ضرغامی استیضاح می‌شود؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح استیضاح ضرغامی در مجلس خبر داد.

ضرغامی استیضاح می‌شود؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چند بار است که طرح استیضاح ضرغامی در مجلس تهیه می‌شود، اما هیئت رئیسه این استیضاح‌ها را حتی به کمیسیون فرهنگی ارجاع نداده است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: مردم در بحث خودرو و مسائل اقتصادی از مجلس مطالبه می‌کنند. گرانی خودرو موضوعی است که امروز جامعه را ملتهب کرده است.

او بیان کرد: سوال از وزیر اقتصاد در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که از هیات رئیسه تشکر می‌کنیم و این نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی برای مجلس مهم است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندین بار است که استیضاح ضرغامی مطرح است. آخرین طرح استیضاح برای فتح‌الله توسلی با ۲۰ امضا بود و استیضاحی که بنده طرح کردم ۷۰ امضا دارد اما هیات رئیسه این استیضاح‌ها را حتی به کمیسیون فرهنگی ارجاع نداده است.

نقدعلی ادامه داد: این چه قضیه‌ای است که یک استیضاح بلافاصله پس از طرح به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود و پس از جلسه کمیسیون، حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس مصاحبه و اعلام می‌کند سه‌شنبه اعلام وصول می‌شود؟

او اظهار داشت: چرا استیضاح وزیری که اعتراضات متعددی به عملکرد وی وارد است، حتی جهت رسیدگی به کمیسیون ارجاع نمی‌شود؟ اکنون ۵- ۶ ماه است که استیضاح ضرغامی طرح شده و امضاهای زیادی دارد، اما کاری روی آن صورت نمی‌گیرد. سوال این است که چطور ظرف ۲۴ ساعت یک استیضاح به کمیسیون ارجاع می‌شود و بلافاصله در دستورکار قرار می‌گیرد. علت برخورد دوگانه با استیضاح وزرا چیست؟

در ادامه جلسه، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری در واکنش به سخنان نقدعلی، اظهار داشت: بنده نسبت به نقدعلی ارادت دارم و انتظار نداشتم با زبان روزه سخنانی غیرواقع مطرح کند.

او ادامه داد: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرکت کردم و مانند سایر اعضا حرف‌هایم را زدم و بعد از جلسه نیز خبرنگاری از بنده سوال کرد و بنده اعلام کردم که استیضاح مورد رسیدگی قرار گرفت. از سوی دیگر این استیضاح فقط برای بنده نبود و دو نفر دیگر از همکاران نیز درخواست استیضاح داشتند؛ در دی ماه سیاهکلی و یک بار هم محمدیاری درخواست استیضاح داده بود و بنده هم در اسفند ماه طرح استیضاح را ثبت کردم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده مسئول ارجاع استیضاح‌ها به کمیسیون‌ها نیستم و این مسئولیت به عهده دهنوی است. در جلسه هیات رئیسه نیز مطرح شد که استیضاح وزرای اقتصادی به دلیل شرایط اولویت‌دار کشور مورد بررسی قرار گیرد و استیضاح وزیر جهاد کشاورزی سه‌شنبه به کمیسیون ارجاع شود که دولت خودش وزیر را تغییر داد. استیضاح وزرای اقتصاد و صمت قرار بود سه‌شنبه ارجاع شود.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82720

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر