائه شده و این هفته تحت عنوان اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است.»

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: «البته ما نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی طرحی با عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها را در دستور کار داریم. بنابراین لازم است بررسی کنیم تا در صورت امکان این طرح و لایحه را ادغام و در قالب لایحه‌محور پیگیری کنیم.»

این نماینده مجلس درباره دلیل دولت برای تعطیلی پنجشنبه‌ها در لایحه مورد اشاره را، سراسری کردن آن، یعنی تعمیم آن به خارج از تهران و سایر استان‌ها و شهرستان‌ها عنوان کرد و به «خانه ملت» گفت: «در کمیسیون اجتماعی در نظر داریم تعطیلی دو روزه هفته با هدف استحکام بنیان خانواده‌ها و افزایش اوقات فراغت به منظور آرامش ذهنی و روانی و افزایش زمان بیشتری برای در کنار خانواده بودن، انجام شود تا کارکنان بتوانند در پنج روز کاری بهتر و با کیفیت بالاتری به ارائه خدمات به مردم بپردازند.»

اسماعیلی ادامه داد: «هم‌اکنون لایحه دولت به مجلس تقدیم شده و به کمیسیون اجتماعی ارسال شده است و ما سعی می‌کنیم این هفته لایحه مذکور را همزمان با طرح تعطیلی دو روز پنجشنبه و شنبه در هفته مورد بررسی قرار دهیم.»

متن کامل و جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ بانک‌ها تعطیل نمی‌شوند | ادارات در روزهای پنجشنبه | ساعات کاری ادارات در طول هفته تغییر می‌کند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت لایحه‌ای را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات به استثنای نهادهای خدمات‌رسان مثل مراکز درمانی بهزیستی و بانک ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

دولت لایحه‌ای را به صورت عادی برای بررسی و تصویب به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

عباس گودرزی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: بررسی لایحه فوق الذکر در دستور کار هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و کلیات آن در این هفته در کمیسیون اجتماعی به رای گذاشته خواهد شد.

او اظهار داشت: بر اساس این لایحه همه ادارات به استثنای ادارات خدمات رسان مثل بانک ها مراکز بهداشتی و درمانی بهزیستی و اماکن ورزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود و باید ساعات کاری خود را در پنج روز دیگر هفته تنظیم کنند.

گودرزی گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان ادارات باید در ۷۴۴ ساعت و در ماه ۱۷۶ ساعت باشد که بر اساس لایحه جدید دولت این میزان در هفته به چهل و دو ساعت و سی دقیقه و در ماه به ۱۷۰ ساعت تقلیل می یابد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرده همچنین بر اساس این لایحه کارکنان ادارات می توانند با هماهنگی و موافقت مقامات مجموعه کاری خود تا سقف ۱۰ ساعت در ماه ساعات کاری خود را کاهش دهند که البته با این کار میزان حقوق و مزایای دریافتی آنها نیز به همین میزان کاهش خواهد یافت.

متن این لایحه در ادامه آمده است:

متن کامل و جزئیات لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها

لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها؛ ساعات کار کارکنان دولت کم می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مشهور به تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: این لایحه در هفته جاری در مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مشهور به تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستورکار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.»

او در ادامه این مطلب آورده است: «در این لایحه علاوه بر الزام دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به تعطیلی پنجشنبه‌ها نکات حائز توجه دیگری هم ذکر شده است. ساعات کار کارکنان دولت از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تقلیل می‌یابد. همچنین کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعات کار روزانه (حداکثر ۱۰ ساعت) تقلیل دهند که البته حقوق و مزایا و محاسبات سوابق خدمتی آنها نیز متناسب با ساعات کار آنها تعیین خواهد شد.»

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «این لایحه شامل بخش عملیاتی، مراکز و واحدهای خدمات رسانی نظیر واحدهای ذیربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی نخواهد شد. البته این لایحه موافقین و مخالفینی دارد که طبعاً متن نهایی در صورت هر گونه تغییرات، پس از تصویب اعضای کمیسیون اجتماعی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارجاع خواهد شد.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82138

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • محمد

        با سلام کشتین ما رو 5شنبه وشنبه برای ما فرقی نمیکنه میشه تعطیل کنید

      • علی

        با سلام آخه چرا شنبه 5شنبه میکنید وقت تلف میکنید 8 سال میخواید یه روز مثل تهران که الانم تعطیله تعطیل کنید اگه نشد بی زحمت تهران هم مثل شهرستان تعطیل نکنید چرا تبعیض اینا خانواده دارن ما ندداریم

      • ناشناس

        تاشمابخواهید تصویب واجراش کنید این 5سال خدمت ماتمام شده حالا اگربحث افزایش مالیات می بود یاموردی که بتوان ازمردم پول گرفت دوسوته تصویبش می کردید.

      • ناشناس

        سلام چرا بین کارمندان و گارگر ها و مراگز خصوصی فرق میزارید اینطوری مدرسه ها هم تعطیل میشن و خانوادهای کارگری و مراگز خصوصی دغدغه بچه هاشون را دارند و هزارتا مشکل دیگه چرا اونا را آدم حساب نمی کنید و همه مزایا را برای کارمندان دز نظر میگیرید

      ارسال نظر